Byl bych pro poplatky (daně) na základě emisí. O jaký druh auta by se jednalo by bylo šumafuk. Jen mě nenapadá mechanismus výběru, něco na styl stk a obálek technikům, kteří pak pouštěj na silnici starý vraky (to by asi nebylo to pravý ořechový). Už vůbec nemluvim o starejch aviích a tatrofkách, který jsou horší než dýmovnice. Co se týká SUV mít na to peníze, tak bych si hned jednou koupil - důvodem jsou venkovský hošánci, kterejm teče ještě mlíko po bradě a který se posilněný alkoholem proháněj ve svejch "vytuněnejch" 120kách a favoritech v protisměru.
Tak já bych zas pro změnu navrhnul petici, aby v MB byl pro Fábiu základní motor 1.4 55kw a přibyla k tomu nějaká solidní1.6 ať máte užitek zas vy s vozíčky. Mnooo a pro mě aby byla pořádná sleva na O II
Petice s 5000 podpisy, proti několika miliónům lidí, kteří se nevyjádřili je docela o ničem. To je jako když si 2 lidi stěžují na jídlo v kantýně kam chodí 1000 lidí. Dva lidi z tisíce se pak jeví jako absolutně vyhovující provoz jídelny. Stejnou petici by pak mohli podat majitelé SUV a žádat naopak úlevy.
"Vjezd do centra mesta", v centru Londyna urcite nebydli nekolik milionu lidi , ty podpisy sou urcite od lidi co tam bydlej, jinak by nemeli vahu, a je tam s "vice jak 5000 podpisy", cos zrejme bude minimum aby vubec ta petice byla prijata, ale klidne to muze bejt 5001 a nebo taky 50000 podpisu .
To jsou taky kolosy a taky jezdí většinou prázdné. Rozdíl mezi SUV a MPV není ve hmotnosti nebo emisích, pouze (většině) MPV chybí 4x4Já bych zdanil spíš MPV - jsou velká, těžká, nebezpečná, nepřátelská k životnímu prostředí a navíc nemají 4x4, který SUV pomůže v krizových situacích ...Holt, ekoteroristi měří (jako politici) dvojím metrem ...
Co je to za blbost MPV = SUV ? BMW X5 - 2,2 tony Mazda 5 1,6 tony . SUV - frajerina, MPV - rodinna zalezitost.
MPV Mazda 5 - 1.6 tuny, SUV GrandVitara - 1.6 tuny. Proc zakazat SUV? M.
Taky tomu nerozumím. Pokud má člověk chalupu na horách, kam vede rozbitá polní cesta, nebo za sebou potřebuje táhnout vlek s koněm, tak si má do města koupit ještě něco jiného aby to pár pablbů nedráždilo?
Ještě doplním - nemám nic proti off-roadům, které slouží svému účelu, tedy nejedná se o leštěnky a slouží svému určení. Nemám nic proti libovolně velkým a drahým limuzínám, je mi jedno, kolik spotřebují paliva a kolik vypustí CO2 (ne už tak NO). Na SUV mě štve jejich nebezpečnost při střetu s normálním vozidlem (včetně té velké limuzíny). Mám začít jezdit tahačem bez vleku, abych se posunul na onom pomyslném "žebříčku bezpečnosti" výše? Vsadím se, že kdyby se to hypoteticky rozmohlo, majitelé SUV by řvali první jako píchnuté prase, že se vedle "osobních tahačů" cítí ohroženi.
Abych to shrnul - clovek, ktery vlastni 2.5 tunove Sorento, jezdi s nim denne, ale jednou tydne veze vozik s konem, ti nevadi, protoze takove auto potrebuje. Ale kdo ho ma jen pro sve poteseni, tak ti vadi, protoze te ohrozuje na bezpecnosti? Tomu nerozumim.A pokusil bych se o mensi rozbor. Jakekoli omezeni musi byt v zakone definovano presne podle nejakeho kriteria. A podle akeho kriteria byste zakazali SUV ve meste? Podle emisi? Pak byste museli zakazat i jina osobni auta s velkymi motory nebo auta starsi 10-ti let, ktera nesplnuji dnesni normy. Podle vahy? Pak byste museli zakazat i jine luxusni limuziny a dodavky. Podle pohonu 4x4? Pak zakazte i Swift 4x4. Jedine kriterium je vyska techto vozidel. Ale nemuzete zakazat vjezd do center mest vozidel s vyskou napr. nad 150cm, ze jsou lidem nebezpecna. Pokud nejaka auta jsou nebezpecna, nesmi jezdit nikde, nejen ve meste.Nemam off-road ani zadnou 4x4. Ale nemam rad, kdyz si jista skupina lidi ucelove vybere "sveho tridniho nepritele" a za kazdou cenu jej musi porazit. M.
Popravdě, tahat za GAZíkem (jak SUV nazývám, i když tím vlastně GAZík urážím) vozík s koněm je kravina, jako nutnost tahat gazíkem obytný přívěs. Obojí je schopno bez problémů utáhnout normální auto, nakonec, tahají se s ním "plata" s auty daleko těžšími, než kůň. Také průchodnost terénem SUV se mnohdy přeceňuje. Polní cestu projede obvykle projede bez problémů normální osobák, a i mnohem více. Viz stránky Flippera Toma: http://samara.wz.cz/story/hrbyIII.htm - výsměch všem SUV... Trochu náročnější věci lze projet trochu přizpůsobeným osobákem s náhonem 4x4 typu Audi Allroad nebo Subaru Outback. A teď kde je teda skutečná potřeba SUV? Je jich skutečně potřebných tolik, kolik jich jezdí? Kolik majitelů SUV sjelo byť na drznější polní cestu? Kolik z nich jezdí na onu "horskou chatu"? A kolik z nich jsou jen zamindrákovaní ubožáci, co si tak léčí ego? Myslím, že z poslední skupiny je nejvíc, a k takoví lidé jsou mi nevýslovně odporní. A není to kvůli závisti, jak se s oblibou předhazuje - vlastnictví S-klasse nebo A8 mi obvykle vůbec nevadí.
Urcite musim v mnohem souhlasit. Me jde ale o jinou vec. Rekneme ze zakazeme SUV. Pak tedy clovek, ktery by si koupil SUV s vahou 2.5 tuny a emisema 350, si jej nekoupi a poridi si luxusnu limuzinu quattro s vahou 2.5 tuny a emisema 350. A ja se ptam, co se tim vyresi? Cemu se timto pomuze? Podle myho nazoru tady nejde o zadnou ekologii, spis opravdu o "hon na carodejnice". M.
Popravdě, mně o emise nejde, kromě toho, že jsem proti, aby dieselové motory měly "měkčí" normy, než benzínové - prostě E5 stejný pro benzín a naftu, samozřejmě ty přísnější (ale to je trochu jiné téma). Jde mi primárně o bezpečnost. Deformační zóny SUV a klasických osobáků nejsou kompatibilní, takže SUV ohrožují lidi v normálních autech. Při srážce s velkou limuzínou mám i přes to, že mám jen středně velké auto, větší šanci, že z toho vyjdu živ, protože deformační zóny a výztuhy ve dveřích se na sebe "trefí" a splní účel, ke kterému byly zkonstruovány. Když mi bezohledné hovado v SUV trefí zadní dveře, výztuhy budou málo platné, protože projde okýnkem a rozdrtí hlavu mému synovi v dětské sedačce - to není hezká představa, že?I tahače jsou dnes konstruovány tak, že mají nárazníky hodně k zemi, aby se zabránilo podjetí. Některé osobáky mají dokonce aktivní přední kapotu, která se snaží zmírnit následky při kolizi s chodcem. U SUV se ani jedno moc neřeší.
R.J.: Asi nejlepší řešení pro tebe: kup si taky SUV- a budeš mít po fobiích ...A nebudeš si muset takhle vylívat žluč na GAZíky . Někdo by prostě chtěl skoro absolutní bezpečí - to neexistuje.Mě se naopak líbí, že když mě trefí nějaké bezohledné hovado v osobáku, tak se mi nic nestane.
Kdo nechce vypadat jako teplákový masér, a kdo má rád dobré svezení, pro toho je kategorie SUV zapovězená. Jezdím pravidelně trasu, kde díky permanentímu střídání náklonu silnice vlevo/vpravo by sis ve stejné rychlosti díky posedu ve výšce velkomalotraktoristy omydlil hlavu o B-sloupek (třeba by sis pak něco uvědomil), a v serpentinách by ses zavzdušňoval hrůzou, aby ses s tím žebřiňákem nepřevrátil. BTW, kdyby se rozmohla "móda" (ony SUV nic jiného nejsou) jezdit tahačem bez vleku, a na silnici by jich bylo plno, co bys na to říkal v SUV? Přijmul bys tak ubohou kulturu a pořídil si ho taky, i když by se ti třeba hnusilo jezdit náklaďákem? Budeme nakonec všichni jezdit něčím takovým?
I v tomhle nemuzu nez souhlasit, tohle je urcite problem u vetsich SUV. Na druhou stranu u nas jezdi spousta starych Tater a Avii, ktere ten zvyseny naraznk podlozeny kolejnici maji taky a tady nikdo nic delat nebude. Beru, ze tyhle auta jezdi pomaleji, ale zase jejich brzdne moznosti jsou zalostne.Ale ja jsem spis chtel vedet, proc nekteri lide chteji zakazat SUV ve meste? Proc zrovna ve meste? Shodli jsme se, ze SUV jsou pro ostatni mensi osobni auta nebezpecnejsi a je jedno, jestli jede ve meste nebo mimo. A pro chodce je jedno, jestli do nej vrazi Touareg nebo Logan. M.
Je mi jasné, že staré Tatry a Avie tohle nemají, ovšem ty spíše dožívají, a bohužel, nejde nikoho donutit, aby ty auta sešrotoval. Prostě jsou to auta konstruovaná v jiné době - Wartburg 353 také neplní Euro 4, musí se (bohužel) počkat, až vymře. A že už jich je živých na silnici k vidění jen málo.Naproti tomu, SUV jsou konstruována a prodávána v této době, a udivuje mě, že něco takového je vnímáno tak, že je to v pořádku, přičemž EuroNCAP se stále více soustřeďuje i na ochranu chodců. A podle mě není jedno, zda chodce sundá SUV nebo osobák: U osobáku to s ním nejspíš flákne o kapotu, případně se skutálí stranou, u většího SUV to chodce nabere v oblasti pasu a s velkou pravděpodobností dopadne na tvrdou zem, pod dobržďující SUV. Mé pohnutky jsou v tomto případě jiné, než ekologické, takže vjezd do center měst mi také nepřipadá úplně systémový. I když... Vzhledem k vyšší koncentraci chodců a špatné ochraně chodců u SUV lze jakýsi argument najít, ale to už je mírně přitažené za vlasy. Spíše bych se snažil demotivovat od vlastnictví SUV ty, kteří ho používají pouze k masírování ega - např. považovat SUV z hlediska omezení vjezdu za nákladní vozidla. Tam, kam by se teoreticky s SUV mělo jezdit, by to naprosto nevadilo, a ve městech a obytných čtvrtích by si SUV povětšinou neškrtly. Ovšem, je mi jasné, že by výrobci a dovozci vymysleli "ochcávku", díky které by se to dalo obejít, a samozřejmě by se "nějak zařídilo", aby to prošlo.
Co to je za blábol? Kolik majitelů SUV má právě takovou chalupu na horách, a kolik jich tahá vlek s koněm? Myslím, že je to zanedbatelné množství, o které stejně nejde. Většinou se jedná o leštěnky sloužící výhradně k léčení mindráků majitele. Daleko častěji než SUV s vlekem lze vidět SUV na loukotích s nízkoprofilovými pneu - vizitka slabomyslnosti těsně na hranici demence.
Predpokladam, ze Londyn bude plny trochu jinych SUV. Ale i tak je predstava, jak se majitel 2,5t SUV brani argumentem, ze SUV prece vazi stejne jako MPV, docela zajimava Ti "ekologove" snad nejsou uplni blazni a zrovna o Vitaru v tomhle pripade, myslim, nejde.
A jak chces v zakone ti SUV rozdelit? Na lehka a tezka, pricemz lehka nevadi, ale tezka jsou problem? A kde bude hranice? M.
Nebo podle emisi, abych nezapomnel.
No podle nejake pseudo tridy asi tezko. To spis nejakou hranici delky a vahy, ale presne rict nedokazu.Jinak ja nic nechci , jen ty Anglany chapu a nemuzu za to, ze je to laicka iniciativa, ktera poradne nepojmenuje to, proti cemu protestuje (oktavka s haldexem to asi nebude).
Samozrejme TY SUV, stydim se ...
Teoreticky ano. Mám ale například svobodného kámoše, kterému se prostě MPV líbí a jezdí s ním - naprosto sám ...
Na plešatý trpaslíky drápající se po žebříku do svého buldozeru je prima pohled
Závist vládne světem...Nemuseli se schovávat za emise, které by, mimochodem místo jednoho zakázaného SUV, nadělaly větší 2 Astry z roku 1993.Měli rovnou sepsat petici, že se na křižovatce vedle RANGE ROVERu bojí, a jejich ego před "krásnou" anglickou přítelkyní utrpí újmy, byť je pánův VAUXHALL CARLTON (Opel Vectra) jen dva roky starý.
Jo a jeden ropak nadela vic paseky nez 5 SUVecek
A co pak ropácké SUV, kterých je v sazemi usmolené Evropě převaha?
na závist bych to nesváděl, nebo ne jenom na ní ... je dost věcí kterejma se člověk může chlubit a nikdo do toho nereje, prostě je fakt že já si jedu v SUV abych se cejtil bezpečnějc, ovšem přímo úměrně budu nebezpečnější pro ostatní, zabírám víc místa, lidi za mnou maj horší výhled ... objektivně je nesmysl přepravovat po městě 1x člověka v 1t plechovce 4x2m velký, no a ještě když je to oteklý do všech stran a váží 2 tuny :o)vypouštět kola bych nikomu nešel, ale jezdit v SUV mi přijde trochu jako nosit plísňový džíny nebo bílý tenisky, ona ta móda časem přejde )no a to zdanění podle emisí ať klidně je, a samozřejmě pro všechny - pěkně pro lidi s motorem od traktoru i pro majitele vraků co pálej víc paliva ve vejfuku než ve válci ...
Porad akcentovat tu zavist je uz trochu trapne, ne?
Pokud nejde o závist, zbývá už jen blbost. Ale i ten největší blbec musí vědět, že ta výše zmíněná starí Astra má větší emise než moderní obrovské SUV, takže zase zbývá jen ta závist ...
nemyslím si že je to o závisti, to by bylo možný tak u nás, kde si z průměrného platu po pár letech člověk vydělá maximálně na HTP... přece jenom UK je vyspělá země a zrovna ceny nových aut tam nejsou takovou položkou že by kvůli tomu lidi záviděli (a taky to nejsou Češi)...jsem přesvědčenej, že jim opravdu jde o ekologii, proto chtějí zvýšit poplatky dle množství CO2 (i když CO2 samo o sobě není ten nejdůležitější parametr co se ekologičnosti auta týká), to co se děje v Paříži, kde vypouštějí SUV pneumatiky je trochu jiná věca co se starých aut týká, ty mají taky nějaké emise a pokud budou vyšší nevidím důvod proč by neměli taky platit víc, stejně jako třeba nové SUV nebo jakékoliv auto s větším motorem (tj. typicky emitujícím více škodlivin)... jde o to, aby byl v centru Londýna aspoň trošku čistčí vzduch a omezení vjezdu aut je jedním z řešení, velké auto do města prostě není nutné, ale proti gustu... takže když už někdo chce jet do centra se svým velkým SUV (ať už kvůli pocitu větší bezpečnosti nebo čemukoliv jinýmu), tak ať si tam jede, ale tím, že víc znečišťuje vzduch, tak ať za to víc zaplatí, proč mají ostatní dýchat "zbytečně" vypouštěné škodliviny ... a pokud nechce platit víc, může tam jet menším autem nebo třeba hybridním SUV, když už potřebuje auto větší.... mě to přijde docela logické.
Mam na to vsechno jiny nazor a kdyz nezavidim, tak jsem blbec? Blbec jste spis sam, bez urazky Argument, ze jezdi stara neekologicka auta, tak s tim uz nebudeme nikdy nic delat, je absurdni. Auto ma urcitou zivotnost a ta stara Astra tezko najezdi vic, nez na kolik je konstruovana, proste tady nebude naveky. To, ze dnes stale jezdi, nejspis znamena, ze ma oproti beznemu novemu autu zlomkovy najezd, takze stejne tech splodin tolik nevyprodukuje. Cesta k ekologii dopravy je regulaci novych aut, ne restrikci starych, ta nic neresi. Ta resi jen soucasnost, ne budoucnost.
tak je to nespravedlive ja mam maluchu z roku 1972 felici z 1995 o1 z 2000 01 z 2001. Protoze stoji jen v garazi verim ze tu 10 let jezdit budou. U kamionu je to jeste horsi ani ne tady (komanci) ale afrika, jizni amerika tam jezdi teprve ty spravne kamiony/diesely. 25let starej kamion porad slape jak hodinky, ale jet na nem na skutru a kole bych za nim nejel.
Inu, pubertální duté hlavy se nějak musí realizovat. Předpokládám, že Rolls a Bentley má taky víc než 225g/km, tak by si novodobí úderníci měli dát pozor, aby nedostali od Bobbyho pendrekem přes kebuli, kdyby je náhodou napadlo vypustit kola u limuzíny jejího veličenstva Bětušky.Že by ale kvůli podpisům pár tisíc makotřasů někdo zaváděl speciální poplatky, to dost těžko. Nakonec, za pár týdnů je to přejde a budou útočit pro změnu na plastové popelnice nebo accesspointy WiFi, protože ty ničí deštné pralesy na severní Kamčatce.
V tom clanku se pise o tom, ze ty emise jsou u 4kolek, suv.... Neni tam psane, ze by se to tykalo normalnich sedanu, limuzin.... Takze Rolls a Bentley muze byt v klidu, dokud se jim neprestanou zamlouvat vetsi a delsi auta
To so 4-kolkami je blbost ktoru niekto vypustil do medii, uvazuje sa iba o zvyseni congestion charge (cize poplatku v uzkom centre Londyna) len na zaklade CO2 emisii....
Ejhle, já nevěděl, že Vitara je delší než Bentley.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.