Honda Accord 2.4: radost z jízdy (megatest)

Honda Accord 2.4: radost z jízdy (megatest)

Kapitoly článku:


V jednoduchosti je síla

Během jízdy jsem v interiéru vozu s najetými necelými 11 000 km nezaslechl výraznější vrzání, pouze na větších dírách zaznívalo z hloubi palubní desky slyšitelné praskání. K dobru Hondy nutno připočíst ergonomické rozmístnění a dostatečnou velikost všech ovládacích prvků, včetně těch umístěných na volantu. Středová konzola s autorádiem a měničem na šest CD připomíná onu masku chladiče, veliký displej zobrazuje informace z audiosystému, aktuální čas a nastavenou teplotu klimatizace (pro obě strany).

   
Páčky pod volantem mají příjemně krátký chod

Tlačítka kolem displeje ovládají pouze audiosystém, rozměrné kruhové ovladače ovlivňují klimatizaci a hlasitost přednesu systému. Největší ovladač uprostřed nastavuje hlasitost a zároveň vypíná a zapíná rádio, ovladače po stranách nastavují teplotu pro pravou a levou stranu (to znamená, že v Accordu nechybí dvouzónová klimatizace). Pokud aktivujete tlačítko „Dual“ nastavuje se teplota pravé a levé strany zvlášť, pokud tlačítko „Dual“ deaktivujete, nastavíte jedním ovladačem teplotu pro obě strany.

  
Výrazné boční vedení opěradel podrží tělo v zatáčkách
--- Chromované prkvy dodávají interiéru luxusní nádech

Klimatizaci můžete samozřejmě vypnout nebo přepnout na „Auto“. Z obvyklých možností zde chybí tlačítka Play, Stop nebo Pause (přednes audiosystému je velmi dobrý). Systém jednoduše vypnete a on se zapne příště tam, kde jste skončili. Jednotlivé sklady mění tlačítko Skip, pohyb ve skladbě obstarává tlačítko Tune. K rozmístění ovládacích prvků nemám téměr výhrady, řidič i spolujezdec nebude tápat, vše se nese v duchu přehlednosti.

  
Přístrojové desce vládne rozměrný tachometr. Bílé podsvícení za
prvé výborně vypadá - sportovně, za druhé nedráždí oči

Multifunkční volant následuje v jednoduchosti ovládání středovou konzolu, naleznete zde nejnutnější prvky, přičemž levá strana ovlivňuje audiosystém, pravá tempomat. Zatímco ovládání audiosystému nikoho nepřekvapí, u tempomatu to bude zřejmě naopak. Jedním tlačítkem označeným Cruise tempomat aktivujete. Na přístrojové desce se rozsvítí konrolka Cruise Main. Dalším tlačítkem jednoduše zafixujete rychlost a stejným tlačítek rychlost zvyšujete nebo snižujete. Posledním tlačítkem nastavení zrušíte.

Zapomeňte na počítač

Nutno podotknout, už dlouho jsem si nerozuměl s tempomatem takovým způsobem jako právě v Hondě Accord. Zpočátku jsem sice lamentoval nad nutností aktivace tempomatu, nakonec jsem si práci s tempomatem natolik zamiloval, že jsem nechtěl jiný systém znát. V souvislosti s tempomatem mě naopak nemile překvapilo, že auto při nastavené rychlosti občas samo od sebe zrychlilo nebo zpomalilo (na rovném úseku). Příjemně na mě zapůsobily páčky volantem, jež vynikají krátkým, přesným chodem.

   
Pasažér s výškou 170 cm si užije na zadních sedadlech hojnost
prostoru, pasažér s výškou 185 cm si nemůže příliš vyskakovat
(pokud sedí za volantem stejně vysoký řidič), ale stísněný nebude

Uspořádání a velikost přístrojové desky dech nevyrazí, zcela pochopitelně využívá analogových budíků. Přístrojové desce vládne obrovský rychloměr se zabudovaným displejem a zvýrazněnými sudými hodnotami. Vedle rychloměru sídlí menší otáčkoměr, na pravé straně sledujete aktuální stav paliva a teplotu motoru včetně poloviny výstražných ikon. Pokud očekáváte zmínku o palubním  počítači s běžnými funkcemi, čekáte marně. Palubní počítač totiž v Hondě nenajdete, a to ani za příplatek.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud