Honda Accord 2.4: radost z jízdy (megatest)

97 komentářů

Jirka
9. listopadu • 10:21

Copatoje za tu peknou prsatou slecnu na zadnim sedadle.
Dejte mi na ni telefonni cislo.

iceman_21
3. června • 8:20

No tak jsem si všiml, ze vetsina lidi kritizuje Passaty  Ale kdyz se na to kouknu trosku z jineho pohledu, tak Passat je dale nez Honda  Copak se do Accorda dava pohon 4x4? Nejsilnejsi turbodiesel je 2,2 103KW. To ma i skodovka 2,0TDi, i kdyz musim uznat, ze Honda ma tocivy moment o 20 vetsi, ale taky je to vesti obsah  Urcite je to pekne auto, ale pri vyberu bych vzal opet Passata, protoze uz brzy bude novy model a bude se do nej davat 3.0TDI s DSG.

Proste Honda ma pomerne slabe motory  a nema 4x4. Je mi jasne, ze se do me ted vsichni zazrani Hondari pusti, ale jen jsem napsal jak to vidim ja, tim tedy nechci nijak kritizovat Hondu. Kazdopadne na pohled se mi velice libi a vsiml jsem si, ze ma i prave zpetne zrvatko lomene (asfericke) coz se u Volkswagenu asi nikdy nedockam  

Helmutův brácha
4. června • 12:49

Co to je, todleto ?? Ajsmene, čéče, odkud jsi spadnul ? Ale vlastně máš pravdu, Helmut von FauVé je dál. Prodává traktorový turbodiesel  v osobním voze. To umí jedině Helmut...

maxim
26. května • 23:21

ne ne...ja se nehadam... souhlas s tebou, Tibore...jenom chapu Leonardovo nadseni z Toleda...pro mne je novy Accord o dve tridy vyse-to naprosto chapu...je jenom s podivem, co vsechno dokaze VW vymakat (a co vsechno posrat...)...

ja taky tu svoji Vectru nepovazuju za zazrak (i kdyz si myslim, ze mnoho lidi by se strasne divilo, kdyby je svezl)...nicmene vozil jsem se ve "skutecnych autech", takze beru sveho "sportaka" s velikou rezervou...   hrozne moc chci skusit nejakyho japonce a jelikoz je Subaru na mne moc drahe, tak mam "v zaloze" Hondu

a jeste mam uchylku-odkdy jsem se svezl v Touaregu, Allroadu a Foresteru S-turbo, tak mne chytil SUV virus...a chci RAV4-jezdenou (pro manzelku )

kupuji si vsechny auto casopisy a testy na autorevue.cz mne taky dost berou... cekam, az se objevi parta lidi s penezi, ktery budou mat pristup k jakymkolim autam a napisou s nadhledem nejen typicke frazy, ale i konstruktivni kritiku...mne se to takmer podarilo (akorat jsem pak uz nemel z ceho zit... )   takze doufam, ze to nekdo takhle udela...zatim dekuji i za ty informace, ktere jsou treba i na tomhle webu... neni to ono, ale je to celkom fajn...

tibor
26. května • 23:52

ja taky chapu jeho nadseni,mit v docela malym aute takovy vykon to musi byt parada,navic ma i vic nez prijatelnou spotrebu,coz pro vsechny diesly jeste neplati,takze jinak v pohode souhlasim se vsim co jsi napsal

maxim
26. května • 9:03

tak sorry panove, ale musim se zastat Leonarda Cupranka, Toledo 150koni TDI mame taky (firma) a obcas na nem trosku popojedu...teda ten pocit, kdyz to auto zacne tahnout je neskutecny! v zrychleni 60-100km/h a 80-120 km/h to dosahuje takove hodnoty, jako nektere benzinove sportaky (neprehanim)...a o tom to je: ne o maximalce na dalnici (ono to stejne jede pres 220) ale v tom, ze tri kamiony obehnete a nevite o nich...ale vadi mi to, ze sice to silene tahne uz od 1500ot, konci to vsak strasne brzo a skutecne radite 3,4,5 behem obihani (to jsou vsak mezne situace-normalne proste taky jenom seslapnete plyn na sestce...)

for je v tom, ze sme tri majitele, limit na auto jsme si dali 900 tis Sk no a kolega ma Toledo 1.9TDI 110kW, ja Vectru 2.2DTI a treti ma 2.2DTI GTS, pres to, ze uz kupoval Accorda benzin 2.4 Executive...u Oplu rozhodla cena a vybava (6 ABG, ESP+, autom.klima, atd...) a taky petiprvkova zadni naprava...mezi tou GTS a mojim sedanem je taky obrovsky (!) rozdil v jizdnich vlastnostech (a to jsem uz taky sedana obul na 17"kola, cim jsem to trochu srovnal)

k veci: v Toledu je sileny motor (nedavali ho ani do Passatu! tam to koncilo na 130 konich) ale je to pro mne moc male auto (190cm). Na dalnici je to uskackane, i presto, ze to ma lepsi podvozek jak Octavka-i kdyz ne o moc...jenomze jestli ja jedu na limitu 210km/h, tak Toledo si se mnou jenom pohrava...

a jsme u rozuzleni    je to jenom o vyberu- komfort vs jizda vs cena   (a samozrejme jeste xxx dalsich vlastnosti...) ja taky : jsem strasne spokojen s tou Vectrou (55tis km) a kdyz to rozjedu, tak jsem vzdy prvni       nicmene to neni a nikdy nebude takovej feeling jako kdyz jsme testovali Accorda a dodnes spominam se slzou v oku...

ja osobne jsem byl strasne zamilovanej do Passata, avsak jenom do doby, nez jsem prohnal Vectru-je to mnohem lepsi auto na "sportovni" jizdu...jenomze...Passat ma dodnes hezci interier, lepsi nabidku motoru, 4motion...

je to o vyberu...a o tom, ze kdyz nekdo do testu napise, ze Accord dava perfektni feeling pri jizde, tak mu nebudu argumentovat dostupnosti nahradnich dilu a tim, ze "moje Octavie 1.6i stejne jede jako drak"...nejede a nepojede...Octavii mam vcelku rad, ale na opravu bezne cekam 30 dnu !! nejsou nahradni dily !! a stupen fuserstvi v servisech Skoda patrne dosahl vrcholu!

 

tibor
26. května • 13:22

ale tady nikdo nerika,ze toledo 110kw nejede,ba naopak urcite pojede lip nez cokoliv slabsiho,to je snad logicky.ne?ale asi ti uslo,ze accord je o tridu vyse a je to technologicky novy auto a zacina +-700,000 s 2,0 benzinem a prijatelnou vybavou,coz mluvi ve prospech hondy...passat je osklivej,ale souhlasim ma kvalitni interier...ja mam zkusenost s minulou verzi accorda a byl jsem totalne unesen ze sportovniho chovani vozu,hlavne podvozek je vypilovany perfektne o motoru to plati take,proste si me honda ziskala,to samy bych rekl o civicu sport,ma jenom 80kw,ale chova se sportovneji nez vetsina 1,6 a 1,8...

Dino
25. května • 22:35

No a je to tady, tomu se říká pořádné auto. Honda mi udělala opět velkou radost a tento Accord je zase další " odlišení " se od davu. Na dálnici a hlavně v serpentinách se okamžitě projeví. No jak jsem už psal u svého Accorda Coupé - viz článek z 4.5.2004 - zase jedna z Hond , která se Hondě zase povedla !!!!

maxim
25. května • 11:01

-mekcenej plast nevrze, je mnohem prijemnejsi na dotyk, vypada luxusneji a jeho kvality ocenis, kdyz se nepripoutas a jezdec prudce zabrzdi

-fakt se mi "libi" reakce nekterych, co si auto kupuji "ne podle toho, jak se sportovne chova" ale podle...podle ceho vlastne?  Ja sam mam Vectru DTI a ano, mit kroutak uz od 1500 ot (dle vyrobce), 2200ot (realita) je supr pro beznou jizdu...nicmene kdyz opravdu na ropaku predjizdite, musite kvaltovat 3,4,5 , na takoveto Honde proste seslapnete plyn...Kdyz potrebujete na ropakovi vyjet z bocni na hlavni, tak pocitate s tou sekundou, nez nabehne turbo, kdezto na Honde opet jenom seslapnete plyn...

-ano, auto muze byt sexi! tak jako muze byt naprosto nudni, nehezke, otravni... zavisi jenom na tom, jestli jste fandove do aut, nebo jenom uzivatele...

a sme u podstaty veci: fakt nechapu, proc sem pisou lidi, ktery si auto vybiraj podle excelu (mnozstvi soucastek/cena*cena pri opetovnem prodeji)...je to test nadherniho a perfektniho auta (i kdyz nemoznost vybrat si vybavu podle sveho je rozcilujici fakt) ktere se proste nemuze srovnavat s Passatem, ktery se kupuje z jedineho duvodu: "je to prece Passat!"...

pripomenu-sam vlastnim ropaka a trapim ho 200km/h na dalnicich  pri predjizdeni trech kamionu najednou...ale stejne jako nepisu na dizkusni fora o zanetech slepych strev (protoze o tom nemam paru), tak uznam, ze Honda je za ty penize perfektni vuz! Prave toto auto jsem chtel koupit puvodne...a proc ho tedy nemam? protoze v ty dobe nemeli diesel -a ja najezdim rocne 50tis km, protoze jsem si ho nemohl vyskladat dle svyho (i kdyz bych ho stejne bral takovyho, jaky byl) a hlavne , ze v Opli mi dali cenu o 100 tisic lepsi...

stejne, vzdy, kdyz ho vidim, si rikam-jo koupim si poradny, benzinovy auto jen tak, pro radost...protoze je v zatackach o 10%lepsi, protoze je hezci, protoze je rychlejsi...a protoze je vice sexi!

IT
27. května • 13:36

Accord je určitě skvělý auto, měli jsme jej s ženou v užším výběru.Nakonec se koupilo něco jiného, ale to je jedno. Auto je na ježdění.Tečka. Fakt nás pobavilo, že autor článku, resp. jeho přírelkyně považuje Accorda za "sexy". Žena je lékařka, chtěl jsem to vysvětlit, ale nebyla schopna. Za nějakých 35 let jsem o autech už cosi málo přečetl, k tomu přihoďme SŠ + VŠ(oboje auta), ale že by bylo auto sexy, to fakt nemohu přijmout. Takovou větu by PÁNI NOVINÁŘI jako Ing. Gregora či Ing. Jozíf rozhodně nenapsali. Nebude to  věkem, ale jejích seriozností. Testy jsou přesné, jasné, auta se dají srovnat podle parametrů(kdo čte Automobil, ví o čem je teď řeč). Mrkněte se např. do A_M_Sport č.6 české verze a jejich srovnávací test nižší stř. třídy. Naprostá katastrofa.Nejlepší Golf V, Mazda 3 je na 6. místě...což je stejně úsměvné, jako že je auto sexy. Auto je hezké_škaredé,hospodárné_nehosp.,víc bezpečné_nebo méně(akt.-pas.bezp),atd., atd,.Je-li sexy, pak které je nesexy?Třeba Mazda 6 ?

rmira
27. května • 14:48

výraz "sexy" se používá také ve smyslu přitažlivý, atraktivní a nesouvisí to jenom se sexem. dejte si do googlu výraz "sexy car" a první odkaz je o sexy autech a ne o erotice, nebo výraz "sexy offer" ve smyslu výhodná nabídka např (řeč je o webhostingu):

...we have received various offers including one for 'exchanging services', so no actual investment or even monthly fees would be needed... and that's a very sexy offer :.......

nebo nabídka práce:"..i opened my letter from grey today, and i have a very sexy offer of ABB..."

nebo tahle anketa: http://sorry.vse.cz/~xkecm01/nankety.php?anketa=59

a tady: http://www.okoun.cz/boards/sexy_kary_:)

nebo tohle"..vyber naradi stale neni ukoncen, ale jeden opravdu velmi sexy krompacek ti ve skladu CO drzim..."

LK
27. května • 15:58

To, co uvádíte, je jen příklad degenerace jazyka. Že někdo používá slovo sexy (zcela evidentně vycházející ze slova sex, jehož význam jsem snad již dostatečně objasnil) ve smyslu jakkoliv přitažlivý a myslí si, že je IN, neznamená, že to slovo používá správně. Třeba obdobně slovo přítel (ve smyslu důvěrný kamarád) dnes prakticky zdegenerovalo, že většina lidí, řeknu-li, že jsem tam byl se svým přítelem, si představí, že jsem teplej. Přitom jsem neřekl s partnerem, ale přítelem.

tibor
27. května • 17:06

resite sprominutim kraviny,kdyz nekomu auto pripada sexy,znamena ,ze mu prijde charizmaticky apod.a nemusim hned ojet auto do vejfuku

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LK
28. května • 8:11

Tak samozřejmě to kravina do určité míry je, ale mně prostě vadí, pokud lidi jazyk mršej a používaj výrazy s úplně jiným významem než mají. Proč ten člověk nemůže říct, že mu přijde charizmatický rovnou a musí tam cpát ten sex? Řekl by o takovém autě, že je (pardon) "k ošukání"? Asi těžko, nicméně že je sexy, to mu přijde OK. Stejně tak opačně - budu-li chtít říci, že má manželka je sexuálně zdatná, řeknu to takto a nebudu říkat, že má "skvělé jízdní vlastnosti" , zkrátka pro každou oblast použiji výraz, který je pro ní určen.

tibor
28. května • 13:50

tak ja vyraz sexy taky nepouzivam,teda co se tyce aut,ale zase me to nepobourilo,no

mfilip
28. května • 8:49

nakonec to dopadne tak, ze nebude uvaden nazor divky/zeny na auta v testech. Je kolem toho hrozna komedie. Jeste,ze p. Broza uvazene nezobrazil oblicej divky, to by se urcite naslo kritiky, i kdyby byla dokonala.

LK
28. května • 8:53

To může být jeden extrém. Normální řešení je to, aby novinář (který by měl mít cit pro jazyk a sloh, když se psaním živí) vůbec nenechal takovýhle paskvil (paskvilem myšlen výraz "sexy auto") do článku projít.

King
31. května • 10:17

Když už nemám co vytknout článku, případně autu, tak rozpoutám diskusi o jednom slůvku. Tos mě tedy pobavil . NA tom, že je auto sexy nevidím nic závadného, český jazyk se vyvíjí, copak by asi o současné spisovné češtině řekl třeba takový Palacký? Když už jsem u toho, ani sex není české slovo. Tak abych byl tedy také "in" a dostal sám jedno kázání, zeptám se typickou jadrnou češtinou: vo co ti teda gou?    A "Pány novináře" v AR bych prosil taky "posunovat pomalu", i když je to v této souvislosti taky pitvoření (ježíš, vlastně patvaření) jazyka. Po technické stránce jim v ČR není rovného, ale vše co není technické je zabalené do líbivého pozlátka dokonalosti a podbízivosti dovozcům v jasné snaze uloviti notný kus s inzertního koláče. A pokud tohle nevidíte se svým SŠ/VŠ, prosím, nepruďte (tedy já ošlivý diskutující, co jsem to zase napsal) tady kvůli slůvku, které ne navíc zcela namístě.

IT
2. června • 15:13

Děkuji za poučení, že "dovolit si" vyslovit vlastní názor je prudění. Měsíčník AR je typický příklad věcného psaní bez "podbízení se" a okecávání "o ničem". Skryté a zejména celoplošné reklamy je tam minimum, pokud se tedy díváme na tentýž časopis. Ale, pokud je Honda sexy, tak a´t si je. Je to osobní názor autora, resp. jeho přítelkyně. Já spíš Accorda považuji za dobré auto. Psaná čeština by se neměla....a teď mám problém, jak to napsat slušně. Tak třeba: mohla by být v případě novinářů kultivována, pokud jim toto slovo ovšem něco říká,že...  

LK
31. května • 11:03

Milý Kingu, já jsem nešel rozpoutat diskuzi kvůli jednomu slůvku. Nevím, z čeho jste usoudil, že "nemám co vytknout článku nebo autu", jako bych vždy musel za každou cenu něco komentovat. Komentuji tehdy, mám-li k tomu důvod, nikoliv, abych si udělal čárku "zde jsem již přispěl".
Pouze jsem upozornil na to, že by člověk měl umět zacházet nástrojem, který ho živí. A tím je v případě novináře jazyk. Slovo sex předpokládám pochází z latiny, nicméně je úplně jedno odkud. Pokud znamená pohlaví, slovo sexy jako přídavné jméno pohlavně přitažlivý či vzrušivý, klidně se stavte na hlavu, ale v kontextu "sexy auto" je to nesmysl a pokud takhle blbě mluví někdo s kamarády, fajn, je to jeho věc. Ale novinář by se toho měl vyvarovat.
Vo co mi gou? Aby lidi uvažovali, když se vyjadřují. Jinak to vypadá jako v tom vtipu o nesvítícím heligonu a pánovi suterénovi, kteří také používají cizí slova, aniž by znali jejich význam.
Jen na závěr - je docela zvláštní, jak tu někdo obhajuje prnění jazyka a přijde mu to OK, zatímco třířádkový komentář, že by aspoň novináři jazyk prznit nemuseli, je brán jako "pruda".

King
31. května • 15:22

Zdravím. Upřímně řečeno nevím, z jakého jazyka sex pochází, nicméně jej bezpochyby rozšířila angličtina, která je jako málokterý jazyk opravdu velmi nepřesná, respektive má pro spoustu věcí jeden výraz. A zatímco o významu slova sex zřejmě pochyby nebudou, jeho odvozenina sexy se už vžila jakožto přitažlivost obecná. Dokonce i sex samotný je nezřídka viděl v angličtině v jinám smyslu - toto je titulek oficiální páteční tiskové zprávy na britském serveru newspress: "FORD SETS INDUSTRY BENCHMARK FOR SEX EQUALITY." Předpokládám, že sám uznáš (uznáte???), že automobilka zřejmě nebude figurovat v roli pasáka , jak by se mohlo zdát. Nevím, do jaké míry jsi literárně činný, ale já už se dávno oprostil od sledování pravopisu na webu, sám vím, že člověk při běžném psaní občas naseká neskutečné boty, které ani mnohdy nevidí a internetové portály mají korektory jen zřídka. o to kritičtější jsem v případě faktických pochybení a tím posouzení vzhedu vozu termínem sexy určitě není.Ovšem pokud jsem vás tímto nepřesvědčil, znova se o to pokoušet nebudu    

LK
31. května • 16:32

Vesměs souhlasím, nicméně musím opakovat, že v případě novináře mám holt jazykové nároky vyšší. Chápu, že nemá smysl poučovat Lojzíka, který píše do "dyzkusních fór protože uš mu je 14 let". U profíků mi zkrátka vadí spojení "díky zkratu zemřelo pět lidí", "nejoptimálnější řešení" apod. Svět kvůli tomu nepadá, ale občas mi to zkrátka nedá. To snad není takový hřích

King
31. května • 17:05

Inu, pokud ti zemřelí byli pruďáci, tak klidně i díky . Jinak musím říct, že mě vyhovuje, že se mohu jazykově orientovat řekněme v mantinelech "populárně až lehce bulvárního stylu", občas i nějaké to méně spisovné slovo dokáže vyřešit trable s opakováním stejných výrazů

LK
26. května • 9:22

Celý příspěvek se mi líbil až na větu "-ano, auto muze byt sexi!". Sex je pohlaví, pohlavní pud nebo i pohlavní akt, podle úhlu pohledu. Sexy je pohlavně přitažlivý. Opravdu nechápu, jak někomu může připadat auto pohlavně přitažlivé - kromě Fuky (nebo jak se jmenoval ten úchyl z nějakého filmu, který to dělal do vejfuku). Auto může být elegantní, roztomilé, mít šmrnc, ale pro normálního člověka mít pohlavní přitažlivost nemůže, to se na mě nezlobte

Jaroslav
25. května • 23:56

Mám tuto Hondu Accord 2.4 v kombíku, 17 " kola a nemůžu si vynachválit !

Velmi trefně jsi popsal rozdíl v akceleraci s tím řazením, to je naprosto přesné ! Vlastně všechny tvoje odstavce jsou naprosto přesně trefené, i s tím Passatem ...., člověče, ty budeš asi moje krevní skupina !  Sice bych si Vectru nekoupil, respektive jo, ale s benzínem. Co se týká té ceny, tak já jsem dostal na Accorda doplňky v rámci akce od importéra za 100.000,- zdarma, dále mi dal dealer doplňky za 100 tis. zdarma a nakonec jsem odečetl DPH. Takže auto, které tehdy podle ceníku s doplňky stálo cca 1.150 tis., mám nakonec za cca 778 tis. ! K tomu plná nádrž, dálniční známka zdarma. No nekupte to !

 

tibor
26. května • 1:11

tohle reknete panu cuprankovi a jeho racionalni volbe toledapouze jsem si rypnul

bleble
26. května • 7:52

fuj toledo a accord :) to je jako zvire a kraska .

mel jsem moznost accordem ject a je to pohudka . i kdyz si osobne myslim , ze to odhlucneni a kultivovanost chodu ma moje oktavka 1.6 kombik lepsi. nicmene to je tak vsechno :) mit ty hrachy tak do toho akorda jdu .

tibor
25. května • 13:22

myslim,ze mas zcela pravdu,taky mi prijde honda accord lepsi nez passat i nez vectra apod.Jenze jsou tu lide,kterym japonci proste vadi at uz z predsudku,vuci designu/tady ovsem zcela nechapu majitele passatu,protoze dynamicky passat nepusobi ani omylem/ nebo proste z ciste zavisti,ze na nej nemaji,ze maji diesla a jsou spokojeni,to taky nechapu.

ajatin
31. května • 23:29

Tech předsudků je tu jistě spoustu, ale mají racionální základ. Evropa si prostě musí nějak bránit své ekonomiky, z výrazné části postavené na automobilovém průmyslu proti japonským a dnes již i korejským značkám. Je to možná do jisté míry intuitivní pud sebezáchovy, protože ve spoustě parametrů jsou zkrátka japonci daleko vepředu. Co dokázali v audio a videotechnice, motocyklech, digitálech, samozřejmě hrozí i u aut. (navíc budou vždycky o půl dne před Evropou - s tím nikdo nic nenadělá, jsou na východě)

King
25. května • 11:01

Musím říci, že jsem byl velmi potěšen hodnocením Accordu a zároveň jsem rád, že z něho vyplynulo, že pár lidí z Honda Clubu porovnávajících a bojujících v diskusi u testu A4 Quattro 1.8T nebylo tak mimo, jak se mimochodem i redakci samotné zcela evidentně zdálo. Tenhle test mi mluví z duše a překvapivě bych měl ještě jednu výhradu navíc, a to k divné barvě imitace "tmavého dřeva", mně připomínala spíš mramor a do auta se vůbec nehodí. Překvapuje mě také dosavadní absence antihondovských rejpalů, které ale zcela jistě dorazí test tourera, protože jestli je 2.4 i-VTEC jeden z nejlepších zážehových čtyřválcových motorů v této kategorii, tak i-CTDi je zcela bezkonkurenční čtyřválcová turbodieselová špička střední třídy. Tedy popravdě řečeno kultivovaností chodu a odhlučněním strčí do kapsy i šestiválce od Audi, ale to jsem raději asi psát neměl    

mfilip
25. května • 13:58

hm, ale v namerenem pruznem zrychleni z 80-120 km/h nepredci ani 1.8T v Octavii Nechci se hadat, jen mi rekni, co si myslis o mem prispevku z 24.5.2004 08:18

Prema
25. května • 23:18

A je to zase tady! Tak tuhle reakci jsem přesně čekal, kdy se to tu objeví...ono to možná bude tím, že s takovýmhle motorem se "pružne zrychluje" trochu jinak...sám mám starší Hondu Accord, tak vím o čem mluvím...Chtěl bych vědět, kterej majitel Hondy by zrychloval z 80 - 120 na 4tku nebo nedej bože na 5tku. Prostě se tam hodí za 3, otáčky vyletí tam aby to mělo krouťák a nechá se to jet až do 7000, kdy to auto jede přes 150 km/h. Jak správně napsal autor článku - tohle auto (a většina Hond) ožije při 6000...tam kde Škoda 1.8T umírá...

mfilip
26. května • 8:22

Prosimte, povznes se nad konkretni auta a rekni mi, v cem je zakopany pes

Auto A:

  • 60 – 100 km/h, čtyřka: 7,3 s, pětka: 8,7 s  otacky 60 - 4 - 2200                 ot. 100 4 – 3600; 5 - 3000
  • 80 – 120 km/h, čtyřka: 8,8 s, pětka: 10 s   otacky 80 - 4 - 3000; 5 - 2400  ot. 100 4 – 4500; 5 - 3600

  • Auto B:

  • 60-100 km/h: 4 – 7,8 s; 5 – 10,3 s        otacky 60 4 - 1900; 5 - 1500    ot. 100 4 - 3100; 5 - 2500
  • 80-120 km/h: 4 – 7,6 s; 5 – 9,8 s          otacky 80 4 - 2500; 5 - 2000    ot. 120 4 - 3750; 5 - 3000

  • Muj rozum rika, ze kdyz je auto A, pruznejsi v 60-100 , musi byt pruznejsi i v 80-120. Konkretne, diky turbu a vyssimu momentu pri nizkych otackach bych cekal, ze v 60-100 alespon na 4 ( 5 ma pri 60 malo otacek ) bude lepsi 1.8T a ne naopak. Pri 80-120 ma honda, pri svych vyssich otackach nez 1.8 T, urcite i vyssi moment, tak nechapu, proc je na 4 pomalejsi. Rozdil pres 1 s u hodnoty pocitane prumerem z nekolika mereni uz nepovazuju za nejakou chybicku. Hlava mi to nebere. Hmotnost neberu v uvahu, protoze se projevuje u mereni z 60-100 i 80-120 stejne. Rozumej mi, nechci tady 5 ody na 1.8T a vyskakovat na Hondu, premyslim o tom naprosto obecne.

     

    Prema
    26. května • 11:02

    No když se nad tím zamyslím, tak se autorovi článku asi někde vloudila chybička, protože je určitě blbost, aby auto A(ccord) zrychloval z 60-100 na 5tku rychleji než z 80-120 na 4ku...přece na 5tku má na kolech zákonitě nižší krouťák díky převodům, i motor je v nižším krouťáku a aerodynamycký odpor určitě nebude zase takový aby to tolik ovlivnil...

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    mfilip
    26. května • 12:01

    Tak vyborne panove, jsem rad, ze jste mi konecne porozumeli, o co mi slo.

    rmira
    26. května • 11:00

    možná, že ten propad Hondy na 80-120 je způsoben tím, že se motor dostane to takové mrtvé zóny mezi nižšími otáčkami, kde má navrch a otáčkami, kdy zabere VTEC a má zase navrch

    trtl
    24. května • 22:52

    Tak a teď, když už máte test Accordu za sebou, co takhle testnout Acuru TSX?

    Prema
    25. května • 23:19

    A co teprve Acuru RSX Type-S

    trtl
    26. května • 1:34

    Jojo, dvoulitrový motor bez turba s výkonem 200 koní se jen tak nevidí.

    Pája
    24. května • 19:43

    Dost hezké (vzhledově i technicky) auto. Prostě o mnoho lepší než "srovnatelná" EU konfekce.

    K dokonalosti tomu chybí metr navíc a dvakrát větší objem, aby se to nemuselo vytáčet jak vysavač... ještě vytáhnout tu odpornou páku mezi předními sedadly a dát automat pěkně pod volant...  Ale to přijde

    AcuraTL
    24. května • 20:49

    doufam, ze ne

    bethe
    24. května • 17:07

    Porad nekde ctu o otlacenym kolenu od tvrdejch plastu. Jeste nikdy se mi to nestalo. Vam uz jo? Podle me je docela jedno jestli mam nohu oprenou o tvrdej plast nebo mekkej. Nebo se pletu? BTW mekkej plast se taky muze pekne odrbat po nejakym tom roce jezdeni.




    Pol
    24. května • 21:33

    Me by zas zajimaly vyhody mekceneho plastu, treba na vrchni strane pristrojove desky, ktery vsichni tak vychvaluji. Ja fakt nevim v cem je ta vyhoda. To ten mekcenej ma min vrzat? Lip to tlumi zvuk? Nebo je to ciste jen z estetickeho hlediska? 

    bethe
    25. května • 0:26

    Asi jo, nevypada to tak levne mozna. Nicmene to otlaceny koleno mi nejde do hlavy. V Oktavce a Toledu jsem mel akorat otlacenej zadek, ale ne koleno a taky tam byly tvrdy plasty. V Mazde 3 jsem si neotlacil nic a taky jsou tam tvrdy plasty. Mozna je to tim, ze nejsem moc velkej tloustik a nemusim mit nohy rozhozeny kvuli nadobicku.

    Ajatin
    25. května • 6:45

    Kdysi jsem měl Rapida a tam byly měkčené plasty všude. V současné Toyotě už tak měkčené nejsou, ale věříte, že mi to ani nevadí?

    Mac
    24. května • 14:55

    Marně na té fotce hledám rozměrný otáčkoměr . Jediné co nacházím je tachometr jako kráva, ale otáčkoměr jaksi nikde. Ta přístrojovka mohla být vidět celá, třeba bych tam ten otáčkoměr i našel.

    LK
    24. května • 14:11

    První zjištění je to, že 2.4i VTEC je nízkoobrátkový motor s maximem 240 otáček/min (soudě dle obrázku a popisku "Přístrojové desce vládne rozměrný otáčkoměr").
    Druhé zjištění je to, že autorova přítelkyně má svůj pohlavní pud zaměřen na auta. Těžko si jinak představit, co jiného má znamenat, že jí auto přišlo sexuálně přitažlivé (čili sexy). No proti gustu žádný dišputát, ale překvapí to.

    LK
    24. května • 14:11

    Sorry, přepisoval jsem to z jednoho na dvě a chybka se vloudila...

    stan
    24. května • 12:52

    k tomu redakci vychvalenemu paternimu designu. kdyz se podivam na auto z predniho pohlrdu a predni tricvrtky nemohu nevidet mazdu 626, ale ta se mi jevi o dost vyvazenejsi v proporcich a take v dotazenosti krivek.jinak zbytek auta tedy bocni pohled ci zadni cast vozu neni az tak spatna tematem ,ale opet ty proporce ,vypada to dost tezce bez dynamiky a take nejak predek a zadek vozu vypadaji jak kazdy z jineho typu.cimz  prave mazda 626 netrpi..

    mfilip
    24. května • 8:18

    prekvapilo mne, ze podle mereni pruznosti je Honda pruznejsi na IV,V pri 60-100, ale pri 80-120 je pruznejsi 1.8T. Nejak si to neumim rozumne vysvetlit. Chapal bych to, kdyby diky vetsimu kroutaku v nizsich otackach  byla 1.8T pruznejsi pri 60-100, ale tam je lepsi Honda a naopak. Mozna muze byt problem v ruznych podminkach mereni.

    Roman
    24. května • 12:42

    Nerozumiem preco nevyskusaju pruznost aj na 2. alebo 3. stupen. Honda bez problemov zvladne 100 na dvojke (aspon moj Civic).

    mfilip
    24. května • 9:41

    Jak rikam, kdyz je Honda pruznejsi v 60-100 km/h, proc neni na stejny prevod rychlejsi i v 80 -120 , kdy by jeste vetsi roli mel hrat vyssi vykon a kroutici moment u Hondy. Zprevodovani je stejne jako pri 60 -100.

    Taranakki
    24. května • 9:24

    Taky jsem na to koukal. Jo, rozdil bude urcite v prevodech a taky musis brat v potaz to, ze Honda ma silnejsi motor, navic uz ve 2000RPM ma rovnych 200Nm, coz se nijak moc nelisi od 1.8T, ktere ma tusim max 210Nm/1750-4600RPM. Navic to je u 1.8T maximalni hodnota torque, kdezto Honda ma max. 223Nm/4500RPM. Tipoval bych, ze na pruznem zrychleni ty rozdily moc velke nebudou, ale jakmile se na to bude hodne slapat, tak bude Honda urcite dynamictejsi, uz jen to je jasne ze srovnani absolutnich hodnot vykonu.

    Jaroslav
    24. května • 8:33

    Může to být i zpřevodováním, honda má 6 st. a 1.8T má jen 5st.

    Zkazius Catrix
    24. května • 0:19

    Jedna takovahle dvactyrka mi parkuje v praci pred barakem. Vzdycky okolo ni mlsne oblejzam a rikam si, kdybytak nekdy... Me by japonska kara vubec nevadila a co teprve ty jejich obrovske sedmimistne obludy, co tam ted jsou v mode?
    Jo a jinak jsem se v sobotu povozil v RX 8, taky dobrej hukot. A to jeste byla ta slabsi verze . Zkusim poslat do redakce par fotek, pokud bude zajem.

    Koumes
    23. května • 22:03

    Děkuji panu Zezulkovi za příjemně strávenou nedělní desetiminutovku, příjemné počteníčko. Asi půl roku jsem služebně jezdil s "dvoulitrem", bez připomínek. Excelentní podvozek, řazení, zvuk no a samozřejmě motor jako takový. V dané kategorii dle mého názoru nejlepší volba. S 2,4 jsem nejel, ale věřím, že to je asi pořádný mazec. Doufám, že se bude podobně rozplývat i pan Broža za 14 dní u testu Tourera s 2,2i-CTDI. Ještě jednou děkuji za milé osvěžení v záplavě passatů, vekter, lagun a čtyřistašestek.

    Petr Broža
    23. května • 22:28

    Já se rozplynul už dávno

    Koumes
    23. května • 22:31

    Momentálně jste tedy "Rozpuštěný a vypuštěný". Jak dopadl ten Tourer a hlavně kdy to bude viset?

    Zigi
    23. května • 19:53

    Upřímě mě začíná sr..... jak ve všech diskuzních fórech vystupují rejpalové a stále mají nějaké debilní připomínky k pravopisu . Místo odborného vyjádření k testu či námětu článku jen šťourají. Diskuze tu není pro jazykové korektury, ale pro pokec související s článkem. Takže dejte si pohov a nebo jděte buzerovat někam na ZŠ prvňáčky

    p0etrik
    24. května • 11:45

    Jedna, dve chybky, to nic neni, ale pokud je v clanku tech chyb 20, tak to vazne rusi.

    window.open=NS_ActualOpen;
    orig_onload = window.onload;
    orig_onunload = window.onunload;
    window.onload = noopen_load;
    window.onunload = noopen_unload;

    Petra
    23. května • 14:01

    To je čeština , tak na úrovni  1.ZŠ.  Auto je opravdu pěkné, ale co palubní počítač lze jej dokoupit ???

    Petr Broža
    23. května • 14:13

    Na korektuře článku pracujeme.

    Palubní počítač bohužel dokoupit nelze.

    Pavel
    23. května • 14:07

    Chtěl bych tě vidět, jak jsi psal v první ZŠ

    tibor
    23. května • 14:17

    no celkem normalne.Mel jsem az do 7.tridy same jednicky.

    tibor
    23. května • 14:07

    ja mam opravdu problemy s cestinou,ale nemam zadny program co by mi odstranil pravopisne chyby...

    xxl
    23. května • 11:51

    Honda Accord, je lepsia nez si vedia neprajnici japoncov predstavit. Je to asi najlepsie auto tejto kategorie ktore Japonci (Honda) postavili. Ak si ho vyskusate a ste technicky typ ktory ma rad rychlu jazdu nerusenu technickymi blbinkami (Aut.stierace, svetla, rad.tempomat a pod pic***ky) tak sa zacnete cudovat preco ludia stale kupuju Passatov, Vectry... Accord ich vsetky prekonava absolutne s prehladom

    tibor
    23. května • 13:34

    taky si to myslim,ze accord je za ty penize nejlepsi,hlavne ma naprosto dokonaly podvozek alspon u minule verzeAle lidi si stale japoncum neduveruji,pritom statistiky spolehlivosti ve vsech stupnich stari hovori pro japonce,me prijde honda a subaru vlastne takova asijska spicka s nejlepsim image,mazda je spis lehci nadprumer...plno lidi rika,ze japonska auta nemaji dusi a neco asi na tom bude,ale taky nechapu tu velkou averzi lidi k japoncum...

    MHPlus
    24. května • 20:11

    Já si nemyslím, že by to bylo nedůvěrou ke spolehlivosti japonských aut - ta je známá dostatečně. Osobně jsem měl Corollu 1,6 (tuším 91), takže bud mluvit z vlastní zkušenosti, proč jsem se vrátil k "evropě":
    - "jiný" design - skutečně japonská auta měla vždy svůj styl, vymykající se evropské tradici, podle mne designově rychleji zastarávající
    - sportovněji laděné motory - v 18ti je príma mít auto s motorem, který se dá vytočit na 7500, ve 40ti už většině řidičů vadí, že motor pod 4000 netáhne
    - problematické náhradní díly - když už se něco pokazilo, strašně těžko se sháněly náhradní díly, o ceně nemluvě
    - faktická nemožnost samo-domo servisu - "blbá" výměna oleje byla problémem, cokoliv dalšího prakticky nemožné bez spec.přípravků a nářadí.

    Samozřejmě uznávám, že se jedná o subjektivní zkušenosti staršího data, ale jen těžko se na tom něco ku prospěchu jap.aut změnilo. Uvědomme si, že výše uvedené argumenty nic neznamenají jen pro menšinu řidičů, kteří si mohou dovolit kupovat nová auta a po 2, 3 letech je prodají.

    xxl
    24. května • 21:46

    - samozrejme ze to ma iny desing, prave mne sa nepaci nemecka skola. Desing vedia robit len Francuzi a Taliani.

    - Ak chces auto aby tahalo od spodu, kup si "ropaka". Inak aj dnesne 16V motory europskych vyrobcov netahaju prilis z nizkych otacok. Skus sa zviest napriklad s VW 1.8l 20V a uvidis

    - Problem s nahradnimi dielmi je len strasiak. Vsetky Japonske auta su zasobovane s europy, takze uplne rovnako ako euro auta. Vecsina japonskych aut sa aj vyraba v europe

    - Samo-servis, to sa uz dnes nenosi, je to prezitok minulosti. Ja si tiez pametam na tie vikendy ked bolo pekne pocasie a vsetci opravovali svoje auta na chodnikoch pre domom

    MHPlus
    24. května • 22:52

    - co člověk, to jiný názor - mně se prostě asijská škola nelíbí, i když se v poslední době celkem snaží alespoň u evropských modelů "poevropštit",

    - od doby, co jsem si koupil prvního ropáka, po "pilách" netoužím, z rozplývání se nad "sportovními" kvalitami už jsem také vyrostl,

    - není to strašák - blbý olejový filtr byl problém, na všechno aby měl člověk výrobní číslo a přesné datum výroby...  Psal jsem o skutečných japonských autech, ne hybridech z Evropy,

    - u nových aut určitě, ale už vidím majitele průměrně starého auta (13 let?) jak jezdí do značkového servisu...

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    PeterL
    25. května • 9:21

    s tými pílami potvrdzujem. Aj mne sa nejaký čas páčil vytúrovaný motor na mazde, turbodehet ma to rýchlo odnaučil a už by som pílu nebral - výhody vytočeného motora pri športovej jazde (ktorá tvorí asi tak 1% z môjho ročného nábehu) boli prevalcované výhodami z bežnej jazdy.

    Čo sa týka dizajnu - napriek tomu, že mazda (323 F) bola kvalitne na lepšej úrovni s lepšími jazdnými vlastnosťami, mňa viac oslovuje "auto emoción". Záleží podľa čoho sa človek rozhoduje - či rozumom, alebo citom.

    Ale na druhej strane treba povedať, že niektoré nové japonské automobily (mazda 3, 6 sedany) sú na tom (podľa mňa) dizajnovo lepšie ako napr. Golf V, Megane II...

    tibor
    25. května • 0:01

    nevim proc sem motas 13 let stary auta,neznam nikoho kdo ma stary auto vic jak 10let a jezdi do znackoveho servisujinak s tim designem je to jasny,bud se ti to libi nebo ne...ja zase co mam zkusenosti s dieselama tdi,hdi zustanu nejspis u benzinu a nejlepe u nejakeho turbickaale 2,0tdi urcite vyzkousim

    MHPlus
    25. května • 10:18

    Protože od starých aut se odvíjí prodejnost nových - pokud je model nebo značka problematicky servisovatelná mimo značkové servisy nebo se náhradní díly špatně a draze shání, na trhu ojetin zákonitě klesá zájem a samozřejmě i cena ve srovnání s konkurencí. Kupuji-li si nové auto a počítám s tím, že ho po x letech budu prodávat, zajímá mne kromě nákupní ceny nového auta i předpokládaná prodejní cena.

    tibor
    25. května • 13:14

    no ,ale 13 let stary auto ti toho moc nepovi,pro me je dulezitejsi uz statistika poruchovosti a tam japonci jasne vedoua nevim nic o spatnem shaneni nahradnich dilukty prodejni cene po x letech mas pravdu,ale po 13 letech je to blbost/inflace atd./max se podivam jak na tom jsou 4,5 let stary auta a am je to v normalu,nejvic si cenu samo drzi nemci vw.

    xxl
    24. května • 23:23

    Trochu sme sa asi nepochopily. Ja som myslel japonske auta stredne triedy sucasnosti, Honda Accord, Mazda 6, Toyota Avensis, Nissan Primera... to poradie aj odpoveda mojmu rebricku

    P.S: nespomenul som zamerne Subaru, lebo to povazujem za nieco vynimocne.
    P.S: ja tiez nema Japonca, ale upne vazne rozmyslam ze moje buduce auto bude pochadzat z krajiny vychadzajuceho slnka

    tibor
    24. května • 21:13

    ale jak spravne rikas,byla to doba minulamam kamarady co maji hondu,mitsu,nissana a mazdu a jediny kdo si stezoval na drahy servis a cekani na dily byl ten s mazdou,ma 323...ale prodeje japoncu alspon na zapade stoupaji,takze i unas se situace asi brzo zmeni...

    ACE
    24. května • 20:32

    Taky mám pár let japonský auto. Předtím jsem vystřídal několik škodovek a pracovně výběr evropy. Já osobně u japonce zůstanu. Táhne pod 4000, faktem je že žádné náhradní díly jsem zatím schánět nepotřeboval (3 roky), tedy nulová poruchovost. Nenapdá mě moc parametrů (u benzínu), ve kterých může evropa konkurovat. 

    MHPlus
    24. května • 21:16

    Poruchovosti jsem se také nebál, jen jsem se bál jezdit... Karambol je jen otázka pravděpodobnosti a pak se člověk nestačí divit.
    Já se nepřu, že motoricky nebo spolehlivostí jsou Japonci špička, ale u většiny jejich produkce mi nesedí design a chvalozpěvy na motor nebo podvozek nepovažuji za bernou minci pro výběr auta.

    Dusan
    23. května • 13:46

    Jo Accord je super. Skoda jenom tu pitomou politiku priplatkovych vybav u Hondy. Dnes uz by to chtelo trosinku vice flexibility. Napriklad pokud mam auto s nazvem Executive, slusela by mu kuze.

    Martin
    23. května • 14:35

    Jo, kůže a palubák. Buď si koupíš co je, nebo máš smůlu.

    Jaroslav
    24. května • 8:35

    Verze s kůží lze taky zakoupit, dokonce s barevnýma obrazovkama na DVD v předních hlavových opěrkách pro pasažéry vzadu.

    Dusan
    23. května • 22:00

    No zrovna palubni pocitac mi prijde jako pomerne zbytecny device. Pokud si clovek kupuje Hondu specialne 2.4, tak je asi trosku kontraproduktivni resit prumernou spotrebu. Navic mereni palubniho pocitace nebyva prilis presne. Dojezdovou vzdalenost osobne resim radeji hladovym okem, i kdyz palubni komp mam.

    vedeni
    23. května • 13:32

    Presne tak! Taky me zarazi, proc se porad prodavaj passaty... Zastaraly auto a hlavne tak drahy! Chtelo by to udelat pruzkum, kolik lidi si kupuje passata pro vlastni potrebu... Myslim, ze nula. Vsechno je pro firmy, jejichz zamestnanci jsou pak nasrany. Zvlast kdyz by za ty prachy mohli mit TOHLE! Nebo ten 2.2 diesel, ten myslim stoji na korunu presne jako tenhle 2.4 benzin.

    P.F.
    26. května • 11:29

    Proč se pořád prodávají pašíci? Jednoduše proto, že jsou lidi, co mají jiný vkus než ty. Mám Passata a až dojde leasing, koupím si zase Passata.

    Howgh.

    Kubas
    23. května • 13:44

    Většina firem je prostě vlastněna německým kapitálem a tím je země původu vozového parku jasně předurčena....

    p0etrik
    23. května • 11:47

    Pokud už (bohužel) píšete článek, je dobré si jej po sobě alespoň přečíst.


    (Děkujeme za upozornění. Článek prošel dodatečnou korekturou. Redakce)

    p0etrik
    23. května • 18:38

    To je dobry, ze jste umazali mnou vypsane chyby, na ktere jsem vas upozornil. Stud, zejo?

    window.open=NS_ActualOpen;
    orig_onload = window.onload;
    orig_onunload = window.onunload;
    window.onload = noopen_load;
    window.onunload = noopen_unload;

    Petr Broža
    23. května • 18:53

    Zbytečně nabobtnala diskuse; příspěvek se přitom netýkal tématu článku. Ale při čtení vašeho příspěvku jsme byly skutečně červení studem; článek totiž neprošel obvyklou křižovou korekturou.

    p0etrik
    23. května • 19:09

    Nejde to, proste si NEMUZU jeste nerypnout:

    při čtení vašeho příspěvku jsme byly skutečně červení studem.

    Ale na druhou stranu o pravopis ani preklepy vubec nejde, pokud to po Vas nekdo opravi. I mnozi slavni spisovatele byli s pravopisem na stiru. Mnohem dulezitejsi je umet psat, tedy mit strevo.

    p0etrik

    Petr Broža
    23. května • 19:41

    Diskuse neberte za bernou minci; chyby vznikají tak, že něco napíšete, pak to přepíšete a shodu podmětu s přísudkem, pády, tvarosloví atd. ponecháte v původním tvaru, protože to zkrátka po sobě už nečtete.

    Na druhou stranu je velkou výhodou webu, že pokud uděláme chybu, můžeme ji opravit. To tišťáky nemohou. Kromě toho můžeme články doplňovat dle toho, jak reagují čtenáři - na chyby, na nedostatky aj. Kdybychom se za svoje výtvory styděli, nedávali bychom pod články diskuse

    Nikdo není neomylný a přiznáváme, že v tomto článku bylo chyb přepříliš; dáme si na to více pozor. A asi i v diskusích, když tu máme tak pozorné čtenáře

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    p0etrik
    23. května • 19:54

    V diskuzich je to v klidu, proste mi to nedalo

    window.open=NS_ActualOpen;
    orig_onload = window.onload;
    orig_onunload = window.onunload;
    window.onload = noopen_load;
    window.onunload = noopen_unload;

    Šu
    23. května • 23:45

    Mě například podstatně více sere pět řádků anglických pičovin na konci každého tvého příspěvku!

    p0etrik
    24. května • 11:41

    Ja je tam nepisu, zkus je treba necist

    window.open=NS_ActualOpen;
    orig_onload = window.onload;
    orig_onunload = window.onunload;
    window.onload = noopen_load;
    window.onunload = noopen_unload;

    Hugo
    9. listopadu • 10:23

    Zkus neprispivat.
    Stejne pises voloviny

    Lada
    23. května • 19:00

    "Zbytečně nabobtnala diskuse" Tak to je dobrá výmluva!

    Petr Broža
    23. května • 19:08

    Byla to určené redakci, ne čtenářům. Redakce poděkovala, opravila, smazala

    p0etrik
    23. května • 19:00

    Tak jo, beru, priste si dejte pozor.

    window.open=NS_ActualOpen;
    orig_onload = window.onload;
    orig_onunload = window.onunload;
    window.onload = noopen_load;
    window.onunload = noopen_unload;

    Doporučujeme

    Články odjinud