Hliníku a plastu odzvonilo. Toto je budoucnost registračních značek aut

Dlouhá desetiletí byli lidé zvyklí na registrační značky vyrobené z plechu. Například v Evropě se sice na auta montují v některých zemích také plastové, ale to byl vlastně jediný pokrok v této oblasti.

Nyní přichází revoluční změna. V Kalifornii bylo totiž schváleno použití digitálních tabulek, které klasickou registrační značku nahradí. Společnost RP Plate Pro je představila na autosalonu v Detroitu a informovala, že již letos by se takové značky mohly objevit na prvních 100.000 automobilů.

Zájem montovat je na nové vozy svých zákazníků již podle serveru motor1.com projevila společnost Galpin Ford, což je největší dealer automobilky s modrým oválem ve znaku nejen v Kalifornii, ale zřejmě na celém světě.

Video: LaFerrari Aperta na slovenských značkách řádí v ulicích. Co na to policista?

Video: LaFerrari Aperta na slovenských značkách řádí v ulicích. Co na to policista?

Digitální registrační značka je samozřejmě mnohem chytřejší než klasická tabulka, na které je vytištěna konkrétní kombinace písmen a čísel. Značka je totiž propojen s centrálním řídícím systémem. Díky tomu bude možné prakticky okamžité obnovení příslušných registrací vozu, aniž by se musely na značku nebo jiné části vozu lepit příslušné štítky.

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Další funkce digitální registrační značky je už trošku nad plán. Vedou se totiž diskuze o tom, zda je nutné, aby se na displeji značky neustále zobrazoval údaj identifikující ten onen konkrétní automobil. Firemní auta by tedy tuto plochu mohla využívat například k zobrazení nějakého reklamního sdělení.

Uvidíme, zda nakonec tento vynález najde masové rozšíření. Možná se lidé budou bát napadení hackery nebo průniku do komunikace značky s řídícím systémem. Zatím si tedy musíme počkat na další informace.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků