Hofele Audi A5: R8 pro chudší

Tak na něco takového jsme dlouho čekali: vaše Audi A5/S5 nyní může být k „nerozeznání“ od supersportu R8...

Při pohledu na přiložené snímky bude každý z nás reagovat jinak, ale nad monitory zřejmě budou nejfrekventovanějšími výrazy typu „odporné“, nebo alespoň „kontroverzní“.

Podívejme se třeba na kontrastní, tmavé obklady na bocích karosérie za dveřmi. Audi R8 má něco podobného, ale důvod pro instalaci byl pragmatický: má motor uprostřed, bylo třeba ve voze udělat prostor pro golfové hole, takže se kabina protáhla a za sedadly vzniknul potřebný prostor. A aby na prodloužené karosérii nevznikly nudné plechové plochy, byl tento prodloužený prostor obložen panely z uhlíkových kompozitů. Někomu se líbí, jinému nikoli, každopádně se jedná o znak typický právě pro Audi R8. 

Hofele Audi A5 1.jpg Hofele Audi A5 2.jpg

Naproti tomu jsou vozy řady A5/S5 skutečně vyváženými stroji, které podobné improvizace nepotřebují. Snad z každého úhlu vyniká minimalistické, harmonické pojetí detailů a křivek. Za příklad poslouží decentní mělký prolis na bocích, který velmi jemným obloukem skrze dveře propouje přední světlomety s těmi zadními. Ne každý ze sériového Audi A5/S5 padne na zadek, ale podle mého názoru jde v současnosti o jeden z těch povedenějších vozů. Německá ladičská společnost Hofele Design se však se standardním vzhledem nespokojila a podařilo se jí něco výjimečného: tento ušlechtilý celek rozbít.

Hofele Audi A5 3.jpg Hofele Audi A5 4.jpg 

Jistě se však najde majitel Audi A5, řekněme s motorem 3,2 l, který pokukuje po stroji R8 s desetiválcem, ale z nějakého důvodu si jej nehodlá pořídit. Hofele nabízí prapodivný kompromis. Připravil sadu plastových obkladových dílů, jež má svým způsobem okrášlit příď, záď, ale hlavně strany vozu. Ale vše je zde jen „na oko“. Karbon není karbonem a čtveřice koncovek výfuků je falešná stejně jako „naběráky“ vzduchu v blatnících před zadními koly. Tohle auto je zkrátka celé falešné. Ale pokud se vám líbí, je to vaše věc...

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud