Hofele Audi A5: R8 pro chudší

Tak na něco takového jsme dlouho čekali: vaše Audi A5/S5 nyní může být k „nerozeznání“ od supersportu R8...

Při pohledu na přiložené snímky bude každý z nás reagovat jinak, ale nad monitory zřejmě budou nejfrekventovanějšími výrazy typu „odporné“, nebo alespoň „kontroverzní“.

Podívejme se třeba na kontrastní, tmavé obklady na bocích karosérie za dveřmi. Audi R8 má něco podobného, ale důvod pro instalaci byl pragmatický: má motor uprostřed, bylo třeba ve voze udělat prostor pro golfové hole, takže se kabina protáhla a za sedadly vzniknul potřebný prostor. A aby na prodloužené karosérii nevznikly nudné plechové plochy, byl tento prodloužený prostor obložen panely z uhlíkových kompozitů. Někomu se líbí, jinému nikoli, každopádně se jedná o znak typický právě pro Audi R8. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Naproti tomu jsou vozy řady A5/S5 skutečně vyváženými stroji, které podobné improvizace nepotřebují. Snad z každého úhlu vyniká minimalistické, harmonické pojetí detailů a křivek. Za příklad poslouží decentní mělký prolis na bocích, který velmi jemným obloukem skrze dveře propouje přední světlomety s těmi zadními. Ne každý ze sériového Audi A5/S5 padne na zadek, ale podle mého názoru jde v současnosti o jeden z těch povedenějších vozů. Německá ladičská společnost Hofele Design se však se standardním vzhledem nespokojila a podařilo se jí něco výjimečného: tento ušlechtilý celek rozbít.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Jistě se však najde majitel Audi A5, řekněme s motorem 3,2 l, který pokukuje po stroji R8 s desetiválcem, ale z nějakého důvodu si jej nehodlá pořídit. Hofele nabízí prapodivný kompromis. Připravil sadu plastových obkladových dílů, jež má svým způsobem okrášlit příď, záď, ale hlavně strany vozu. Ale vše je zde jen „na oko“. Karbon není karbonem a čtveřice koncovek výfuků je falešná stejně jako „naběráky“ vzduchu v blatnících před zadními koly. Tohle auto je zkrátka celé falešné. Ale pokud se vám líbí, je to vaše věc...

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků