Hodnotu si nejlépe drží vozy Subaru, říkají analytici. Japonci vedou i v prémii

Která auta si nejlépe udržují cenu i po několika letech vlastnictví? Dvě japonské značky vedou.

Hlavní výsledky analytiků americké společnosti ALG, která vyhodnocuje nejlepší auta s potenciálem jejich zůstatkové hodnoty i po třech letech provozu, jsou podobné jako v předešlých letech. Podle expertů si tedy cenu nejlépe udrží modely japonského Subaru, které v přehledu ALG boduje už popáté v řadě od roku 2016.

Subaru potvrzuje elektrické SUV pro Evropu. Velikostně čekejte Forester na baterky

Subaru potvrzuje elektrické SUV pro Evropu. Velikostně čekejte Forester na baterky

Experti zkoumali zůstatkovou hodnotu dle analytického modelu, který bere v potaz nejrůznější faktory samotných vozidel a jejich techniky, ale i stav automobilového průmyslu a jeho vývoj. Pro evropské zákazníky se nemusí zdát výhra Subaru jako natolik zřejmá, když starý kontinent není pro japonskou značku klíčovým trhem, zato v Americe si ale drží mnohem důležitější místo.

I proto se pak konkrétně vybíralo z vozů modelového roku 2021 na trhu USA. Auta byla rozdělena do dvou hlavních kategorií – mainstreamu a prémie. A právě Subaru ovládlo kategorii mainstreamových značek, přičemž v jednotlivých segmentech zvolilo ALG jako nejlepší modely pro zůstatkovou hodnotu imprezu, WRX, forester a crosstrek (sourozenec evropského XV).

Nové Subaru Levorg je japonským Autem roku. I díky skvělému motoru a asistentům

Nové Subaru Levorg je japonským Autem roku. I díky skvělému motoru a asistentům

V samostatných segmentech tak Subaru zastalo celkem čtyři místa z celkových 29. Ve zmíněné hlavní kategorii mezi prémiovými vozy pak bodovala další japonská značka – Lexus. Ten se kromě celkového ocenění prosadil ve třech segmentech. Podle ALG si tak nejlépe udrží hodnotu limuzína LS, menší sedan IS a SUV RX.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků