Hloupost týdne: hmyz prý v Anglii způsobí 650 000 nehod za rok

Nehodovost ve Velké Británii stále stoupá a tamní odborníci se snaží přijít na to, co za tím vězí. Místo aby hledali reálné příčiny, nebo by se zkrátka spokojili s tím, že pořád roste pomaleji než intenzita dopravy, marní čas pochybnými výzkumy.

Výsledky toho posledního jsou opravdu velice zajímavé. Ten už totiž příčiny podstatné části nehod nehledá ve špatných řidičích, poddimenzovaných silnicích, nešťastné práci polici či čemkoli obvyklém, ale svádí je na hmyz. Podle Britů je na Ostrovech každý rok způsobeno hmyzem na 650 000 dopravních nehod, při kterých vzniknou škody za 44 milionů liber.

To je pro Čechy trochu depresivní zpráva, uvědomíme-li si, že dopravní policii nyní vede Červíček, z kterého se může leccos vylíhnout... Ale hovořme ještě chvíli vážně.

Výsledky celého výzkumu jsou založeny jednak na datech pojišťoven a také na průzkumu mezi tisícovkou britských motoristů. Ti považují hmyz za druhý největší zdroj rozptýlení za volantem, když za ten největší označili ostré slunce. Celých 75 % z nich pak přiznává, že je hmyz při řízení rozptyluje, 4 % přiznávají, že hmyz narážející do čelního skla nebo vlétnoucí do interiéru je nutí šlápnout na brzdu a neuvěřitelných 22 % říká, že ve stejných situacích dokonce pouští volant z rukou.

S takovými výsledky se divíme, že Brity rovnou nenapadlo všechen hmyz vybít. Vždyť kdyby to zachránilo jen jeden lidský život... A tohle by jich zachránilo jistě spoustu. Zato se nedivíme, že je nenapadlo, jak hloupý takový závěr je. Máme lepší: 4 % britských řidičů by mělo řidičák vrátit ještě dnes a 22 % nejpozději zítra. Pokud někdo není schopen na silnici v klidu zvládnout přítomnost něčeho tak malicherného, jako je hmyz, jak pak asi reaguje na zvěř na silnici, nebo nedej bože auto v protisměru? Bohužel, na něco takového jako je osobní odpovědnost se dnes nehraje, natož pak abychom byli schopni někomu říci, že se svými schopnostmi na silnici prostě nemá co dělat. A tak místo pravých příčin hledáme jiné zástupné důvody. V tomto případě opět úspěšně, na konci rovnice se místo neschopného řidiče objevila včelka Mája. Angličané jsou v tomto směru dávno nejdále a nyní zřejmě pokročili do posledního stádia. Svést něco na hmyz je vskutku geniální, ten se opravdu bránit nebude...

Zdroj: WhatCar

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků