Holden EcoLine: pohled Australanů na úsporné vozy

Australský Holden představil na letošním autosalonu v Sydney řadu úsporných modelů pod společným názvem EcoLine. V Evropě samozřejmě podobných modelů přibývá jako hub po dešti, ale zatímco zde téměř všechny disponují maloobjemovým motorem a různými dalšími úpravami pro snížení spotřeby, v Austrálii pojali hospodárnost a ekologii trochu jiným způsobem a místo úsporného čtyřválce si pod kapotami těchto modelů i nadále trůní osmiválce.

Jako první z modelů EcoLine se představil velice populární sedan Commodore, který se však od svých běžných soukmenovců liší jen v drobných detailech. Pod kapotou se nachází standardní osmiválec, který však navíc disponuje technologii Active Fuel Management, která zabezpečuje, že v určitých situacích v zájmu dosáhnutí nižší spotřeby běží motor pouze na čtyři válce. Ze šestilitrového osmiválce se tak v podstatě snadno stane třílitrový čtyřválec, což však na naše poměry taky nezní moc „ekologicky“.

Navíc zde podle předběžných informací nenajdeme ani upravenou převodovku a ani pneumatiky s nižším valivým odporem, zkrátka nic, na co jsme u evropských úsporných modelů zvyklí. Podle tiskové zprávy se po instalaci systému AFM zlepšila kombinovaná spotřeba v průměru o jeden litr na 100 km, což zdejší ekology sice trápit nemusí, ale můžou nad tím alespoň s pohoršením kroutit hlavou.

Záveřem zůstává už jenom zmínit, že vedle ekologického sedanu Commodore se představily i jeho další karosářské verze Ute a Sportswagon, a model Caprice. Skupina „eko vozů” Holden se však ještě určitě bude rozšiřovat.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků