Holden EFIJY: šestisetkoňový koncept na podvozku Corvette

Tento týden se v Sydney koná autosalon Australian International Motor Show, kde domácí automobilka Holden představila zajímavý koncept s označením EFIJY. Vůz, který vznikl pod taktovkou designéra Richarda Ferlazza a je poskládán na podvozku z ostré Corvetty Z06. Inspiraci a určité křivky pramení z modelu Holden FJ.

Dvoudvéřové kupé bez B-sloupku má celkové rozměry 5 162 x 1 999 x 1 368 mm. Koncept je lakován specíální barvou fialového odstínu Soprano Purple s hlubokým leskem, má velká 20palcová kola s pneumatikami Dunlop SP Sport 9090 o rozměru 255/35 ZR 20 vpředu a Dunlop SP Sport 9000 rozměru 285/30 ZR 22 vzadu. Pod kapotou se ukrývá monstrózní sedmilitrový osmiválec, který má díky přeplňování celkový výkon výkon 480 kW (653 k) v 6 400 ot/min. Maximální kroutící moment 775 Nm nastupuje od 4 200 ot/min.

Výkon vozu je přenášen na zadní nápravu pomocí čtyřstupňové automatické převodovky, která spolu s pneumatickým pérováním přináší komfortní svezení. V interiéru je vše z luxusních komponentů. Centrální kruhový přístroj nese číslovku 53, která připomíná rok 1953, kdy vznikl původní model FJ. Palubní počítač se spolu s audiosestavou ovládá pomocí dotykového LCD displaye.

 

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků