Honda Accord 2011: jemný facelift klasika

Honda stručně představila pro Evropu určené modernizované provedení své střední řady Accord. Nabídne relativně drobné změny.
Honda Accord 2011: jemný facelift klasika

Facelift Accordu se týká obou karosářských verzí, tedy sedanu i kombíku Tourer, nicméně modifikace přispěly k vylepšení podvozku s ohledem na zlepšení jízdních vlastností a čtyřválcového vznětového motoru, který v Evropě stále zůstává středem pozornosti. Na první pohled pozná jen velmi pozorné oko přepracovanou masku chladiče s novými chromovanými lištami, přepracované svítilny s čirými kryty blinkrů nebo nový nárazník. Cromovaná lišta zdobí také víko zavazadlového prostoru a opticky propojuje pozměněné zadní svítilny, nově si bude možno Accord objednat v odstínech Alabaster Silver a Graphite Luster. 

A jak už to u plánovaných faceliftů bývá, ani interiéru se změny nevyhnuly a všimneme si hlavně obkladových materiálů v nových barevných kombinacích. Objevily se zde také dodatečné matně stříbřité obklady volantu, madel řadicí páky a ruční brzdy, dveřních výplní a palubní desky. Vozy z řady Type S se dočkají specifické kombinace čalounění z kůže a látky v tmavě šedém odstínu a černého potahu stropu. Pozornost byla věnována zlepšení odhlučnění prostoru pro cestující. Nové jsou nejen tlumicí materiály ve dveřích a na podlaze, ale také tlustší okna. Ve výbavě nejlépe vybavených Accordů se objevuje populární nesvětlování zatáček a automatické tlumení dálkových světel v případě, že se na obzoru objeví „rovnoměrně osvětlená“ obec nebo jiný automobil.

Novinky čekejme také pod pláštěm karoserie. Těšit se můžeme na nově odladěné pérování a tlumení, na jejichž přípravě se podílely také specializované společnosti z Německa a Velké Británie. Změnami prošel také populární čtyřválcový „turbodiesel“ 2,2 i-DTEC s výkonem 150 koní (110 kW), jenž se nově může pochlubit snížením třecích ztrát a z toho plynoucího poklesu spotřeby paliva a emisí. Honda zatím definitivní údaje nezveřejnila, ale uvádí alespoň to, že sedan opatřený šestistupňovou manuální převodovkou omezí v laboratorních podmínkách obvyklého testování emisí produkci CO2 o 9 g/km, zatímco „automat“ až o 11 g/km. K těmto výsledkům mají přispět také změny v krytování podvozku, ložiska v kolec se sníženým třením a pneumatiky se omezeným valivým odporem.

Modernizovaná Honda Accord se evropskému publiku představí na autosalonu v Ženevě a do prodejů se má dostat ještě v dubnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Accord s faceliftem pro rok 2011 zatím jen takto
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků