Honda Accord 2.4: radost z jízdy (megatest)

Honda Accord 2.4: radost z jízdy (megatest)

Kapitoly článku:


Sportovec tělem i duší

Co myslíte, jak se s Accordem jezdí? Zvládá zatáčky se stoickým klidem, nebo nervózně přešlapuje? Tlumí rozumně nerovnosti, nebo pasažéry masíruje? Předpokládám, že většina z vás tuší, jakým směrem se Accord vydal a jaké dojmy zanechává v paměti testovacích jezdců. Vůz zajímavě zvládá nerovnosti, když posádku neobtěžuje nepříjemnými rázy, na druhou stranu umožňuje pocítit, po jakém povrchu právě jedete; přesně víte, co se na vozovce děje (jinými slovy – naladění není extrémně tvrdé, ale ani měkké).

To ovšem považujte za chutný předkrm, neboť hlavní chod se teprve chystá. Zkuste trochu přišlápnout plynový pedál a uvidíte, co se stane. Ale pozor, nezapomeňte to udělat na pořádně klikatých cestičkách, protože na rychlostní silnici a dálnici mnoho nezjistíte. Tedy v první sérii zatáček budete možná trochu nervózní, přece jen Accord není žádný prcek a protažená záď vyvolává podvědomé obavy z předčasného utržení. Druhá série zatáček odbourá první psychické bariéry a umožní směle nastoupit do série třetí.

  
Střešní okno příjemně prosvětlí interiér, studený vzduch nechť raději
 zajistí z klimatizace

  
Tento zámek může znemožnit otevření kufru zevnitř --- Pokud
zatlačíte, otevřete dvířka nádrže, pokud naopak zatáhnete,
uvolníte víko zavazadlového prostoru

Jízdním vlastnostem a zejména držení příčného směru ve vysokých rychlostech by pomohla 17palcová a možná i větší kola společně s kvalitním obutím. Jelikož jsem měl možnost vyzkoušet Accord právě na 17palcových kolech s výbornými pneumatikami, mohu výměnu jenom doporučit. Accord se stane ještě jistějším. Pokud ovšem nehodláte atakovat limity, vystačíte si i s koly standardními. Za kvalitami podvozku nezaostávají brzdy a v jistých ohledech ani řízení.

   
Kvůli mohutnému nárazníku se nachází nakládací hrana velmi vysoko
--- Víko zavazadlového prostoru se nepotkalo s víceprvkem

To je velmi přesné, posilovač ovšem neoslní měkkostí. Ani ve vyšších rychlostech nechce tuhnout, což zejména ve vyšších rychlostech trošku devalvuje jinak výborné pocity z jízdy. K řazení a chodu řadící páky nemám žádných námitek, dráhy mezi stupni jsou spíše krátké a hlavně velmi přesné. Jednotlivé rychlostní stupně zapadají téměř samy, řazení si z toho důvodu skutečně vychutnáte; snad jen řadicí páka mohla být silnější. Účinné brzdy mají optimální nástup, nejsou zbytečně přecitlivělé, přitom výborně brzdí. 

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud