Hodně netradiční projekt: Toyota Corona se proměnila v hot rod!

Corona byla poprvé představena už v roce 1957, vývojáři v té době ale určitě vůbec netušili, že z ní jednou bude hot rod. Během desítek let vyrobila Toyota obrovské množství exemplářů, zachoval se ale malý pouze relativně počet. Většina skončila po nehodách na vrakovištích a posloužila také jako zdroj náhradních dílů. Vidět tento model v dnešní době na běžných silnicích je proto skutečným zážitkem.

Toyota je nejcennější automobilovou značkou světa!

Toyota je nejcennější automobilovou značkou světa!

Na klasický americký hot rod s velkým motorem tento model předělal v roce 2004 Mitch Allread. Původní konstrukci vozu doslova vykuchal a postavil nový trubkový rám, do kterého umístil osmiválcový 32ventilový DOHC motor Lexus s objemem čtyř litrů.

Od dokončení vozů Mitch předváděl svůj výtvor na různých akcích po celé Kalifornii. Dokonce s vozem absolvoval i výlet z Los Angeles do San Francisca. Nakonec se rozhodl toto netradiční provedení Corony vydražit a získal za něj přibližně 449.000 korun. Vzhledem ke vzácnosti tohoto vozu bychom asi čekali trošku vyšší sumu...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekFoto: Courtesy of Auctions America

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků