Holden Commodore se rozloučí speciální edicí s motorem z Corvetty ZR1

Po Fordu Falcon skončí i Holden Commodore. Navíc australská pobočka General Motors do roku 2017 zavře své brány úplně.
Holden Ute nebo také Commodore Ute je australská klasika. Tomu ale bude brzy konec

Tak to vypadá, že přijdeme o poslední zbytky jistoty, kterou jsme mohli vkládat v australský kontinent. Brian Johnson přestal kvůli zdravotním problémům zpívat v AC/DC a místní pobočka General Motors, automobilka Holden, do roku 2017 ukončí výrobu nejen legendárního modelu Commodore, ale i všech ostatních aut. Je to součást plánu restrukturalizace koncernu GM.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Holden přestane do roku 2017 vyrábět v Austrálii auta úplně, propuštěny budou skoro tři tisícovky lidí. Ze světa tak zmizí i legendární model Commodore. Rozloučí se ale speciální edicí, která dostane kompresorem přeplňovaný osmiválec z Corvetty ZR1

Holden Commodore plní na australském trhu velmi univerzální roli. Prodává se jako sedan a také jako kombi. Chybět ovšem nemůže ani klasický pick-up Ute, který je australskou specialitou. Tomu všemu ale bude brzy konec, aspoň tedy v té podobě, v jaké Holden známe.

Australský Ford Falcon se loučí limitovanou edicí XR6 a XR8 Sprint

Australský Ford Falcon se loučí limitovanou edicí XR6 a XR8 Sprint

General Motors připravuje novou platformu a budoucnost výroby aut v Austrálii není vůbec jistá. Než se ale Holden Commodore odebere do zasloužené penze, vznikne poslední limitovaná edice sedanu, která dostane pod kapotu kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l z Chevroletu Corvette ZR1.

Pohonná jednotka LS9 má v australském sedanu nabídnout výkon „přes 600 koní“, ale přesné číslo ještě nikdo nezná. Ví se také to, že vůz bude mít výhradně manuální převodovku. A to z toho prostého důvodu, že žádný automat by nebyl schopen přenést takový výkon.

Vauxhall VXR8 GTS aneb My také chceme takový Opel!

Vauxhall VXR8 GTS aneb My také chceme takový Opel!

Vznikne jen 250 kusů a zajímavé je, že nejprve dostanou na lince běžný osmiválec a pak se teprve přesunou do speciální dílny, kde jim bude vyměněn motor za silnější z Corvetty. Pohonné jednotky přijdou speciálně z USA.

Přesto pro australský Holden ještě nedávno existovala malá naděje. Belgický průmyslník Guido Dumarey zvažoval, že by závody Holdenu odkoupil a pokračoval ve výrobě sedanu Commodore a ostatních modelů založených na platformě GM Zeta pod jinou značkou. Podle všeho ale jednání zkrachovala.

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků