Hloupost týdne: hmyz prý v Anglii způsobí 650 000 nehod za rok

Nehodovost ve Velké Británii stále stoupá a tamní odborníci se snaží přijít na to, co za tím vězí. Místo aby hledali reálné příčiny, nebo by se zkrátka spokojili s tím, že pořád roste pomaleji než intenzita dopravy, marní čas pochybnými výzkumy.

Výsledky toho posledního jsou opravdu velice zajímavé. Ten už totiž příčiny podstatné části nehod nehledá ve špatných řidičích, poddimenzovaných silnicích, nešťastné práci polici či čemkoli obvyklém, ale svádí je na hmyz. Podle Britů je na Ostrovech každý rok způsobeno hmyzem na 650 000 dopravních nehod, při kterých vzniknou škody za 44 milionů liber.

To je pro Čechy trochu depresivní zpráva, uvědomíme-li si, že dopravní policii nyní vede Červíček, z kterého se může leccos vylíhnout... Ale hovořme ještě chvíli vážně.

Výsledky celého výzkumu jsou založeny jednak na datech pojišťoven a také na průzkumu mezi tisícovkou britských motoristů. Ti považují hmyz za druhý největší zdroj rozptýlení za volantem, když za ten největší označili ostré slunce. Celých 75 % z nich pak přiznává, že je hmyz při řízení rozptyluje, 4 % přiznávají, že hmyz narážející do čelního skla nebo vlétnoucí do interiéru je nutí šlápnout na brzdu a neuvěřitelných 22 % říká, že ve stejných situacích dokonce pouští volant z rukou.

S takovými výsledky se divíme, že Brity rovnou nenapadlo všechen hmyz vybít. Vždyť kdyby to zachránilo jen jeden lidský život... A tohle by jich zachránilo jistě spoustu. Zato se nedivíme, že je nenapadlo, jak hloupý takový závěr je. Máme lepší: 4 % britských řidičů by mělo řidičák vrátit ještě dnes a 22 % nejpozději zítra. Pokud někdo není schopen na silnici v klidu zvládnout přítomnost něčeho tak malicherného, jako je hmyz, jak pak asi reaguje na zvěř na silnici, nebo nedej bože auto v protisměru? Bohužel, na něco takového jako je osobní odpovědnost se dnes nehraje, natož pak abychom byli schopni někomu říci, že se svými schopnostmi na silnici prostě nemá co dělat. A tak místo pravých příčin hledáme jiné zástupné důvody. V tomto případě opět úspěšně, na konci rovnice se místo neschopného řidiče objevila včelka Mája. Angličané jsou v tomto směru dávno nejdále a nyní zřejmě pokročili do posledního stádia. Svést něco na hmyz je vskutku geniální, ten se opravdu bránit nebude...

Zdroj: WhatCar

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků