Honda Accord 2.4: radost z jízdy (megatest)

Kdo se řídí heslem „Japonec až nakonec“, by měl přehodnotit stanovisko. Ke změně názoru pomůže například Honda Accord, která chytí za srdce svůdným vzhledem, ale především výborným motorem a jízdními vlastnostmi. Testovali jsme sedan s motorem 2.4 i-VTEC.
Honda Accord 2.4: radost z jízdy (megatest)
Seznam kapitol
  1. Japonec ne nakonec, sportovní zážitky, svůdný vzhled
  2. Atletické schopnosti, interiér, zpracování, uspořádání, plasty
  3. Ovládací prvky, klimatizace, volant, tempomat, palubní počítač
  4. Odkládací plochy, sedadla, loketní opěrka, nastavení
  5. Motor, parametry, charakteristika, převody, pružnost, spotřeba
  6. Jízdní vlastnosti, chování v zatáčkách, brzdy, řízení, řazení
  7. Hodnocení, názor ženy, zajímavá čísla, kompletní parametry
  8. Všechny pořízené snímky (včetně nepublikovaných)

Kdo jednou zkusí, nemůže jinak. Právě tato věta, kterou mám spojenu s úspěšným českým filmem, mi přicházela na mysl v průběhu testu, který právě pročítáte. Úplně stejnou větou bych charakterizoval filozofii a názor majitelů testovaného modelu, potažmo celé značky. Osobně si myslím, že „hondaři“ patří k nejpevnějším komunitám a jen zřídkakdy vymění chromované H za jiné písmeno či jejich spojení. Kdo jednou hondu vlastnil, nemůže zapomenout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Accod upoutá zepředu protaženými předními světlomety a
mřížkou chladiče lemovanou chromem

I když svou vyvolenou opustí (například z ekonomických důvodů), bude s nostalgií vzpomínat. Jednoho dne možná navštíví autosalon a odveze si novou japonskou krasavici nebo krasavce zpět. Jestli nevěříte, zkuste vyzpovídat některého pyšného majitele hondy, vyptávejte se na zkušenosti, vyslechněte světlé i stinné stránky, ptejte se na závady, jízdní vlastnosti. Jelikož se znám s několika lidmi, kteří hondu vlastní, mohu vám zaručit, že slovy chvály šetřit nebudou.

Ostatně nemají důvod. Ani jednoho z mých známých, kteří hondou jezdí, neuslyšíte spílat na kvalitu nebo neustálé technické problémy. Jejich investice většinou začaly a skončily dnem nákupu, tedy pokud pomineme pravidelné servisní kontroly, výměnu oleje a filtrů, časem výfuku, tlumičů atd. Tím samozřejmě neříkám nic převratného, neboť japonské vozy neochvějně vévodí žebříčkům spolehlivosti tří až čtyřletých automobilů dlouhou dobu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní nárazník je velmi mohutný a pro mnoho lidí představuje
nejméně povedený prvek vnějšího designu

Zde samozřejmě přednosti nekončí. Sportovní naturel z japonských rychlíků přímo čiší, nezapomenutelné zážitky rozdávají plnými hrstmi. Jedním z modelů, který umí potěšit i sportovně založené řidiče, je právě Honda Accord. Hned na úvod musím podotknout, že Accord řadím do skupiny automobilů, které označuji jako silně návykové. K tomuto vozu můžete stěží zaujmout neutrální stanovisko, respektive můžete, pokud nezkusíte, co opravdu umí.

Japonská krasavice

Několikrát jsem zaslechl výtku, že Japonci neumí navrhnout hezký vůz, že většina modelů nemá myšlenku a jsou charakteristické svým bezpáteřním designem. O podobné reakce není nouze, stačí prozkoumat obsah internetových fór a navštívit stránky příznivců nejaponských vozů. Tato tvrzení se rozplynou tváří v tvář Hondě Accord jako „pára nad hrncem“. Letmý pohled na elegantní line karoserie postačí, abyste si Accorda zamilovali a vězte, že to není vůbec složité.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dvě sportovní koncovky výfuku k Accordu zkrátka patří --- Zadní
světlomety jsou docela úzké

Okolí reaguje na svůdnou hondu kladně; v průběhu testování jsem v podstatě nepotkal člověka, kterému by se alespoň trochu nelíbila. Většina vyjadřovala nesmělý obdiv, někteří užívali nejbarvitější superlativy. Honda Accord je zkrátka a jednoduše japonská krasavice. Z výrazných prvků vnějšího designu nemohu opomenout ostrou přední část s trojúhelníkovou mřížkou chladiče lemovanou chromovanou lištou, trochu zamračené, protažené přední světlomety a členitý přední nárazník.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Japonec ne nakonec, sportovní zážitky, svůdný vzhled
  2. Atletické schopnosti, interiér, zpracování, uspořádání, plasty
  3. Ovládací prvky, klimatizace, volant, tempomat, palubní počítač
  4. Odkládací plochy, sedadla, loketní opěrka, nastavení
  5. Motor, parametry, charakteristika, převody, pružnost, spotřeba
  6. Jízdní vlastnosti, chování v zatáčkách, brzdy, řízení, řazení
  7. Hodnocení, názor ženy, zajímavá čísla, kompletní parametry
  8. Všechny pořízené snímky (včetně nepublikovaných)
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků