Honda Accord 2,0i LS: povedený Japonec

46 komentářů

Jaaa
12. listopadu • 14:33

Sice jsem přišel pár let po článku, ale nedá mi to nepřihodit trochu do mlýna, pokud by to snad ještě někdo četl. Přesně tento model v této barvě jsem před dvěma lety koupil jako ojetinu se 147 000km za cenu 75 ticíc. Auto slouží skvěle, žádné závady se neobjevily a žere okolo 10 litrů. Zajet za 15 se dá jedině, pokud se celou cestu jede nad 4000 otáček.

King
12. října • 13:39

Myslím, že k tomuto autu mám co říct, měli jsme jak verzi před faceliftem, tak i po a s oběma jsme najezdili celkem cca 300 000 km. Ale je pravda, že už je to 5 let zpátky, takže jsem to už mohl trochu pozapomenoout. Nicméně moje dojmy byly tehdy poněkud odlišné. Tak ve zkratce:
Auto sice v zatáčkách na svou dobu sedělo nadprůměrně, ale na můj vkus se tedy Accord nakláněl docela dost a přitom nerovnosti nijak extra netlumil (zejména ty krátké). Ruční brzda měla vždy dlouhý chod. Motor byl dobrý, ale nad 4000, o pružnosti bych ale moc nemluvil. Hlučnost mi napak přišla i ve vyskoých otáčkách přiměřená. Informacím o špatném řazení se mi vůbec nechce věřit, každý Acco byl v tomto ohledu excelentní. Argumantace polní cestou mi přijde zcestná, ale je fakt, že pokles zejména zadních pružin už při malém zatížení byl nepochopitelný.
K závadám - ani posilovač, ani centrál, ani pumpa. Největším problémem byly kvetoucí zadní lemy a koroze vůbec - nepoužívané pravé zadní dveře dokonce přirezly (táhla otevírání
:-D ). pokud je osvětlením myšlena krátká životnost žárovek, tak je to fakt a při výměně jsme slibovali konstruktérovi veeeelmi pomalou smrt. B-] Accord se sice Euro NCAP nezúčastnil, crashnutý však byl Rover 600, de facto překarosovaný Accord s dost strašidelným výsledkem: http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=1 A na závěr diskutovaná spotřeba - za 13 l autor klidně jezdit mohl, pokud chtěl vůz skutečně otestovat, prootože při sportovní jízdě si dokázal vzít až 15 l. Ale při běžném cestování papal od 8,5 do 9,5 l. Takže nechápu, koho z majitelů se na "obvyklých" 13 l autor ptal. ;-) Takže pokud to mám shrnout, tak se s autorem lišíme skoro ve všem :-)) ale jak říkám, už jsem s ním 5 let nejel :-P

Dusan
12. září • 19:55

Bylo by opravdu dobre kdyby se ke spotrebe vyjadrovali lide, kteri to auto alespon videli, takhle jsou to zase desne kecy. Tohle auto jsem mel pres tri roky a tech trinact litru je proste nesmysl a nebo kratkodobe v takovem rezimu kdy "superusporny" koncernovy 1.8T bude brat dvacku.
Osobne jsem s tim jezdli za cca 12l na sto kilometru, coz je take mezni spotreba jake lze dlouhodobe dosahnout, protoze jen opravdu malokdo dokaze udelat na aute vetsi spotrebu nez ja, kdyz jezdim 95% Prahu a to opravdu hodne ostre. Normalni ridic bez problemu bude jezdit pod deset litru na sto.

tommykk
13. září • 21:31

Tak reaguji. Auto sem jsem videl a docela dobre. Otec mel Hondu Accord 2.0i rv 1999. Jezdil s ni 4 roky a prumer mel 8,1 l/100 km. Nez se prodala, tak jsem s ni jezdil asi 14 dni. Mela najeto cca 150 000 km. Jako ze jezdim pomerne svizne, Praha 50:50 okresky. Spotrebu jsem tehdy drzel kolem 8,5 az 9 l/100 km.
Nechapu, jak jste prisli na 13l. To auto muselo mit v neporadku lambdu nebo neco takoveho.... Opravdu nechci kritizovat, ale nez napisete neco takoveho, chtelo by to nejake overeni.Autorevue ctu velmi rad, ale tohle mi prijde jako velmi nedobre zpracovany test... Doufam ze se polepsite....

Jiří Duchoň, autor
14. září • 11:41

Dobrý den, na kvalitě svých testů si celkem zakládám, kritice se však nebráním. S tím, že mi nevěříte naměřenou spotřebu, bohužel nic nenadělám. Mohl byste mi prosím objasnit, v jakých dalších aspektech jde o pro Vás "nedobre zpracovany test"? Děkuji!

Mr.Digital
18. září • 21:10


když si tedy na kvalitě svých testů tak zakládáte, tak budu rád, když se také vyjádříte k tomu, co jsem Vám o pár odstavců výše napsal - viz název příspěvku ode mne : hodnota 13 l je nestandartní spotřeba. Opravdu si nemyslím, že byste mohl dosáhnout normálním testováním tohoto běžného dvoulitru tak nestandartní spotřeby.

tommykk
17. září • 12:56

Dobry den, rad Vam povim co je nepresne. Nejsem zurnalista, proto omluvte muj nenovinarsky projev.
Takze urcite by se hodilo podotknout, ze z diesel, ktery se do tohoto auta daval nebyl od Hondy. Byl to myslim dokonce motor od jednoho "velmi kvalitniho koncernu", a byl velmi nespolehlivy a velmi spatne se s nim jezdilo.
Dale vysoka cena nahradnich dilu je take hloupost, pokus chcete dil alespon nejake kvality, je z druhovyroby uplne stejne drahy jako na jina auta, casto i levnejsi.
Take nechapu, proc je mezi minusy uvedeno ze nema prestiz nemeckych vyrobcu? Ja teda opravdu nevim, jestli by se k minusum mela pridavat i hloupost lidi, kteri bezhlave vychvaluji nemecka auta. To udela jen clovek, ktery autum nerozumi...
Dal uz si bohuzel nevzpomenu...Nechtel jsem Vas vubec nejak urazet, ci neco podobneho. Pouze mi prislo, ze jinak vysoka uroven a propracovanost Vasich testu nejak v tomto pripade pokulhava!
Preji hodne sil na dalsi testy a hlavne na nas nespokojene "prudice"!

bibo
13. září • 19:26

vlastnim toto auto teda kombajna a mám spotřebu kolem 9 na 100 dá se jet i do 8 ale to se musá dávat celkem bacha 13 jen s nohou na podlaze

Mr.Digital
12. září • 16:10


tedy ta hodnota 13 l mi u takového normálního dvoulitru vyrazila dech - to opravdu není možné, a u Hondy už vůbec. Jsou zde možná některá vysvětlení - aspoň 3:
1/ autor jezdil s tímto Accordem na maximum s puštěnou klímou po dálnici co to dá - odhad hodinový průměr 140 km/hod ( tedy 190 co to dá s občasným přibržděním )
2/ nikdy neměl pod nohou vysootáčkový motor a každý stupeň vytáčel až k hranici 6500ot/min - i takové znám :-)) pak je průměr opravdu cca 12,8 pro 110 kW motor
3/ autor špatně odměřil natankovaný benzín - chyba výpočtu ( ještě mně napadla děravá nádrž - ale to asi ne :-))
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit nájezd cca 60 000 km s motorem Honda 110 kW 2,2 i ES a dlouhodobý průměr na 60% město a 40% dálnice mám 9,7 l/100 km. Při jízdě pouze ve městě je dlouhodobý 10,5l. Na hodnotu 12,5 jsem se dostal jen jednou - plně obsazená Honda - 5 lidí + klima + onen zminěný hodinový průměr 142 km/hod - tedy stále 180 - 190 km/hod dle situace na dálnici.
Zkuste tento nesmysl napsat na jakýkoliv hondařský web - a pak ho obhájit normální jízdou v praxi. A Hondaři opravdu nebývají brzdou provozu. Měl byste se opravdu zamyslet, zkusit si to ještě jednou a pak napsat, že každý má právo na chybu :-))

Mr.Digital
12. září • 16:34


a ještě jeden dotaz - do které třídy vlastně tento Accord Vy sám řadíte ? Píšete: " Protože je v dané třídě rozvor Accordu 2 720 mm hodnotou spíše průměrnou" Podle mne je tato hodnota spíše nadprůměrná ( stačí srovnání s ostatními ) I to je jeden z důvodu , proč tento Accord tak dobře sedí v zatáčkách :-). Jinak je ten test docela dobrý, až na tu větu, že Vámi dosažená nenormální spotřeba 13 l / 100 km odpovídá běžné zkušenosti ostatních majitelů - to jste si opravdu naběhl - těch Accordů tady jezdí skutečně hodně .....

Mirek-607
12. září • 12:15

S timhle autem pred faceliftem najezdil tata tisice kilometru jako sluzebnim a spotreba byla na 100% pod deset, kolik, to uz Vam bohuzel nepovim. Jezdil se dvema 2.0 a 2.3 myslim... Spotreba rozhodne nebyla nejake minus, tim byl rejd, ktery stoji za prd. Jinak skvele auto :)

Mato
12. září • 10:35

Ja si myslim ze ten autak ma but nabehane tak ako uz bolo napisane 2x tolko alebo by som uveril tu spotrebu v meste,pri priemernej by ste ho museli pekne prehanat aby tolko zozral..

leones
12. září • 9:43

Mel jsem Acco r.v. 93, tedy jeste z Japanu, 2.0 litr (98 kW) a zral 9,5, a to jsem jezdil hlavne po meste.

KOMAR
12. září • 8:19

Nevim kde jste vzali 13litru v prumeru!!! Ja mel Accord 94 a Accord 96 a oba 2.0 a zrali 10 litru v prumeru!!!! A to kdyz vezmu ze mam rad sviznou jizdu tak tech 13litru je divne, ale na druhou stranu kdyz se motor hodne vytaci tak si klidne vezme i 15-17litru ale to je tak maximum.

Miroslav
27. září • 15:30

takže mam druheho accorda rv 94. 2,0 ies asi 98 Kw takže spotřebu vidim na nejakych 10 litru mimo mesto dalnice tak 9 l a město asi tech 12 zaleži jak je kvalitni benzin :D mužu doporučit shell power full :D no benzin zas tak nežere jak ta pojistka k tomu :D jezdi rychle a spolehlivě jen blazen by si dal lpg

Mek
12. září • 9:46

Takže když to zprůměrujeme, tak jsme na těch 13 litrech - tak proč tolik vykřičníků? B-]

KOMAR
12. září • 10:35

Velky TECHNICAK MESTO - 10.6
90km/h - 6.6
120km/h - 8.0
takze tech zminovanych 13 litru je celkem nesmysl

rmira
12. září • 12:21

no, je to hodně. Ale je otázka, jaký byl jeho osud od posledního servisu. Kamarád kupoval podobně velké a staré auto, po výměně svíček, filtru vzduchu, seřízení ventilů atp. mu spotřeba spadla o 2 litry......

-LK-
12. září • 10:37

Tím bych se neoháněl. Moje Sierra 2.0i OHC měla v papírech taky 8l mimo město a i při cestě do Chorvatska (dálnice = snižovač spotřeby) jsem se pod 10,5 nedostal.

Jiří Duchoň, autor
12. září • 10:48

Jojo, to od kolegů Sierristů OHC slýchám často... viz. www.fordsierra.cz

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiří Duchoň, autor
12. září • 10:52

2,0i DOHC je naštěstí již jiná liga...

Jiří Duchoň, autor
12. září • 10:28

Pánové, je to dost, já vím. Ale naměřil jsem, co jsem naměřil. Neříkám, že za míň se jezdit nedá, pravdou je, že jsem chvílemi "vyháněl potkany". O posunech na tachometru se nebavme, to bohužel patří k běžné praxi už v případě člověka, který to auto do bazaru dává. V tomto případě je však manipulace s údajem poněkud nepravděpodobná, protože vůz měl pečlivě vedenou servisní knížku s prohlídkami v Německu, nenašel jsem důvod o zde zapisovaných hodnotách pochybovat. Příjemný den všem, těším se na další diskusi!

Marek71
12. září • 19:21

To snaď nemyslíte vážne, že:"V tomto případě je však manipulace s údajem poněkud nepravděpodobná, protože vůz měl pečlivě vedenou servisní knížku s prohlídkami v Německu, nenašel jsem důvod o zde zapisovaných hodnotách pochybovat."Píšete, že auto bolo dovezené z Nemecka pred 3 rokmi a malo na tacho 85.000 km. Takže majiteľ (majitelia) v ČR na ňom najazdil za 3 roky 12.000 km ? Na nájazd 4.000 km ročne si niekto kúpi Hondu Accord ? No... ja by som bol k tomu údaju tacho značne skeptický :-)

KOMAR
12. září • 10:27

13 litru v prumeru si to auto nevezme !!!!!
Ja psal v PRUMERU (kombinovana spotreba) !!!!
Tech mojich udavanych 15-17 litru beru jako maximum kdyz jedu cely 100 kilometru pri 4500-6000 ot/min zkratka porad se drzim hornich otacek.
Ja ty auta vlastnil tak vim co rikam a nemam duvod sem psat neco co neni pravda !!!
Ve meste si to bere kolem 12 litru a to mely ty auta najeto pres 130000 Km

Kuba
12. září • 13:34

ja jezdim s primerou 2.0i 96 kW za cca 8,5 litru v prumeru. kdyz tomu fakt hodne slapu krk treba na dalnici, tak jedu za 10,5. rekord mam z dobrise na barrandov za 5,8
podle me slusna spotreba na japonsky benzinovy dvoulitr

martin
12. září • 13:13

Pozrite si napríklad www.spritmonitor.de. Na tejto stránke ani jeden exemplár hondy accord z doby 1996-2000 (a to aj s výkonnejšími motormi 110kw) nemá priemernú spotrebu 13l. Niektorým užívateľom tam spotreba osciluje max okolo 12l...ale to iba ked jazdia v meste.Priemer podľa tejto stránky činí 9,37l.

Jiří Duchoň, autor
12. září • 10:50

A zase jste to potvrdil ;-) Město 12l, za městem plenj knedlík 15l, ono to pak vyjde. A když má člověk pořád zapnutou klimatizaci... Nic ve zlém, mě to taky přijde dost...

petous
12. září • 8:15

"Rok výroby: 1997
Najeto: 93 000 km"
na zpátečku? Pokud má Honda citelné problémy s převodovkou a spotřebu cca 13l tak to vypadá na cca 2-3 násobek uvedených kilometrů.

-LK-
12. září • 8:17

Jestli je z AAA, tak to by spíš měl člověk ocenit, že na tacháči nenašel "23000" a v popisu "zánovní vůz po důchodci, se kterým jezdil pouze každou neděli do kostela".

-LK-
12. září • 8:12

No to si nedělejte legraci, že 110kW 2.0i Accord s manuálem žere v průměru stejně jako moje 224kW 4.6 V8 v automatu :-/

Draft
12. září • 13:48

:-D U tohohle konkrétního vozu to je možné, vždyť mu v rámci testování dali určitě zabrat. Otázka je, kolik s tím najeli atd. Jinak moje zkušenost se spotřebou Acco 97 2,2 V-Tec je 9,5l průměr 50:50 město:okresky. A to nejezdím eko ani sprint. Prostě normálně svižně na hranici povolené rychlosti. Pokud vím, tak obyč dvoulitry mají spotřebu obdobnou. Roli hrají i ty svíčky a filtry.

-LK-
12. září • 13:55

Opakuji to, co jsem napsal výše. Bral bych, že jde o testovací spotřebu, kdy auto dostávalo záhul. Ale autor píše: "Podle majitelů těchto vozů jde o běžnou hodnotu".

Ufff
12. září • 12:56

Proč? za co? co jsem komu udělal, že do fór, co si chci přečíst píšou neustále pitomci "kterým jejich supervýkonný zázrak žere stejně jako - 'testovaná plečka' se zanedbalteným výkonem "to LK: chlapečku, až si dohraješ se svým autíčkem, přečti si nějakou učebnici fyziky (stačí i středoškolská). Pak přestaneš plácat blbosti, který ve fórech otravujou inteligentní lidi.

-LK-
12. září • 13:09

Když si o sobě myslíš, že jsi tak superinteligentní, bude lépe, když budeš vynechávat diskuze, kam chodí pitomci a budeš diskutovat na úrovni třeba na stánkách Menzy.
Jestli mi ten průměr nevěříš a stojí ti to za to, stav se někdy v Praze, předvedu. Pokud nevěříš průměr p. Duchoňovi, vyřeš si to s ním. Pozastavoval jsem se nad tím z důvodů, že mi to přijde opravdu zvláštní. A protože za první hodnotu ručím, nezbylo mi než zapochybovat o hodnotě z článku.
A až zas budeš chtít přístě někoho urážet, zkus to nejprve ve vlastní rodině, jak z toho budou nadšeni.

Ufff
13. září • 12:56

Urážet? Tys pochopil co jsem psal? Neuvěřitelné...Už jsem uvažoval že o tom napíšu článek, zhruba na úrovni zš 9. třídy, kde vysvětlím jak hloupé je psát podobné příspěvky. Zajímavé ovšem je že tyto příspěvky v 99% plodí majitelé amerických vozů (že by komplex méněcennosti), kteří se musí pochlubit "jak jim ta jejich V8 amerika hrozně málo žere". Nikdy jsem tady neviděl nikoho s velkoobjemovým "japoncem" nebo "evropanem" jak by tvrdil že jeho V8 220 kW bmw žere stejně jako ta s****a s 120 kw od fordu (nebo jiné značky). Obzvláště trnem v oku jim jsou naftové motory - mimořádně vypečená je diskuze je třeba k novému 2,7hdi u p407...FYI: jezdím v 2,5 (6v) benzínu a je mi lhostejné v čem jezdí ostatní. Vytáčí mě imbecilita těch, kdo si myslí že pro ně neplatí zákon zachování energie...

-LK-
13. září • 16:26

Máš evidentně problémy s pochopením psaného textu. Vzal bych to popořadě:
a) nadávat někomu do debilů či dementů jen proto, že má názor, se kterým nesouhlasím, opravdu nebývá známkou vyššího IQ (o mezlidské slušnosti ani nemluvím)
b) komplex méněcennosti z čeho? Že člověk nejezdí s polovinou motoru? Je přece zcela zřejmé, že prakticky každý majitel amerického auta má velkoobjemový motor, zatímco "evropanů" nebo "japonců" s velkoobjemovými motory jsou tak 1-2%.
c) "jak jim ta jejich V8 amerika hrozně málo žere". Velmi se bavím, že ti jako inteligentnímu člověku, za kterého se vydáváš, přijde 13l/100 průměr jako "hrozně málo".
d) nevšiml jsem si, že bych v této diskuzi já ani kdokoliv jiný psal o tom, že ostatní auta jsou s****y. Vídáš často věci, které nejsou?
e) opět jsem si nevšiml, kde vidíš ty imbecily, co si myslí, že pro ně neplatí zákon zachování energie. To samé, co výše. Ty iluze budou pravděpodobně z přepracování.
Já beru, že musíš bejt z něčeho děsně vytočenej, k tomu budeš přepracovanej a třeba jsi měl špatnej tejden a tentokrát jsem od odnesl já. Zas tak mi to nevadí, snad se ti aspoň trochu ulevilo, ale určitě by ti prospělo sezení s psychologem. A hlavně trochu polev v práci, kvůli pár korunám navíc nestojí za to zničit si zdraví.
Alles Gute.

Petr
12. září • 13:21

za 13 jezdim s V6 docela dost tvrde.. spotreba na takovy motor mi pripada hodne vysoka... Bud s autem musel jezdit na doraz, nebo to auto ma nekde problem..

-LK-
12. září • 13:26

No vždyť proto jsem se nad tím taky podivoval. ( :-/ je smajlík skepse).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
12. září • 13:33

Já jezdil s V6 za 12 a byl jsem rád a to jsem se snažil. Bez snahy to šlo do opačného pořadí, takže vše je o stylu jízdy, noze atd

-LK-
12. září • 13:35

Samozřejmě, že jízdní styl dokáže spotřebou hýbat neuvěřitelně. Ale autor píše: "Podle majitelů těchto vozů jde o běžnou hodnotu". To je to, co mě dost překvapilo a dle diskuze soudím, že to zas tak pravda nebude (nebo ti "majitelé" musí mít zajímavý jízdní styl).

Radek Ondrášík
12. září • 14:06

Aha, to s těmi zkušenostmi majitelů jsem přehlédl. No pak je jediným možným vysvětlením, že prostě majitelé jsou závodníci a 13 pokládají za normál ;-)

Jiří Duchoň, autor
12. září • 10:30

Když má na "štrece" moje Sierra 2,0i DOHC stejnou spotřebu jako Felicia s méně než polovičním výkonem a třemi metráky váhy navíc...

Marek71
12. září • 9:17

Nejvyšší výkon
96 kW/5 400 ot./minTých 110kW má ten 2.2 motor. Ale to nič nemení na fakte, že tá spotreba by mala byť tak o 3-4 litre menšia. Ja mám 2.0 110kW v Mazde 3 a spotrebu za posledných 18.000 km mám 7,98

puck
12. září • 7:54

to bolo fotene pocas jadroveho vybuchu ?
http://www.autorevue.cz/getfile.aspx?id_file=83009:-D

Mek
12. září • 9:44

:-D :-D

Jiří Duchoň, autor
12. září • 10:32

Nikoli, šlo o pokus prosvětlit interiér bleskem...

Doporučujeme

Články odjinud