Hofele Audi A5: R8 pro chudší

Tak na něco takového jsme dlouho čekali: vaše Audi A5/S5 nyní může být k „nerozeznání“ od supersportu R8...

Při pohledu na přiložené snímky bude každý z nás reagovat jinak, ale nad monitory zřejmě budou nejfrekventovanějšími výrazy typu „odporné“, nebo alespoň „kontroverzní“.

Podívejme se třeba na kontrastní, tmavé obklady na bocích karosérie za dveřmi. Audi R8 má něco podobného, ale důvod pro instalaci byl pragmatický: má motor uprostřed, bylo třeba ve voze udělat prostor pro golfové hole, takže se kabina protáhla a za sedadly vzniknul potřebný prostor. A aby na prodloužené karosérii nevznikly nudné plechové plochy, byl tento prodloužený prostor obložen panely z uhlíkových kompozitů. Někomu se líbí, jinému nikoli, každopádně se jedná o znak typický právě pro Audi R8. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Naproti tomu jsou vozy řady A5/S5 skutečně vyváženými stroji, které podobné improvizace nepotřebují. Snad z každého úhlu vyniká minimalistické, harmonické pojetí detailů a křivek. Za příklad poslouží decentní mělký prolis na bocích, který velmi jemným obloukem skrze dveře propouje přední světlomety s těmi zadními. Ne každý ze sériového Audi A5/S5 padne na zadek, ale podle mého názoru jde v současnosti o jeden z těch povedenějších vozů. Německá ladičská společnost Hofele Design se však se standardním vzhledem nespokojila a podařilo se jí něco výjimečného: tento ušlechtilý celek rozbít.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Jistě se však najde majitel Audi A5, řekněme s motorem 3,2 l, který pokukuje po stroji R8 s desetiválcem, ale z nějakého důvodu si jej nehodlá pořídit. Hofele nabízí prapodivný kompromis. Připravil sadu plastových obkladových dílů, jež má svým způsobem okrášlit příď, záď, ale hlavně strany vozu. Ale vše je zde jen „na oko“. Karbon není karbonem a čtveřice koncovek výfuků je falešná stejně jako „naběráky“ vzduchu v blatnících před zadními koly. Tohle auto je zkrátka celé falešné. Ale pokud se vám líbí, je to vaše věc...

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků