Holden: poslední výspa velkých sedanů kapituluje

Austrálie zůstává zřejmě posledním světovým teritoriem, v němž absolutním prodejním číslům stále kralují velké sedany s pohonem zadních kol.

Austrálie, to rozhodně není žádný zanedbatelný trh. V ročních úhrnech se tam prodá sice méně aut než třeba v Německu nebo Velké Británii, ale více než ve Španělsku. Jde o jeden z posledních podobně významných regionů na světě, jimž drtivým způsobem dominují prodeje velkých sedanů a kombi s výkonnými motory vpředu a pohonem zadních kol, ale tato éra pomalu končí. V roce 2011 se zde prodalo těsně přes 1 milion nových automobilů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Speciální série Holden 25th Anniversary GTS slaví 25. výročí založení divize Holden Special Vehicles (HSV) 

Nejprodávanějším modelem v Austrálii se vloni stala kompaktní Mazda 3 (41 429 kusů), čímž po plných patnácti letech nepřerušeného kralování, byť jen velmi těsně, odsunula řadu Holden Commodore na druhé místo (40 617 kusů). I přes snížený odbyt se však typu Commodore podařilo překonat konkurenty v podobě modelů Toyota Camry (19 169 kusů) a výběhového Fordu Falcon, pro který suma 18 741 v roce 2011 prodaných vozů znamená vůbec nejhorší výsledek za celé jeho více než pět dekád trvající prodeje.

Holden v rámci GM roste: bude dělat i auta pro Čínu

Holden v rámci GM roste: bude dělat i auta pro Čínu

Automobilka Holden, součást amerického koncernu General Motors, se však možná na první pozici vrátí již brzy. Pozornost zákazníků přenášející se pomalu k levnějším a hospodárnějším modelům reflektuje plným náběhem výroby vlastní verze známého modelu Holden Cruze, jenž by mohl již letos jméno Holden vrátit na první místo absolutních prodejů. Zároveň je třeba zdůraznit, že úloha značky Holden v rámci GM trvale stoupá, nyní tam třeba pracují na dvojici koncernových modelů pro strategický čínský trh.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Omezenou edici Holden 25th Anniversary GTS zdobí řada doplňků včetně zvláštních emblémů, o pohon se stará mohutný osmiválec LS3 s výkonem 436 koní

Ale dost čísel a výhledů. Australské oddělení Holdenu s označením Holden Special Vehicles (HSV) zabývající se přípravou výkonných verzí sériových modelů letos slaví 25. výročí svého založení. Součástí oslav tohoto jubilea se stává také premiéra speciální omezené série provedení Holden 25th Anniversary GTS odvozené právě z výše popisované modelové řady Commodore, jež oslaví oficiální debut na nadcházejícím autosalonu v Sydney.

Holden Cruze SS: ostrý sedan do výroby

Holden Cruze SS: ostrý sedan do výroby

Čtyřdveřový model 25th Anniversary GTS se vyniká řadou speciálních dílů na karoserii, v interiéru i podvozku a vyznačuje se instalací známého zážehového, atmosféricky plněného osmiválce GM LS3 s objemem 6,2 l, výkonem 436 koní (325 kW) a točivým momentem 550 Nm. Na první pohled si všimneme dvacetipalcových kovaných ráfků, jež jsou údajně celkem o více než 22 kg lehčí než standardní ráfky a snižují neodpružené hmoty o 8 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Drobné úpravy se týkají také interiéru

Matově grafitově jsou lakovány nejen tyto ráfky, ale také doplňky na karoserii zahrnující mřížky v blatnících, kapotě či masce chladiče, za pozornost stojí také emblémy „25th Anniversary GTS“. Interiér má toto logo všito v hlavových opěrkách kožených sedadel a je také na středové konzoli hned pod panelem s rádiem. Ve výbavě této série najdeme rovněž šestipístkové brzdové třmeny, couvací kameru či hlídání mrtvého úhlu zrcátek.

Vozů Holden 25th Anniversary GTS vznikne jen 140 kusů, z nichž 15 je určeno zákazníkům na Novém Zélandu. Zájemci mohou volit z šestistupňových převodovek s manuálním, nebo automatickým řazením.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků