Honda Accord 2.4: radost z jízdy (megatest)

Kdo se řídí heslem „Japonec až nakonec“, by měl přehodnotit stanovisko. Ke změně názoru pomůže například Honda Accord, která chytí za srdce svůdným vzhledem, ale především výborným motorem a jízdními vlastnostmi. Testovali jsme sedan s motorem 2.4 i-VTEC.
Honda Accord 2.4: radost z jízdy (megatest)
Seznam kapitol
  1. Japonec ne nakonec, sportovní zážitky, svůdný vzhled
  2. Atletické schopnosti, interiér, zpracování, uspořádání, plasty
  3. Ovládací prvky, klimatizace, volant, tempomat, palubní počítač
  4. Odkládací plochy, sedadla, loketní opěrka, nastavení
  5. Motor, parametry, charakteristika, převody, pružnost, spotřeba
  6. Jízdní vlastnosti, chování v zatáčkách, brzdy, řízení, řazení
  7. Hodnocení, názor ženy, zajímavá čísla, kompletní parametry
  8. Všechny pořízené snímky (včetně nepublikovaných)

Kdo jednou zkusí, nemůže jinak. Právě tato věta, kterou mám spojenu s úspěšným českým filmem, mi přicházela na mysl v průběhu testu, který právě pročítáte. Úplně stejnou větou bych charakterizoval filozofii a názor majitelů testovaného modelu, potažmo celé značky. Osobně si myslím, že „hondaři“ patří k nejpevnějším komunitám a jen zřídkakdy vymění chromované H za jiné písmeno či jejich spojení. Kdo jednou hondu vlastnil, nemůže zapomenout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Accod upoutá zepředu protaženými předními světlomety a
mřížkou chladiče lemovanou chromem

I když svou vyvolenou opustí (například z ekonomických důvodů), bude s nostalgií vzpomínat. Jednoho dne možná navštíví autosalon a odveze si novou japonskou krasavici nebo krasavce zpět. Jestli nevěříte, zkuste vyzpovídat některého pyšného majitele hondy, vyptávejte se na zkušenosti, vyslechněte světlé i stinné stránky, ptejte se na závady, jízdní vlastnosti. Jelikož se znám s několika lidmi, kteří hondu vlastní, mohu vám zaručit, že slovy chvály šetřit nebudou.

Ostatně nemají důvod. Ani jednoho z mých známých, kteří hondou jezdí, neuslyšíte spílat na kvalitu nebo neustálé technické problémy. Jejich investice většinou začaly a skončily dnem nákupu, tedy pokud pomineme pravidelné servisní kontroly, výměnu oleje a filtrů, časem výfuku, tlumičů atd. Tím samozřejmě neříkám nic převratného, neboť japonské vozy neochvějně vévodí žebříčkům spolehlivosti tří až čtyřletých automobilů dlouhou dobu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní nárazník je velmi mohutný a pro mnoho lidí představuje
nejméně povedený prvek vnějšího designu

Zde samozřejmě přednosti nekončí. Sportovní naturel z japonských rychlíků přímo čiší, nezapomenutelné zážitky rozdávají plnými hrstmi. Jedním z modelů, který umí potěšit i sportovně založené řidiče, je právě Honda Accord. Hned na úvod musím podotknout, že Accord řadím do skupiny automobilů, které označuji jako silně návykové. K tomuto vozu můžete stěží zaujmout neutrální stanovisko, respektive můžete, pokud nezkusíte, co opravdu umí.

Japonská krasavice

Několikrát jsem zaslechl výtku, že Japonci neumí navrhnout hezký vůz, že většina modelů nemá myšlenku a jsou charakteristické svým bezpáteřním designem. O podobné reakce není nouze, stačí prozkoumat obsah internetových fór a navštívit stránky příznivců nejaponských vozů. Tato tvrzení se rozplynou tváří v tvář Hondě Accord jako „pára nad hrncem“. Letmý pohled na elegantní line karoserie postačí, abyste si Accorda zamilovali a vězte, že to není vůbec složité.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dvě sportovní koncovky výfuku k Accordu zkrátka patří --- Zadní
světlomety jsou docela úzké

Okolí reaguje na svůdnou hondu kladně; v průběhu testování jsem v podstatě nepotkal člověka, kterému by se alespoň trochu nelíbila. Většina vyjadřovala nesmělý obdiv, někteří užívali nejbarvitější superlativy. Honda Accord je zkrátka a jednoduše japonská krasavice. Z výrazných prvků vnějšího designu nemohu opomenout ostrou přední část s trojúhelníkovou mřížkou chladiče lemovanou chromovanou lištou, trochu zamračené, protažené přední světlomety a členitý přední nárazník.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Japonec ne nakonec, sportovní zážitky, svůdný vzhled
  2. Atletické schopnosti, interiér, zpracování, uspořádání, plasty
  3. Ovládací prvky, klimatizace, volant, tempomat, palubní počítač
  4. Odkládací plochy, sedadla, loketní opěrka, nastavení
  5. Motor, parametry, charakteristika, převody, pružnost, spotřeba
  6. Jízdní vlastnosti, chování v zatáčkách, brzdy, řízení, řazení
  7. Hodnocení, názor ženy, zajímavá čísla, kompletní parametry
  8. Všechny pořízené snímky (včetně nepublikovaných)

bazar

Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 162 602 km
Cena: 140 000 Kč
Honda HRV 1,5
Rok výroby: 2016
Stav: 8 005 km
Cena: 480 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 126 504 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2013
Stav: 28 179 km
Cena: 460 000 Kč
Honda Civic 1,8
Rok výroby: 2007
Stav: 95 213 km
Cena: 143 000 Kč
Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 133 208 km
Cena: 66 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků