Hodně netradiční projekt: Toyota Corona se proměnila v hot rod!

Corona byla poprvé představena už v roce 1957, vývojáři v té době ale určitě vůbec netušili, že z ní jednou bude hot rod. Během desítek let vyrobila Toyota obrovské množství exemplářů, zachoval se ale malý pouze relativně počet. Většina skončila po nehodách na vrakovištích a posloužila také jako zdroj náhradních dílů. Vidět tento model v dnešní době na běžných silnicích je proto skutečným zážitkem.

Toyota je nejcennější automobilovou značkou světa!

Toyota je nejcennější automobilovou značkou světa!

Na klasický americký hot rod s velkým motorem tento model předělal v roce 2004 Mitch Allread. Původní konstrukci vozu doslova vykuchal a postavil nový trubkový rám, do kterého umístil osmiválcový 32ventilový DOHC motor Lexus s objemem čtyř litrů.

Od dokončení vozů Mitch předváděl svůj výtvor na různých akcích po celé Kalifornii. Dokonce s vozem absolvoval i výlet z Los Angeles do San Francisca. Nakonec se rozhodl toto netradiční provedení Corony vydražit a získal za něj přibližně 449.000 korun. Vzhledem ke vzácnosti tohoto vozu bychom asi čekali trošku vyšší sumu...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekFoto: Courtesy of Auctions America

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 34 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků