Hofele Audi A5: R8 pro chudší

Tak na něco takového jsme dlouho čekali: vaše Audi A5/S5 nyní může být k „nerozeznání“ od supersportu R8...

Při pohledu na přiložené snímky bude každý z nás reagovat jinak, ale nad monitory zřejmě budou nejfrekventovanějšími výrazy typu „odporné“, nebo alespoň „kontroverzní“.

Podívejme se třeba na kontrastní, tmavé obklady na bocích karosérie za dveřmi. Audi R8 má něco podobného, ale důvod pro instalaci byl pragmatický: má motor uprostřed, bylo třeba ve voze udělat prostor pro golfové hole, takže se kabina protáhla a za sedadly vzniknul potřebný prostor. A aby na prodloužené karosérii nevznikly nudné plechové plochy, byl tento prodloužený prostor obložen panely z uhlíkových kompozitů. Někomu se líbí, jinému nikoli, každopádně se jedná o znak typický právě pro Audi R8. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Naproti tomu jsou vozy řady A5/S5 skutečně vyváženými stroji, které podobné improvizace nepotřebují. Snad z každého úhlu vyniká minimalistické, harmonické pojetí detailů a křivek. Za příklad poslouží decentní mělký prolis na bocích, který velmi jemným obloukem skrze dveře propouje přední světlomety s těmi zadními. Ne každý ze sériového Audi A5/S5 padne na zadek, ale podle mého názoru jde v současnosti o jeden z těch povedenějších vozů. Německá ladičská společnost Hofele Design se však se standardním vzhledem nespokojila a podařilo se jí něco výjimečného: tento ušlechtilý celek rozbít.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Jistě se však najde majitel Audi A5, řekněme s motorem 3,2 l, který pokukuje po stroji R8 s desetiválcem, ale z nějakého důvodu si jej nehodlá pořídit. Hofele nabízí prapodivný kompromis. Připravil sadu plastových obkladových dílů, jež má svým způsobem okrášlit příď, záď, ale hlavně strany vozu. Ale vše je zde jen „na oko“. Karbon není karbonem a čtveřice koncovek výfuků je falešná stejně jako „naběráky“ vzduchu v blatnících před zadními koly. Tohle auto je zkrátka celé falešné. Ale pokud se vám líbí, je to vaše věc...

bazar

Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 950 km
Cena: 174 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 866 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků