Některé značky přímo symbolizují životní styl a postoj majitele. Existují i v automobilovém světě a jednou z takových je i Mini. I to se promítá do hodnoty samotné značky.
Mini je v nejnovějším reportu Interbrand na celkovém 87. místě. Konkrétních 5,11 miliard dolarů nově o několik milionů přesahuje i ikonu, jakou je italské Ferrari. Je to pozoruhodný výsledek, giganti jako Toyota, Mercedes-Benz či samotné BMW se však stále pohybují nad čtyřiceti miliardami.
Hodnota značky se vypočítává podle finančního úspěchu produktů ale také podle toho, jak moc síla značky ovlivňuje rozhodnutí zájemce a zvedá marži. Za prvních osm měsíců stouply prodeje britské značky v německých rukou koncernu BMW stoupl o 3,1 % ve srovnání se stejným obdobím loni. Celkově za toto období Mini prodalo 230 925 aut.
Prohlédněte si žebříček nejhodnotnějších světových značek. Automobilek je tam stále požehnaně:
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman