Honda Accord Coupé: sprinter na dlouhé trasy (zkušenosti)

Honda začala vyrábět model Accord Coupé od třetí generace, od páté generace začala do kupé montovat silnější motory než do sedanů. Popisovaný model Honda Accord Coupé páté generace má motor 2.2 16V s výkonem 110 kW. Článek je určen zejména „honda-pozitivním“ čtenářům.
Honda Accord Coupé: sprinter na dlouhé trasy (zkušenosti)

Autorem článku je náš čtenář známý jako Dino. Článek prošel nepatrnou redakční úpravou.

Jak jsem koupil tuto Hondu? Byl jsem vždycky chycen Oplem, od Astry 1.6 přes Astru 1.4 16V, Vectru až k Omeze Combi, což už byla skoro dodávka. Ale pořád mi chyběl ten šimravý pocit a zatajený dech při záběru motoru a jeho zvukovém projevu. Jel jsem sice autem, ale cítil jsem, že se pouze přepravuji. A pak to jednoho dne přišlo. Po svém cestování v USA a Kanadě, kde jsem měl rodinný Pontiac 6000 3.0 V6, jsem už nebyl schopen srovnat se s malým evropským autem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Když jsem hledal vhodné auto pro mne a rodinu, objevil jsem v jednom autobazaru široké, nízko posazené kupé, které na mne „koukalo“ svýma širokýma očima. Doslova a do písmene. A protože mělo své stříbrné H z přední a zadní kapoty urvané, netušil jsem, že jsem byl na první pohled odchycen jedním z nejhezčích aut od Hondy. Chlapík, který mi ho měl předvést, se mně po zkušební jízdě zeptal, jestli si raději nevezmu jeho BMW 520d a marně čekal na moji kladnou odpověď. Při placení se mi svěřil, že i on je celkem dost nalomený a zapochyboval o své předchozí volbě.

Na mne samozřejmě čekaly klasické opravy - výfuk, doplnění klimy, olej, svíčky, filtry, ale od prvního nastartování to prožívám dnes a denně - prostě jízda třeba i jen 10 km je pro mne svátek. A což teprve dálková - přes Plzeň - Frankfurt - Antwerpy; to je prostě jeden velký koncert. Ten motor je jako droga, jsem už závislák - čím víc ho tlačím plynem, tím hezčí zvuk má. A na německé dálnici začíná hrát na maximum tak kolem 210 km/h, to však vzhledem k četnosti výskytu opravdu dobrých podmínek v provozu neslýchávám tak často. Navíc se mám taky rád.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ty dálkové jsou opravdu pro tohoto sprintera to nejlepší a pro mne taky. Z celé dovolené miluji nejvíce ty dálky a kvalitní dálnice. Takhle přes Vídeň do Splitu - to je nářez. Přitom spotřeba úžasná a pohodlí neskutečné. Toto auto se k nám dovezlo pouze v pár kusech, dnes je již jejich počet větší díky dovozům. Jen tak pro představu, zkuste se podívat na www.mobile.de, kolik jich je na prodej v celém Německu mezi cca 840 000 auty na prodej. Předpokládám, že jako obvykle tak maximálně 9 kusů. Prostě, kdo ho má, ten ho nedá. Já jsem jeden z nich.

Klepněte pro větší obrázek

Motor je dostatečně živý, reaguje okamžitě na plyn a jde vytrvale za ním, bez zakolísání. Řadička s krátkými dráhami cvaká zcela přesně, od trojky už nemusím řadit a mohu řádit. I vzhledem k poměrně velké pohotovostní hmotnosti reaguje kupé živě, podvozek se 4 lichoběžníkovými závěsy kol dává absolutní jistotu projetí zatáčky i pod plynem, chování celého auta je neutrální, ani na sněhu jsem nezaznamenal jakýkoliv náznak přetáčivosti, zcela určitě na tom má zásluhu také kvalitní nové obutí Pirelli: v létě P6000, 205/60 R15, v zimě  SnowSport 195/60 R15. Tento rozměr mne i Hondu chrání před jakýmikoliv nerovnostmi českých „takydálnic“ a silnic údajné 1. třídy.

Interiér je celý v kůži, která je velmi kvalitně upevněna i na palubní desce a bočním čalounění dveří. Pečlivost a preciznost je poznat v každém detailu. Volant i řadička jsou samozřejmě také v kůži.
Palubní deska je klasicky přehledná, bleděmodré podsvícení přístrojů vynikne při nočních „letech“. Ovládání tlačítek je uživatelsky příjemné, jsou logicky uspořádané a jemně podsvícené. Překvapilo mne pouze, že není podsvícené tlačítko výstražných světel, ale vzhledem k jeho umístění ho lze zcela logicky sepnout okamžitě i v úplné tmě; technici Hondy zase vedou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru je úžasný klid a vůbec žádné vibrace od motoru, interiér je skvěle doplněn klimatizací. Při plném obsazení čtyřmi nebo pěti dospělými osobami je všude dost místa. Velikost kufru je na kupé dobrých 436 litrů, a to je ještě pod dnem plnohodnotná rezerva, takže po jejím vytažení je prostor opravdu impozantní. A to ještě mohu sklopit zadní sedadla, pak mám skutečně rychlé polokombi.

Za jedinou chybu v interiéru považuji absenci otvoru v zadním sedadle pro přepravu delších předmětů, v mém případě běžeckých lyží. Taky nákup nosiče lyží je problematičtější, protože u kupé lze použít pouze dva úchyty, a musí se kupovat speciální. Ještě jeden nedostatek jsem našel, nemám vyhřívané sedačky a samotná kůže v našich -10 stupních Celsia opravdu nehřeje, nicméně decentní vykrojené potahy v barvě kůže zachraňují řidiče ty cca první tři minuty, než se začne v autě vydatně zahřívat vzduch.   

Plusy

  • velmi dobrý motor
  • kvalitní provedení: oboustranně pozinkovaná karoserie, ideální pro celoroční provoz
  • bezpečnost: ABS, dva airbagy, celkové deformační zony a výztuhy dveří
  • pohodlí: vše v elektrice, velký vnitřní prostor
  • skutečně kupé 2+2, sportovní parametry, zrychlení 0-100 km/hod. za 8,8 s
  • spolehlivost: - nikdy mne nezklamal, taxi jsem nepoužil
  • úspornost: spotřeba benzínu město 10,3 - 11 l, smíšený 8,7 - 9,3, dálková 8,9 - 12,5 - záleží na noze, obsazení auta a puštěné klimatizaci

Parametry

Délka/šířka/výška:  4710/1780/1390 mm
Rozvor náprav: 2715 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu:  1515/1500 mm
Zavazadlový prostor: 436 l
Pohotovostní hmotnost:  1385  kg
Celková hmotnost: 1905 kg
Typ motoru : 2.2 16V SOHC
Zdvihový  objem: 2156  cm3
Největší výkon: 110 kW při 5600/min
Největší  točivý moment: 198 N.m  při 4500/min
Kompresní poměr:  9,8 : 1                                   
Palivo: bezolovnatý  benzín Natural 95
Převodové ústrojí :  pětistupňová  přímo řazená plně synchronizovaná převodovka
Podvozek  : všechna  kola nezávisle zavěšena na dvojitých lichoběžníkových  závěsech
Brzdy:  kotoučové na všech kolech
Řízení:  hřebenové s posilovačem
Kola:  originální elektrony HONDA  15 palců
Pneu: 205/60 R15, PIRELLI P  6000
Poloměr otáčení: 11,8 m
Barva: tmavě  zelená metalíza

Výbava: přední airbagy, ABS, klimatizace, kůže, tempomat, posilovač řízení, tonovaná skla, elektricky ovládaná okna, sedačky, zrcátka a střešní  okno

Muzika:

Autorádio  KENWOOD  4x50
repro Honda 6x

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků