Holden hodlá vyrábět kompaktní model s čtyřválcem

Značka Holden, rozšířená zejména v Austrálii, zřejmě již brzy upustí od tolik využívaných osmiválců a přizpůsobí se aktuálním trendům zavádění úspornějších agregátů. Do několika let chce totiž trhu nabídnout kompaktní model s úsporným čtyřválcem, který by měl být vhodnou alternativou pro šetrné řidiče.  

Novinka bude využívat koncernovou platformu, kterou přímo převezme z modelu Chevrolet Cruze, ovšem automobilka slibuje, že nový model bude po vzhledové stránce svébytný a originální. K dispozici přitom bude jak dieselová, tak i benzínová varianta, přičemž v současnosti automobilka zkoumá i možnosti využití pohonu na etanol. Důvodů pro vývoj tohoto modelu je hned několik, odhlédneme-li od výše zmiňovaných změn v návycích, Holden potřebuje postavit zdárného konkurenta Toyotě Corolle, Fordu Focus a levným kompaktům z Thajska. Kromě toho, příchod nového modelu podporuje nemalými finančními prostředky i tamní vláda.

Klepněte pro větší obrázek
První náčrt kompaktního Holdenu
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků