Holden Commodore se rozloučí speciální edicí s motorem z Corvetty ZR1

Po Fordu Falcon skončí i Holden Commodore. Navíc australská pobočka General Motors do roku 2017 zavře své brány úplně.
Holden Ute nebo také Commodore Ute je australská klasika. Tomu ale bude brzy konec

Tak to vypadá, že přijdeme o poslední zbytky jistoty, kterou jsme mohli vkládat v australský kontinent. Brian Johnson přestal kvůli zdravotním problémům zpívat v AC/DC a místní pobočka General Motors, automobilka Holden, do roku 2017 ukončí výrobu nejen legendárního modelu Commodore, ale i všech ostatních aut. Je to součást plánu restrukturalizace koncernu GM.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Holden přestane do roku 2017 vyrábět v Austrálii auta úplně, propuštěny budou skoro tři tisícovky lidí. Ze světa tak zmizí i legendární model Commodore. Rozloučí se ale speciální edicí, která dostane kompresorem přeplňovaný osmiválec z Corvetty ZR1

Holden Commodore plní na australském trhu velmi univerzální roli. Prodává se jako sedan a také jako kombi. Chybět ovšem nemůže ani klasický pick-up Ute, který je australskou specialitou. Tomu všemu ale bude brzy konec, aspoň tedy v té podobě, v jaké Holden známe.

Ford | Zajímavosti | Sedany

Australský Ford Falcon se loučí limitovanou edicí XR6 a XR8 Sprint

General Motors připravuje novou platformu a budoucnost výroby aut v Austrálii není vůbec jistá. Než se ale Holden Commodore odebere do zasloužené penze, vznikne poslední limitovaná edice sedanu, která dostane pod kapotu kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l z Chevroletu Corvette ZR1.

Pohonná jednotka LS9 má v australském sedanu nabídnout výkon „přes 600 koní“, ale přesné číslo ještě nikdo nezná. Ví se také to, že vůz bude mít výhradně manuální převodovku. A to z toho prostého důvodu, že žádný automat by nebyl schopen přenést takový výkon.

Opel | Sportovní auta | Zajímavosti | Sedany

Vauxhall VXR8 GTS aneb My také chceme takový Opel!

Vznikne jen 250 kusů a zajímavé je, že nejprve dostanou na lince běžný osmiválec a pak se teprve přesunou do speciální dílny, kde jim bude vyměněn motor za silnější z Corvetty. Pohonné jednotky přijdou speciálně z USA.

Přesto pro australský Holden ještě nedávno existovala malá naděje. Belgický průmyslník Guido Dumarey zvažoval, že by závody Holdenu odkoupil a pokračoval ve výrobě sedanu Commodore a ostatních modelů založených na platformě GM Zeta pod jinou značkou. Podle všeho ale jednání zkrachovala.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků