(Pokud ovšem setrváte s plynovým pedálem na podlaze přijde pod hranicí šesti tisíc otáček pocit, že motor končí. Jenže po překonání šesti tisící dojde k něčemu, co se dá zažít asi už jen u Hondy. Vačková hřídel změní naposled svou pozici a motor se projeví ve svém pravém světle). Nejsem si až tak jistý , ale první nastupuje vačka a až pak změna délky sacího traktu
Přesně model 2.4 executive osedlávám. Musím autora poopravit - 6,9 litru se dá v pohodě ztáhnout na 6,5. Při dlouhých jízdách, kde můžu jet plynule, není problém. Stačí mít lehkou nohu a dobře zajetý vůz. A z 0 na 200 je 45 vteřin taky moc. Accord bych neměnil, opravdu je to auto sportovní ve střední třídě. Navíc, spolehlivost je na vysoké úrovni. U nás patří mezi nejmíň kradené auta - v USA patří v žebříčku kradených aut na špici. Teď nepíšu jako zarytý hondista, měl jsem možnost jezdit i bmw, audi, vw, škoda, opel, renault, fiat, peugeot. Nicméně, Acoord je auto, na které jsem si nemusel zvykat. Padl mi do ruky a nohy. ......
Vzdyt 2,4i ma palubni pocitac ne?? tak teda jak to je. Docela zvuzuju koupe bazaroveho Accordu z 2003. Libi se mi teda vic sedan, ale ani kombi neni spatne...zajima me rozdil v jizdnich vlastnostech. Je jasne, ze uz z fyzikanich zakonu vyplyva, ze kdyz bude kombi nalozeno, ze to asi nebude sedan..tak prosim nejake konkretnejsi informace. A taky - pokud ma bazarovka nalitano kolem 200 000 (pokud byla pravidelne servisovana) - myslite, ze je to uz moc? (jsem zvyklej na fiata punto - kterej ma 150 000 a rekl bych ze u je to maximum km - ale je jasne ze jsou to trosku jine auto :-). Prosim poradte.. Diky.
Urcity zdejsi politicky zaujaty autor keca kraviny aby ovlivnil verejne mineni, tak zde - http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/cesko-a-ekonomika/clanek.phtml?id=332438&tro2_0_0
S tímhle motorem jsem pěkných pár stovek s Accordem najezdil. Viděl bych to asi takhle:1.) od motoru této kubatury bych očekával značně větší suverenitu. Že jakž-takž táhne od 4000 je fajn, ale v praxi poněkud otravné. Do 3000 je zátah značně vlažný, byť plynulý.2.) 6. st. je na dálnici při dodržení rychlostních limitů ve stoupání prakticky k ničemu. Stoupák od Naháče při tachometrových 140 km/h táhne horko těžko a je viditelně podtáčený. K čemu tedy 6. st.?3.) v interiéru je motor perfektně utlumený (možná až moc), ale nedejbože když stáhnete za jízdy okénko, za ten zvuk-hluk se budete stydět...Jinými slovy, ve srovnání s 6-ti válci srovnatelných kubatur jiných značek je ten motor poněkud neandrtálec. Honda má mnoooohem lepší motory. Aspoň to je můj soukromý názor.
To je o Hondách všeobecně známo, že mimo nejvyšších otáček jim schází výkon. Takže když se motor nevytáčí až do omezovače, což se v praxi neděje až tak často, tak jsou jejich motory doslova poloviční. A to platí napříč celou jejich nabídkou.
No právě, že ten pocit až tak nemám. Většinou táhnou od spodu jako konkurence nebo i o kus líp a k tomu ještě od nějakých 4000 přihodí bonus dalšího zátahu. U tohohle bohužel platí jen ten bonus. Do 4000 se chová jako líný dvoulitr.No ale my to tu stejně nevyřešíme. :-))
k tej alfe len tolko - vidiet 10 rocnu alfu na ceste je mensi zazrak, 10 rocne hondy su bezne
To víš.Ona ta alfa je pro fajnšmekryB-].
Můžu se zeptat, co myslíš tímhle: "....podřazování i do otáček nad omezovač..."? Jako podřadit tak brutálně, že motor po sepnutí spojky roztočí převodovka nad těch 7200?
Co je na tom brutalniho? Omezovače se zcela běžně posunují nahoru bez jakýchkoli změn. Motoru to nijak nevadí, pokud se v těch otáčkách nejezdí každodenně stovky kilometrů ;-)
No prostě tomu nerozumím. Většinou se snažím při podřazení sladit otáčky motoru a kol tak, aby nebylo převodové ústrojí při spuštění spojky namáháno rázem. Nejsem ale závodní jezdec, roztáčet motor až sepnutím spojky (jestli je to ono) mi prostě přijde drsné.
Tak samozřejmě, že se takto nejezdí pořád, ono na kluzkém povrchu to dokáže hravě zablokovat kola, ale zase si představte, že jste rozjetý třeba na pětku, před zatáčkou jdete na brzdy a je třeba řadit za dva, tak to tam prostě hodíte, ať s maximem meziplynu nebo bez na tvrdo a prostě otáčky mohou krátkodobě jít nad omezovač.Každopádně v praxi je to vyjímečný případ a ono je to spíše o tom, ukázat, že převodovka snese opravdu hodně a i vcelku hrubé zacházení a to i bez meziplynů.
Taky tomu nerozumím. Jak natvrdo? To jako řazení bez spojky? A jaký význam má podřazování do omezovače?
Ne, řazení se spojkou (ono jde řadit bez problémů i bez spojky). Význam to má při opravdu agresivní jízdě, kdy potřebujete podražit o několik rychlostních stupňů a nemůžete čekat, než klesou otáčky toho rychlostního stupně pod omezovač. Ono pokud člověk potřebuje dostat řazení do úzkých musí tomu trochu pomoci a prostě převodovka v Hondě zvládá hravě i velmi hrubé zacházení a nedělá ji to problémy.Kvedlání ve 40ti ukáže dost, ale ne všechno a pokud se dnes liší vozy jen v drobnostech, pak je třeba ty drobnosti najít a ukázat je.
Tzn., že člověk stojí na brzdě a současně postupně podřazuje, takovým způsobem, že otáčky na jednotlivé kvalty vyletí až nad omezovač, pokud tomu dobře rozumím. Ježížmarja, to sou, ale postupy! To by mě v životě nenapadlo takovým způsobem ničit auto.
preco si myslis, ze sa tym motor nici?
Možná si nerozumíme. Jedu 120, akcelerovat budu při třiceti. Brzdím, z pětky řadím dvojku (přitom tam mám třeba ještě kilo), spojku pustím až pojedu tak těch 30? Já to chápal tak, že spojku pustím když jedu ještě hodně rychle (třeba 90, nevím přesně převodové poměry), spojkapřevodovkamotor fšici dostanou pecku, motor vyletí třeba na 8000.
uz toho nechte chape to kazdy :)kdyz spicham tak zkratka nepodrazuju plynule 5-4-3 , ale rovnou tam prdnu treba 2 a brzdim :) Chce to cit pri vetsim motoru jsou ty razy docela supa a spojka breci a breci . s 323 2.0 V6 mam omezovac na 2 v cca 90kmh takze vono to neni tak drsne. U dieselu asi jo :P
zalezi od toho u akeho...mne ide dvojka do 98km/h (IS220d)PS: hore niekto pisal, ze accord je tretie najlepsie auto premiovej triedy. Accord je urcite skvele auto, ale nieje to premiovka.
Tachometrovych skoro 90 km/h da i muj Civic 1.6i VTEC pri 6100, takze to neni az takovy extrem
Proč ničit auto? V čem se to ničí?A navíc, asi jsme se nepochopili. Jak vyřešíte situaci, kdy jedete třeba na pětku 120 a musíte jít na brzdu a pak rychle akcelerovat? To zabrzdíte, počkáte, zařadíte a jedete? Co když bude pozdě? Omezovač otáček je stejně "nepřekročitelná" zábrana jako omezení rychlosti.
No kámoš na Accordu 2,2 Type-R zničil motor, když z vytočené trojky k omezovači dal za dva omylem.... a pustil spojku. Okamžitá zástava :-D 13000rpm už to fakt nedalo....
Když jedu 120 a jdu na brzdy před zatáčkou, tak tam můžu hodit dvojku bez toho,abych překračoval omezovač.Zvlášť v japonskzm autě,v kterém na dvojku jedu kilo, mimochodem max krouťák je asi mnohem níž,řek bych tak 4500, takže tam v klidu hodím i za tři,když už nutně potřebuju projet zatáčku stodesítkou, a akceleruju bez ztráty kytičky. Absolutně nechápu na co je chodit při podřazování nad omezovač. V té rychlosti chcete v zatáčce zkoumat činnost synchronů ? Nevím,nevím Svet sa v pi.u obracá
Prostě zařadím takový rychlostní stupeň, který odpovídá momentální rychlosti auta, tak aby mi poté nevyletěly otáčky do omezovače.
To já taky. Neberte to tak, že takto jezdím pořád, ale zkouším tím, jak si převodovka povede v krizové situaci. Naznačí to, jak si poradí se srovnáním opravu velmi rozdílných otáček, jak zafunguje synchronizace apod. Ono neberte omezovač za bod, který když překročíte, tak se něco zničí. To je jako s výtahem a nosnosti 200 kg, taky uveze v klidu i dvojnásobek, jen je tam určitá bezpečnostní mezera ;-)
Zajeďte se pane redaktore vyblbnout na okruh a neohromujte tady čtenáře. Z takových věcí už jsme snad vyrostli
Mne sa zdá, že to trochu s úpravou vzhľadu auta prehnali. Myslím tým najmä (a v podstate iba) na masku. Prítomnosť strednej chrómovej lišty na mňa pôsobí, že sa auto "zubí". Jednoducho je to myslím zbytočné. Menej je niekedy viac. Viec mi sedí predchádzajúci dizajn masky. Taký istý dojem mám aj pri novom Legende.
Radku, obávám se, že dnes žádná polemika nebude. ;-) Test je velmi dobře napsaný, neměl jsem dojem, že bych se v některých pasážích nudil, nebyl nijak extra dlouhý a přitom řekl všechno. :-) Pokud jde o získané závěry, vesměs odpovídají tomu, jo jsem psal já.http://www.hondaclub.cz/default.asp?what=a&a_id=1178&s_id=11Některé věci jsou ale úsměvné (klouzavá loketní opěrka :-D ), tři stupně výbavy mi taky nepřijdou tak tragické...Možná bys nás mohl také blíže seznámit s tvým bývalým B-], když už jsi se rozhodl srovnávat. Na druhou stranu, na obdobně výkonnou současnou konkurenci to povětšinou stačí. :-POceňuju postřeh týkající se ADASu a akcelerace na šestku, přiznávám, že takto jsem na to nepohlížel. :-))Ale no tak - jaké přetahování s Fordem o nejlepší řazení? Mondeo je jasná dvojka ;-) ovšem i ve střední třídě jako celku, řadí fakt dobře. Osobně si myslím, že je řízení Acco moc lehké a málo strmé a volant velký a tenký. Takže jsem asi ještě větší rypák než ty. :-OA že je Accord stále ještě třetí nejlepší auto prémiové střední třídy víme všichni, na tom jsme se shodli. Možná bych úplně tak nesouhlasil s tím, že je 159 2.2JTS neutrálnější, ale díky tužšímu řízení i pružinám působí jistěji, a co především, je stabilnější při ubrání plynu nebo přibrzdění. :-P
Tak tradiční ocenění Hondistů mám za sebou s poměrně dobrou známkou :)Srovnání s mým bývalým by nebyl problem, jenže dojel na péči majitele :-P
Myslím (přičemž se snažím pátrat v paměti), že hlavním rozdílem mezi Acco 2.4 a AR 156 2.5 jsou převody. Accord je má totiž dost těžké (sám jsi psal o pomalém rozjezdu na šestku, to není nedostatkem točáku, ale zpřevodováním). Jiný důvod není a ani být nemůže, už proto, že Hondy vždy měly velmi malé třecí a přenosové ztráty, takže se točák na kolech od točáku na motoru zas tak moc neliší. Zároveň to taky vysvětluje výrazně nižší spotřebu (pokud pomineme fakt, že v té době Alfa prostě nedovedla udělat stejně dobré motory ;-) ).
S těmi převody těžko říci. Obě auta mají MT6 a obě auta mají stejnou Vmax, takže moc velké rozdíly tam nebudou. Navíc ten rozdíl je opravdu velký, takové BMW 325i se stejným výkonem, ve stejné generaci mělo také dynamiku na úrovni te Alfy.Co se týká motorů a jejich kvalit, to zde nechci příliš rozebírat, protože je to téma bez konce, ale myslím, že se napříč fandovstvím shodneme, že Honda vždy hrála druhé, tedy spíše třetí housle za Alfou a BMW. Ovšem to neznamená nic špatného, být třetí je výborné umístění B-]
Tak to ne, předchozí 325i nejelo ani jako Acco. Díky šestiválu se sympaticky sbíralo odspoda, ale od 4000 to šlo spíš do kopru. Takže ta Alfa bude patrně nějaká zázračná... ;-) Tím spíš, že má Acco špičkovou (ve střední zatím ničím nepřekonanou) aerodynamiku, která už bude mít při vysokých rychlostech velký vliv (na rychlost i spotřebu). Takže to v těch převodech přece jen bude. Zatímco Acco od jisté rychlosti nejede, protože na to nemá sílu, je docela možné, že Alfa už na to nemá otáčky. Ale je to jen spekulace. :-)A k těm houslím - Mezi čtyřválci hraje BMW tak čtvrté, páté, možná šesté. Dominance atmosférických čtyřválců Hondy je nezpochybnitelná, Alfě se taky občas :-D nějaký povede (2.2 JTS). Šestiválce nejsou předmětem diskuze, tam Honda bohužel nemá zatím do srovnání co postavit.
Jestli Acco jede lepe jak 325i, tak nez Alfa bude zazracny partne spis ten Acco. Jinak E46 330i uz se chyta? :-D Acco 2.4 tedy neznam, ale u 325i papirove hodnoty sedi, do kopru jde az na omezovaci a zrovna odspodu to moc zajimave neni. Ale s odbornikem z hondaclubu se hadat nechci ;-)
Mne sa zda volat tiez velky a s tenkym vencom. Riadenie dost lahke, prevod na sedan ok. Ja som este postrehol, ze s pneu 225/45R17 som sa musel na zlej ceste s roznymi sklonmi na volant sustredit viac ako normalne.Inak suhlas ze prevodovka v Accorde o chlp lepsia ako vo Forde. Vynimkou je prevodovka v Pume, ta je genialna...
To je pořád dokola :-D O chlup lepší zde, o chlup lepší tam :-D Až půjde jednou nějak změřit co je lepší, tak si oddychnu
Myslel jsem, že bys nám ho jako mohl představit. Model, objem ap. Na co dojel, to je zjevné... :-P
Dojel na to, že majitel si myslel, že přechytračí automobilku a neměnil potřebné díly dle servisních pokynů. Díl to snášel dlouho, dokonce přežil svou deklarovanou životnost v autě asi o 220%, bohužel na 230 se už nedostal, tak umřel. Ovšem po opravě (cca 15-20k) funguje dobře a drnká si to dál.A hlavně to auto opravdu umělo jet, dal bych ti tu odkaz, ale nevim, zda si to zaslouzis :) Ale jo: http://www.youtube.com/watch?v=3mv14T6i9UITak má jezdit 190 koňové auto :)
No, nemyslim, ze je fer srovnani s V6 jen na zaklade stejneho vykonu. Presne s touto Alfou jsem jel (jeste mela origo poladeny vyfuk) a muzu rict, ze to rozhodne nebylo spatny svezeni. Jenze majitel to relativne brzo prodal a duvodem byla spotreba, ktera podle jeho slov byla silena a neodpovidajici tomu vykonu (tj. sice to jelo pekne, ale ne zas tak pekne, kolik to sezralo). PS: kdyz uz beres jen tech 190 koni jako meritko, tak rucicky by se mely hejbat nejak takhle:http://www.youtube.com/watch?v=hzW8ECb5xWk&mode=related&search=;-):-P
hm... divny zvuk na to ake ma otacky
Tý voe... :-D
:-D
Musim najit v tom mém střihačském programu tlačítko "zrychlit přehrávání" :) Jako fajne no, nerikam, ze ta Alfa je neco extra super a spotrebu to melo prijatelnou jen pro otrle povahy, jen sem si pri testovani te Hondy vzpomenul, ze mych 190 koni jelo zasadne jinak, tot vse. Ano, bylo to vykoupeno spotrebou, ale proste jsem neprisel na to, proc ma ta Honda o tolik horsi dynamiku pri stejnem vykonu, tocaku, maximalce - takze predpokladam i relativne stejne dlouhe prevody. Nejak mi tam ti japonsti konici chybeli :)
:) ... to je masakr ;)
Tak to je přesně styl motoru, který jde mimo mně. Uřvaná motorová pila, co vydrží deset tisíc a můžeš jít měnit :)
Po desíti tisíc km ten motor bude možná zajetej, ačkoli nevím jaké máš zkušenosti ty. Možná nám můžeš dát návod jak zničit motor po 10t. km. Budeš v tom asi jednička..:-P
Zničit? Vytáčením do deseti tisíc :)
Omlouvám se , neuvědomil jsem si ,ke kterému autu ses to vyjadřoval, myslel jsem ,že píšeš o Acco 2.4, zatímco tys psal o tom filmečku. Ok
fpoho, acco se mi celkem líbí, ale stejně mu chybí 4 válce :)
Ale těch úprav, aby se tak hýbaly: AEM Cold Air Intake,S2000 TBi,Type R Intake Manifold, S-Max Fuel Regulator,Precision 680cc Injectors,AEM Cam Pulleys,AEM Under Pulleys,AEM ECU,TODA Timing Belt,TODA Head Gasket,JUN Stage 3 Cams,JUN Springs,JUN Retainers,JUN Pistons 11.6,JUN Rods,JUN Crank Shaft,JUN Flywheel,JUN Exhaust Manifold,Cusco LSD,Spoon Wheels. :-D
Bud ste mali nezabehnute auto, alebo pan Ondrasik pomaly radi rychlosti, alebo ste testovali na snehu, ale toto auto je urcite schopne lepsich parametrov. PS: Podla mna slabsia 2,0 je kupa storocia. Za 710 tis. Alfa ani BMW neexistuje, ma vsetko podstatne vratane ESP, vazi skvelych 1350 kg a subjektivne nie je o vela pomalsia ako 2,4 a stale rychlejsia ako 320i, zrychlenim na 160 za 21,5 s tromfne i starsie 6-valce a tu testovanu verziu 2,4.
poslední obrázky v článku ... http://www.hondaclub.cz/default.asp?what=a&a_id=1141&s_id=10-100km/h za cca 8,2s0-160km/h za 20sLíp to prostě nezajede. P.S.: rychlost není odečítána z rychloměru!
K te 2.0 - jel jsem jen s Tourerem a musim rict, ze me motor nepresvedcil (2 osoby, prazdny kufr). Jelo to proste "normalne", na me celkem slabe (pocitove treba hur, nez 1.8T v O1 Combi - nic jsem ale nemeril, ani jsem nejel s obema auty hned po sobe). Naopak sedan 2.4 mi prisel super, jede rychle a pritom tise, subjektivni vnimani rychlosti je ovsem hodne potlacene (zrychleni odpovida tomu, co ma moje VTi, ale pocitove je na tom civic mnohem lip). Takze pri uvaze o dalsim aute je 2.4 EXE velkym kandidatem, nad 2.0 vubec neuvazuju (i kdyz v sedanu by to mohlo byt lepsi, nez v kombiku - jde ale i o vybavu, Exe proste s dvoulitrem koupit nejde).
Myslím, že ta 2,4 je pro to auto skvělá. Poměrně dost výkonu, solidní dynamika a při tom všem velmi dobrá spotřeba.
No v 1.8 T ta moze oklamat kroutak v strednych otackach, ale ked Accord 2.0 vytocis na 6800 verim ze bude rychlejsi. Ale ked mas VTi urcite vies ako sa s Hondami ma jazdit. Inak casy 2,0 su 8,5 s a 21,5 s co je dost maly rozdiel oproti 2,4. My sme kupili 2,0 lebo za cenu 2,4 uz su nadohlad bavoraky a vybavu EX sme nepotrebovali. Akurat 17" disky.
Motor byl zaběhnutý dobře, ostatně i na hondaclubu máte test té samé Hondy. Co se týka řazení, tam bych problém neviděl. Neříkám, že jsem nejlepší pilot, ale na druhou stranu, že by byly problémy pouze u Hondy?
Radek Ondrasik: Samozrejme s tou rychlostou radenia to bol zart, len ten cas na 160 za 22 sa mi zdal slaby...
Všechna auta měříme na úplně stejné trati, třeba jsme chytli špatný benzín.
Nejspíš to bude ten benzín a nebo to řazení protože 0-160 za 20 vteřin a 0-200 za 35 udělá 2.4 accord i v automatu.Viz video http://www.youtube.com/watch?v=4IVyVdt7l18na you Tube jich je plno:-D
Dobry clanok. Po uvodnom chvaleni vyvazenia a kvalit podvozku ma trochu zarazilo zaostavanie v oblasti jazdnych vlastnosti oproti novym konkurentom. BMW je jasna vec, to je niekde inde, a vlastne aj Alfa moze byt. Lenze to su jedini dva. Honda bez adapt. tempomatu a koze stoji 860 tis. a za to je chude vybavena Alfa 2,2 alebo slabsie a uplne hole 320i.
V článku je to ovšem napsáno, že Alfa a BMW v nových generacích jsou o krok dále a upozornil jsem, že vůči stávajíci starší konkurenci je Honda stále výborná. Bylo to jen v souvislosti s jízdou, ne s ohledem na cenovku, kde s Vámi souhlasím. Accord prostě stojí méně.
Mal so rovnakeho Accorda pozicaneho v lete a zistil som jeden neprijemny problem. Klimatizacia pracuje chaoticky a nevie spravne miesat studeny a teply vzduch, namiesto toho stale prepina nedzi oboma extremami. Najhorsie je to ak je vonku cca 20 a svieti slnko a klima je nastavena na 22, ten rozdiel teploty je tak maly ze si s tym elektronika nevie poradit.
Nech si udelat update firmwaru! ,))
Ja uz som update urobil, ale auta... Lexus IS podobnym neduhom netrpi:-)
Mas IS?;-)
V IS zase nejde otvřít kufr. Všude je něco ;-)
Radku, jako vzdy hezkej a dobrej clanek. :-);-)
No já nevím. Starším Accordem jsem najezdil hodně a rozhodně bych ho nenazval jako "sportovní". Byla to limuzína jak má být - silný motor, jisté chování, velmi pohodlný, ale úplně bez jakéhokoli sportovního ducha. Člověk chtěl zrychlit, tak šlápnul na plyn a Accord zcela suše zrychlil, bez jakýchkoli emocí a problémů, průjezdy zatáčkami taky bez nějakého nucení, pořád naprosto jistě. Pod sportovním autem si představuju něco, co piští pod plynem, na každém hrbolku zatřese celou posádkou a v zatáčce dá vědět o každém milimetru silnice - tedy přesný opak Accorda, který noblesně umožňuje posádce všechny tyto vnější vlivy ignorovat. Ale možná je nová generace někde jinde...
Vyborny, presne tento s touto motorizaciou som poreboval vidiet ;-)
Souhlasím - moc dobrá recenze - se závěry naprosto souhlasím
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.