Holden Coupe 60: svalnatý Australan

Podobně jak to udělal Cadillac se svojí studií CTS Coupe, take Holden zazářil v Melbourne s dvoudvéřovým Coupe 60.

Nový vůz stojí na zkrácené podlahové plošině modelu VE Commodore a má za úkol připomenout šedesáté výročí výroby prvního čistě australského Holdenu. Vůz je poháněn motorem 6,0 V8, upraveným na alternativní spalování E85 a doplněným šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Stříbrně lakovaná karosérie je poněkud nakloněna vpřed, což dává spolu s nízko uloženými otvory pro přístup vzduchu k chladičům vozu řádně agresivní vzhled, ještě podtržený jedenadvacetipalcovými litými koly s vysokovýkonnostními pneumatikami Kumho. „Drsně“ působí i výfuky vystupující z prahů před zadními koly, difusor v zadním nárazníku či decentní spoiler na víku zavazadelníku. To, co nevidíte, je zcela plochý podvozek.

Interiér osazený leštěnými prvky má samozřejmě volant vpravo a působí poněkud futuristicky. Spodní část volantu je plochá a v horní části jeho věnce se nachází signalizace aktuálně zařazeného převodového stupně, přístrojový štít je plně digitální. Sedadla jsou čalouněna kombinací kůže a semiše a zdobená červenými švy. Všechna sedadla jsou celistvá a mají integrovány čtyřbodové bezpečnostní pásy. 

Při tvorbě tohoto prototypu se designéři Holdenu nechali inspirovat u již zmíněného Cadillacu CTS Coupe. Střecha tedy byla snížena o nějakých 60 mm a o stejnou porci se zkrátil zadní převis, takže karosérie dostala novou siluetu. A stejně jako CTS Coupe bude mít zřejmě eventuální produkční verze oproti studiím sloupky B pro zachování potřebné tuhosti karosérie.

Pokud si tento Holden Coupe 60 prohlédnete dobře, nevšimnete si pouze velkých kol nebo do prahů vytažených výfuků. Jistě zaznamenáte také sériová světla či propracovanou palubní desku, v souvislosti s použitím již vyráběného podvozku tedy zřejmě nestojí nic v cestě tomu, aby se Coupe 60 dostalo na výrobní linky. Podle oficiálních vyjádření však Coupe 60 zůstane zatím jen studií, ačkoli by se mohlo snadno stát, že by se velmi rychle mohlo proměnit třeba v novou generaci Holdenu Monaro. Potíž je v tom, že současné Monaro se v Austrálii neprodává v nijak oslnivých počtech, takže pro další generaci by si mělo najít „parťáka“ u některé ze značek GM v USA. A jako vhodná volba se jeví Pontiac G8. Představitelé amerického GM však začínají být nervózní, protože s nástupem Camara a Challengeru začíná být v segmentu středních sportovních vozů s pohonem zadních kol poněkud těsno... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Holden Coupe 60

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků