Hliníku a plastu odzvonilo. Toto je budoucnost registračních značek aut

Dlouhá desetiletí byli lidé zvyklí na registrační značky vyrobené z plechu. Například v Evropě se sice na auta montují v některých zemích také plastové, ale to byl vlastně jediný pokrok v této oblasti.

Nyní přichází revoluční změna. V Kalifornii bylo totiž schváleno použití digitálních tabulek, které klasickou registrační značku nahradí. Společnost RP Plate Pro je představila na autosalonu v Detroitu a informovala, že již letos by se takové značky mohly objevit na prvních 100.000 automobilů.

Zájem montovat je na nové vozy svých zákazníků již podle serveru motor1.com projevila společnost Galpin Ford, což je největší dealer automobilky s modrým oválem ve znaku nejen v Kalifornii, ale zřejmě na celém světě.

Video: LaFerrari Aperta na slovenských značkách řádí v ulicích. Co na to policista?

Video: LaFerrari Aperta na slovenských značkách řádí v ulicích. Co na to policista?

Digitální registrační značka je samozřejmě mnohem chytřejší než klasická tabulka, na které je vytištěna konkrétní kombinace písmen a čísel. Značka je totiž propojen s centrálním řídícím systémem. Díky tomu bude možné prakticky okamžité obnovení příslušných registrací vozu, aniž by se musely na značku nebo jiné části vozu lepit příslušné štítky.

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Další funkce digitální registrační značky je už trošku nad plán. Vedou se totiž diskuze o tom, zda je nutné, aby se na displeji značky neustále zobrazoval údaj identifikující ten onen konkrétní automobil. Firemní auta by tedy tuto plochu mohla využívat například k zobrazení nějakého reklamního sdělení.

Uvidíme, zda nakonec tento vynález najde masové rozšíření. Možná se lidé budou bát napadení hackery nebo průniku do komunikace značky s řídícím systémem. Zatím si tedy musíme počkat na další informace.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků