Corona byla poprvé představena už v roce 1957, vývojáři v té době ale určitě vůbec netušili, že z ní jednou bude hot rod. Během desítek let vyrobila Toyota obrovské množství exemplářů, zachoval se ale malý pouze relativně počet. Většina skončila po nehodách na vrakovištích a posloužila také jako zdroj náhradních dílů. Vidět tento model v dnešní době na běžných silnicích je proto skutečným zážitkem.
Na klasický americký hot rod s velkým motorem tento model předělal v roce 2004 Mitch Allread. Původní konstrukci vozu doslova vykuchal a postavil nový trubkový rám, do kterého umístil osmiválcový 32ventilový DOHC motor Lexus s objemem čtyř litrů.
Od dokončení vozů Mitch předváděl svůj výtvor na různých akcích po celé Kalifornii. Dokonce s vozem absolvoval i výlet z Los Angeles do San Francisca. Nakonec se rozhodl toto netradiční provedení Corony vydražit a získal za něj přibližně 449.000 korun. Vzhledem ke vzácnosti tohoto vozu bychom asi čekali trošku vyšší sumu...
Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.
K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.
Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius
Že se v Česku staví pořádné hasičáky opět dokazuje tradiční firma ze Slatiňan.
Velká rodina, velké starosti. To platí i v případě, že se rozhodne kamkoliv cestovat. Někdejší vozy MPV jsou dnes ohroženým druhem a ne každý chce osobní verzi dodávky. Přesto je zde ještě jedna možnost a není to vlak ani autobus.
Příchod nové škodovky na trh byl takovou událostí, že si oznámení cenovky vysloužilo i vlastní reportáž v televizních novinách.
GAZ Tigr je armádní vozidlo vyráběné ruskou automobilkou od roku 2005. Existuje ale také i v civilní variantě, a tak je určitou alternativou ke slavnému americkému Hummeru.
Populární „fáčko“ v edici Silver Line a v původním, zachovalém stavu? Za takový kousek už dnes chtějí prodejci nemalé peníze.
Hyundai se poslední dobou pořádně snaží v odvětví designu a techniky. Jak umí obě oblasti spojit ukazuje třeba na světlometech svého nového SUV.
Sandero si nadále klade za cíl mít co nejnižší cenovku. A teď se můžeme konečně podívat, jak vypadá v úplném základu.
Vypadá to, že Dacia tasí podobné eso z rukávu jako před nedávnem Suzuki.
Posádka přitom nevypadá, že by měla každou chvíli z otevřené kabiny vypadnout.
Na schválení výroby měly údajně zapůsobit i negativní ohlasy české veřejnosti na ukončení praktičtější Fabie.
Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.
I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.
Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?
Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.
Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?