Holden Commodore se rozloučí speciální edicí s motorem z Corvetty ZR1

Po Fordu Falcon skončí i Holden Commodore. Navíc australská pobočka General Motors do roku 2017 zavře své brány úplně.
Holden Commodore se rozloučí speciální edicí s motorem z Corvetty ZR1

Tak to vypadá, že přijdeme o poslední zbytky jistoty, kterou jsme mohli vkládat v australský kontinent. Brian Johnson přestal kvůli zdravotním problémům zpívat v AC/DC a místní pobočka General Motors, automobilka Holden, do roku 2017 ukončí výrobu nejen legendárního modelu Commodore, ale i všech ostatních aut. Je to součást plánu restrukturalizace koncernu GM.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Holden přestane do roku 2017 vyrábět v Austrálii auta úplně, propuštěny budou skoro tři tisícovky lidí. Ze světa tak zmizí i legendární model Commodore. Rozloučí se ale speciální edicí, která dostane kompresorem přeplňovaný osmiválec z Corvetty ZR1

Holden Commodore plní na australském trhu velmi univerzální roli. Prodává se jako sedan a také jako kombi. Chybět ovšem nemůže ani klasický pick-up Ute, který je australskou specialitou. Tomu všemu ale bude brzy konec, aspoň tedy v té podobě, v jaké Holden známe.

Australský Ford Falcon se loučí limitovanou edicí XR6 a XR8 Sprint

Australský Ford Falcon se loučí limitovanou edicí XR6 a XR8 Sprint

General Motors připravuje novou platformu a budoucnost výroby aut v Austrálii není vůbec jistá. Než se ale Holden Commodore odebere do zasloužené penze, vznikne poslední limitovaná edice sedanu, která dostane pod kapotu kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l z Chevroletu Corvette ZR1.

Pohonná jednotka LS9 má v australském sedanu nabídnout výkon „přes 600 koní“, ale přesné číslo ještě nikdo nezná. Ví se také to, že vůz bude mít výhradně manuální převodovku. A to z toho prostého důvodu, že žádný automat by nebyl schopen přenést takový výkon.

Vauxhall VXR8 GTS aneb My také chceme takový Opel!

Vauxhall VXR8 GTS aneb My také chceme takový Opel!

Vznikne jen 250 kusů a zajímavé je, že nejprve dostanou na lince běžný osmiválec a pak se teprve přesunou do speciální dílny, kde jim bude vyměněn motor za silnější z Corvetty. Pohonné jednotky přijdou speciálně z USA.

Přesto pro australský Holden ještě nedávno existovala malá naděje. Belgický průmyslník Guido Dumarey zvažoval, že by závody Holdenu odkoupil a pokračoval ve výrobě sedanu Commodore a ostatních modelů založených na platformě GM Zeta pod jinou značkou. Podle všeho ale jednání zkrachovala.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků