Holden Cruze SS: ostrý sedan do výroby

Australská odnož koncernu General Motors pracuje na výkonné variantě modelu Holden Cruze s typickým označením SS.

Ano, jak již název i přiložené snímky napovídají, je řeč o australském provedení také u nás populárního sedanu Chevrolet Cruze. Ačkoli Evropa žije uvedením praktické verze hatchback, u protinožců chystají do výroby sedan zaměřený na jízdní výkony. Do jeho označení by se měla dostat magická formule SS, jež je již několik desetiletí spjata ponejvíce s velkými vozy řady Holden Commodore opatřenými velkými a silnými vidlicovými osmiválci a ortodoxním pohonem zadních kol. Podobné modely se sporadicky objevují také ve Velké Británii, za příklad poslouží sedan Holden GTS s výkonem 431 koní, jenž se tam nyní začíná prodávat pod jménem Vauxhall VXR8. V souvislosti s poměrně malým modelem Cruze mohou možná milovníci těchto strojů reagovat podrážděně, nicméně půjde jistě o zajímavé zpestření jinak docela fádní modelové řady Cruze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod jeho kapotou osmiválec pochopitelně nebude, s největší pravděpodobností však půjde o moderní zážehový čtyřválec, který z objemu 1,6 l dává díky přeplňování 180 koní (132 kW) a točivý moment až 230 Nm. Jde o stejnou jednotku, jakou známe třeba z evropských vozů Opel Astra. Jeho zástavba do australského sedanu by měla být jednoduchá, protože Cruze i Astra sdílejí stejnou podlahovou plošinu GM Delta II. Holden Cruze SS by se měl do sériové výroby dostat koncem letošního roku a pomůže plánu General Motors ovládnout na australském trhu kategorii „malých“ vozů, v níž zatím vynikají konkurenční modely Toyota Corolla nebo Mazda3. Holden Cruze je zatím ve statistikách prodejů na třetím místě mezi Corollou a Hyundaiem i30.

Přímo z nitra Holenu uniklo krátké vyjádření jednoho z manažerů, který si nepřál být jmenován. Podle něj v současnosti zvažují instalaci prakticky jakéhokoli z motorů dodávaných do Opelu Astra. V úvahu teoreticky připadá také dvojitě přeplňovaný čtyřválec s objemem 2,0 l pro Astru OPC, nicméně tato varianta v případě Holenu Cruze SS není příliš pravděpodobná. Pérování bude nižší a tužší, elektronický posilovač řízení se dočká nového odladění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků