Hon na SUV ve Velké Británii nekončí, možná budou platit speciální poplatky

Velká Británie a Belgie patří k zemím, kde ekologové nejvíce bojují proti velkým SUV a čtyřkolkám ve městech. Zástupci jedné z organizací přišli na Londýnskou radnici s petici, která má více než pět tisíc podpisů a žádá, aby byl pro některé vozy zvýšen poplatek za vjezd do centra města až o čtyřicet procent.

Na rozdíl od minulých peticí nechtějí organizátoři úplně zakázat vjezd těmto vozidlům do centra, ale chtějí, aby majitelé se čtyřkolkami, off roady a SUV, které mají emise oxidu uhličitého větší než 225 g/km, platili více než ostatní. Nyní platí všechny vozy za vjezd do centra Londýna bez ohledu na velikost a emise stejný poplatek a ten by chtěli organizátoři petice změnit.

Dle jejich názorů nejde u těchto vozů pouze o ekologickou zátěž, ale také o fakt, že velké vozy jsou daleko nebezpečnější při nehodách nejen pro ostatní automobily, ale i pro chodce. Na druhou stranu uznávají, že každý si může svobodně zvolit jakékoli auto, ale stejně jako sazby za pojištění, mýto atd. se dělí dle hmotnosti, výkonu, nebo objemu motoru, tak i poplatek za vjezd do centra Londýna by se mohl vybírat dle jiného schématu, než nyní.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků