Hlídání tlaku v pneumatikách bude povinné, automobilky se bouří

92 komentářů

Ondra S.
30. září • 20:55

Tak v Bruselu nám přišli nato, že běžní řidiči jsou stále neschopnější, takže jim do novejch aut nacpeme dalšího chytrého pomocníka. Teda nejprve přišli nato, že řidiči neumí brzdit, tak zavedli ABS, potom zjistili, že neumí zvládat krizové situace, tak chtěli zavést ESP, ale to nakonec neprošlo, Co se týče brzd, tak přišli nato, že řidiči brzdí moc opatrně, tak jim tam dáme BAS asistenta. Teď si říkají, že řidiči by si měli kontrolovat před jízdou tlak v pneu, ale protože někteří toho nejsou schopni, zavedeme povinné hlídání tlaku.Prostě tyhle direktivy vycházejí z toho, že eurobyrokrati objevují ameriku, tedy že někteří řidiči neumí jezdit a papíry mají jen z nedopatření, nebo někoho podmázli. Podle tohoto nejslabšího vzorku tedy posuzují celé stádo. Místo aby řešili tyto neschopné uživatele aut, prudí všechny!
To se nám s takovou potom stane, že eurobyrokrati nám zakážou samostatně řídit, protože auta budou mít počítačového autopilota a lidi už to vlastně stejně ani nebudou umět, jako dnes, akorát jsou pak sami sobě nebezpeční. To už ale končí sranda, protože potom už si nezajezdíme! Tohle by už mi vadilo a doufám, že se toho nedožiju!!!

rom
12. srpna • 0:51

Zla EU nas bude nutit mit kontrolu tlaku, ESP, ABS, airbagy a bezpecnostni pasy!

Anonymizovaný
10. srpna • 21:10

mi, až na pár výjimek, připomíná lidi, co říkali - "na co lokomotiva, volský potah mne tam doveze taky".

zdeněk
10. srpna • 23:14

Mám naprosto stejný pocit. Obzvláště to odpojování kontrolky poruchy světel je k tomuto výroku velmi přiléhavé!

mojko
10. srpna • 17:54

Ja ho mam v aute a nemozem sa stezovat.Funguje na 100%.Auto mi vypise ktore koleso ma bud defekt alebo znizeny tlak a aj o kolko sa znizil.Dofukoval som zatial len raz.

pouuf
10. srpna • 17:53

Chtělo by to hlavně zvětšit důraz na vlastní odpovědnost, Každej je schopnej jednou za měsíc (dva / tři) nafouknout gumy, a kdo ne, ať jede do servisu. Tohle je prostě další krok k tomu udělat z lidí nemyslící dementy bez odpovědnosti. Kdo tohle vymyslel je primitiv. Já evropskou unii podporuju, ale takovýhle věci mi ji pěkně zhnusujou.

Anonymizovaný
10. srpna • 20:37

Už jste někdy měl hřebík v pneumatice? To vám ten vzduch uteče dřív, než za měsíc, dokonce dřív, než s autem dojedete domů, abyste ho mohl obejít a zkontrolovat, ale většinou to zase není tak rychle, abyste to poznal dřív, než to čidlo.

p0etrik
10. srpna • 19:16

Jestli z tebe kontrolka tlaku v pneumatikach udela nemysliciho dementa bez zodpovednosti, tak to te opravdu uprimne lituju.
Ja bych to bral, zvlaste pokud by to fungovalo na bazi ABS, protoze v takovem pripade se to nemuze posrat, aniz bych se to nedozvedel jinak. Vyrobci breci jen proto, ze za to zatim kasiruji slusne penize.

Skyline
11. srpna • 10:42

Jestli mas pri pohledu na to, co se deje na silnicich pocit, ze spousta jinych narizeni z lidi dementy neudelala, tak potom ti do urcite miry zavidim. Samozrejme ti nezavidim, ze jsi zavreny cele dny doma pripadne v ustavu, ale ten klid a pocit, ze je vse OK a ze se stat tak pekne stara, ten se muze nekdy hodit. Obcas si rikam, ze byt hloupy by nemuselo byt uplne spatne.

johele
10. srpna • 17:49

Nešly by udělat pneumatiky který neztrácí tlak? :-) Ne vážně, já mám půl roku saxo, a kontroluju tlak pravidelně, ale za celej půlrok se ten tlak prakticky nezměnil, takže jsem nemusel vůbec foukat. Sám jsem se až divil. Pravda je, že zase tolik nenajedu, takže to může mít taky vliv (a btw mám bezdušovky made in china :-)). Jinak tohle zarízení je fakt zbytečný, je to prostě další krám na palubě kterej se akorát může rozbít. Evropská unie je v tomhle fakt tragická, je to stejný jak ty zakázaný žárovky.

Anonymizovaný
10. srpna • 19:54

Já to zařízení mám ve Fordu a jsem s ním maximálně spokojen.

Dvakrát jsem ho pro jistotu zkontroloval manometerem (jednou na zimních, jednou na letních) a od té doby se kontrolou tlaku nešpiním. Přečtu si tlaky na displeji - třeba až v teple a suchu po rozjetí. Kdybych ale měl nižší finanční limit, asi bych se ho vzdal.Ale auta u nás řídí spousta lidí, kteří berou auto jako spotřebák a kterým svítící kontrolka třeba zabrání v totálním zničení podhuštěné pneumatiky nebo je přiměje zastavit dřív, než se píchlá pneumatika opravdu rozsype.

Netreba
10. srpna • 17:09

Na aute to nemam, ale nevadilo by mi to. Za tu dobu co jezdim, jsem nemel ani jeden defekt nebo unik vzduchu. Osobne kontroluji tlak v pneu velmi casto, asi tak jednou za ctrnact dni, ale kdyz se to bude davat do kazdeho auta, tak bude cena par stovek a to pri cene noveho vozu nepoznate. Vyrobci dodavaji do aut spousti veci, ktere nepouzijete, tak proc ne dalsi :-)
Me by nevadila ani elektronicke vineta na dalnice. Naopak, proc ma bezny obcan platit stejne za dalnici, jako ten kdo ji pouziva k podnikani. Prijde mi to nefer vuci kamionum. Jen at plati vsechna sluzebni auta, vcetne tech co jsou k osobnimu pouziti. Je to preci stale sluzebni auto urcene k podnikani.

petr
11. srpna • 6:18

jaky je rozdil mezi dalnici a beznou silnici? zadny.... za kazdy ujety km platim spotredni dan prostrednictvim paliva, tak nac platit dalsi penize za to same? Takze bych poplatky za dalnice uplne zrusil..... navic podnikatele plati jeste silnicni dan, takze je pouzivani auta stoji vic, nez soukromnika..

Anonymizovaný
10. srpna • 20:56

zjevně nemáte služební auto :-)Ale souhlas, viněta by mi nevadila, byla by spravedlivá, pokud by ceny byly rozumné a nekopírovaly ty francouzské nebo italské. Ale - i když je to mimo téma - za zhovadilost považuji zpolatnění okruhů kolem měst.

MadMack
10. srpna • 21:48

Ja bych to jeste doplnil jinym pohledem - pri nehorazne cene za kilometr bude urcite procento ridicu, kteri z dalnice sjedou. Takova cesta z Jihlavy do Brna mimo dalnici uplne hrozna neni ( kdyz bych cestou tam a zpet usertil 160,- Kc sjel bych taky ). A rekl bych, ze obyvatele obci a mest, kterymi tato silnice vede, budou radeji platit "nespravedlivou cenu" za dalnicni znamku, nez aby meli pred domy zvyseny provoz...

JiVi
10. srpna • 16:02

A co takhle cidlo oleje. Za par korun/centu vecicka, co ochrani penezenku.Zvlast u firemnich flotil.

tD
10. srpna • 14:25

Uz zase nekdo nadava na benzin, stejne jako nedavno nekdo nadaval na biosracky, to me vzdy pobavi, obecne ropa je co? To neni sracka? Navic take rostlinneho puvodu, lide nemaji poneti o chemii, slozeni paliva, ani jeho vlivu na materialy se kterymi prichazi do kontaktu, je to jako kdyz se bavi dva bezdomovci a jeden rika druhemu, coze? ty pijes Iron, to nepij, to jsou sracky, pij Okenu.
Nadavky na usporne zarovky jsou taky liche, nizsi spotreba vyrovna vetsi naklady, a jejich barevne spektrum je mnohem vyvazenejsi.
A o tom jak se lide zajimaji o puvod elektriny, ani nemluve, zvlast kdyz je samozrejme nemozne si skutecne elektrinu vybrat.
Nektere pozadavky EU jsou nedomyslene, ale ne vsechny, ta automaticka rebelie proti nekomu kdo rozhoduje je trapna, ale bohuzel bezna pro lidi, co chteji mit svobodu se rozhodnout blbe.

Nikoloki
10. srpna • 15:28

Proboha, čárové spektrum je (pro Vás) vyváženější nežli spektrum spojité? :-O Jaká že planetární soustava je Vaší domovinou? ;-)

tD
10. srpna • 16:32

to plati pro vnitrek banky, pro venkovni vyzarovani luminoforu buzeneho vnitrnim UV zarenim uz ne, ale i kdyby, tak te klasicke zarovce, tedy te zlute zarici monochromaticke hruze lze vytknout totez.

fahrman
10. srpna • 14:58

vesměs bych souhlasil ... až na ty úsporné zářivky / žárovky .. problém není v ceně/životnosti, ale v ekologičnosti. Výroba toho úsporného bazmeku je natolik ekologicky "náročná" že jsme jen přesunuli ekologickou zátěž z vyspělé Evropy do rozvojových zemí. Navíc přemýšlím nad někým, koho bych znal a elektronický předřadník odnášel k recyklaci...

Diamant
10. srpna • 20:26

Ja teda nosím na recykláciu všetky žiarivky, nefunkčnú elektroniku, akumulátory aj bežné alkalické baterky. Veď to dnes už zbiera každý, či už predajca alebo sú na to v obchodných centrách nádoby, resp. sú aj zberné dvory.

Atlis
10. srpna • 14:01

Tak ma napadlo, EU by mohla donutit vyrobcov pneumatik zacat robit tie bez potreby fukania. Ekologicky zmyslajuca EU by na tom predsa len ziskala... ziadne cidla, baterky, kompresory ktore dofukuju... nic :)www.geekologie.com ...

Strom
10. srpna • 13:42

Vubec bych se tomu nedivil. B-]
Jak znam EU a jeji boj proti klasickym zarovkam.

ABC
10. srpna • 12:37

Brečet nad tím, že si nemůžete koupit to co chcete je trochu liché, vždycky kupujete pouze to co někdo prodává. Taky bych chtěl hodinky s vodotryskem a nebrečím tady proto.

Ach jo
10. srpna • 12:26

By byl asi smysluplnější!

mates
10. srpna • 11:54

Chteli jste a stale tolerujete nesmysl a prezitek s nazvem EU tak dobre vam tak, urednici z Bruselu si hejbou se vsim jak chtej a bude to lepsi a lepsi, euroskeptikum trikrat hura, nicemu to nepomuze ale alespon maji svuj nazor...

Viper
10. srpna • 10:17

Já bych navrhoval, aby povinně zavedlo do každého auta hydropneumatické pérování kvůli bezpečnosti :-P:-D

i
10. srpna • 10:11

Věc je prostá, žádná pneumatika nemá cenu lidského života. A i na úplně prázdné pneumatice se dá dojet k nejbližšímu sjezdu z dálnice, při troše štěstí i k servisu. V případě obzvlášt vypečených aut, jako jsou pravé 4x4 ( ne Haldexy), průměrná blondýna ani nepozná, že má kolo bez tlaku, zvlášť, je-li to zadní. (Z vlastní zkušenosti, ani manželka bruneta s Imprezou.) A i kdyby to poznala, tak s tím stejně neudělá nic jiného, než že dojede někam, kde jí problém vyřeší. Ovšem v případě signalizace nějakého symbolu na palubce, který se tam normálně nevyskytuje, i průměrná blondýna zastaví a jde se někoho zeptat, co to je. (Osobní zkušenost s dcerou blondýnou, při rozsvícení symbolu katalyzátoru). A v okamžiku, kdy blondýna zastaví v odstavném pruhu dálnice, aby vystoupila a začala stopovat někoho, kdo by jí pomohl s identifikací kontrolky, je zaděláno na malér. (Těším se na první přejetou blondmanželku poslance EU.) Moje žena, dcery, vnoučata a sestra mají zákaz v případě píchlé pneu, vyměňovat ji na silnici, neřku-li na dálnici. A to o i za cenu zničení ráfku a plastů v podběhu. Pokud nebude zbytí a budou tím nesmyslem vybavena všechna nová auta, bude u nšich rodinných aut zařízení deaktiváno. Stejně jako je vždy deaktivána kontrolka spálené žárovky. To je stejná ptákovina. Protože na cestě jsou žárovky v nových autech prakticky nevyměnitelné a to že nesvítí, vidí každý. Na to žádnou kontrolku nepotřebuje.

marabu
11. srpna • 15:51

A kvůli takovejmdle vykukum tu naštěstí jsou policajti, kteří Vám napaří pokutu za nesvícení. Nechcete mi tvrdit, že pokaždé než jedete autem, tak zkoušíte jako ve "Vrchní prchni" veškerou výbavu auta, tj. stěrače, klakson, dostatek všech provozních kapalin, funkčnost všech žárovek (asi ssebou vozíte cihlu, kterou můžete položit na brzdu aby jste si zkontroloval, zda svítí) atd. Podobný nesmysl o kontrole nám jednou jeden člověk tvrdil a dodnes se mu smějeme. :-D

Anonymizovaný
10. srpna • 20:50

:-O
Překvapuje mne, že na jedné straně máte velmi rozumné názory (nestavět na dálnici i za cenu zničení pneumatiky) a na druhé straně plácáte naprosté nesmysly (odpojení kontrolky).Pokud jste opravdu blondýnám ve vaší rodině vysvětlil, že nemají na dálnici nikdy stavět, dává jim ta kontrolka šanci z té dálnice vyjet dřív, než vzduch opravdu uteče a ráfek začne hrkat po betonu a auto se stane opravdu neovladatelným.A - proč třeba neodpojíte taky kontrolku tlaku oleje. To byste pak nejen vaše blondýny ale i vy mohli zůstat stát bez varování na dálnici - a ne v odstavném, ale přímo v levém pruhu.

i
11. srpna • 8:53

Možná, kdyby jste četl pozorněji, tak by jste to pochopil. Jasně jsem napsal, že kontrolka, která nesignalizuje běžné a zažité funkce, jako je třeba právě ten tlak oleje, ale rozsvítí se vyjímečně, jednou za velmi dlouhý čas, jako byla mnou zmíněná kontrolka katalyzátoru, spíš vyděsí, protože pokud v tu chvíli člověk neví co to je, může zpanikařit. Zatímco normální únik vzduchu z pneumatiky bez světelných efektů na přístrojovce, je i blondýnám věc důvěrně známá z jejich sportování na bicyklu, tudiž je nijak nestresuje. Jinak co se týká té kontrolky. Pokud ohlašuje pokles tlaku v důsledku defektu, tak je úplně jedno, jestli tam je, nebo není. V danný okamžik to stejně není k řešení a je třeba dojet někam, kde to dají do pořádku. Nehledě na to, že jsem na bezdušovce nezažil v důsledku píchnutí fatální a okamžitý kolaps pneu. Protože pokud se jedná o kolaps boku pneumatiky skrz bouli, což jsem naopak v mládí na soutěžích s OR 66 zažil vícekrát, je od okamžiku kdy bylo cítit kmitání, do okamžiku než pneu explodovala, cca 5 sekund. A zcela nakonec. V rodině je pět aut. Ani u jednoho nebylo nikdy nutné použít náhradní kolo. To nejstarší má najeto 260 000 km. Tak proč bych musel mít povinně namontován na autě krám, který nepotřebuji a nechci?

Anonymizovaný
11. srpna • 18:46

Četl jsem dobře. Nevím, jak ve vašich, ale v mých autech tedy kontrolka tlaku oleje normálně nesvítí. Takže, narozdíl od vás to u mne není běžná a zažitá funkce a přesto bych si netroufl ji odpojit ... A k tomu co píše Marabu není moc co dodat - jen snad, že kdyby tu kontrolku měl, mohl z té dálnice třeba vyjet o sjezd/pumpu dřív a kolo ještě zachránit. Pokud jste ale nikdy nepíchnul tak, že by vám kolo pomalu ucházelo, tak to neoceníte.

marabu
11. srpna • 16:03

Lol, srovnávat upouštění kola u bicyklu s unikem vzduchu u auta jedoucího kupříkladu 150 po dálnici mě dostalo. A já si bláhově myslel, že tu mluvíte vážně a ono to je vše jenom legrace. V tom případě super. ;-)
Jinak co se týče toho píchnutí, zažil jsem osobně píchnutí ve 110km/h na starším autě. Začlo ucházet kolo, zdálo se mi, že auto jede trochu neklidně, tak jsem na nejbližším sjezdu z dálnice, který byl naštěstí asi 1km vzdálený v momentě, kdy jsem znejistěl. Na tento sjezd jsem dojel cca 60km rychlostí a hned na další silnici zastavil u kraje. Zjistil jsem, že je guma proražená, ale rozhodně ještě nebyla na ráfku. Vyndal jsem tedy rezervu a zjistil, že mám sice montpáku, ale ne hever. Po asi 2 minutách mi zastavil člověk, který hever měl a tak sem se jal sundavat píchlou pneu. I po těch cca 5 minutách od zastavení byla pneu tak rozžhavená, že se nedala udržet v ruce. Z čehož vyplývá, že pokud se na takovéto gumě (která slabě táhne za volant) pojede dál vyšší rychlostí, tak to pravděpodobně dopadne jako jiná zkušenost, kdy jsem viděl Zaphiru či co to bylo za vůz, na dálnici během několika sekund proletět z pravého pruhu doleva, odrazit se od svodidel a zase letět doprava do příkopu, kde se převrátila na střechu. Jestli toto přejete svým příbuzným, tak doufám, že nejsem jedním z nich.

zdeněk
10. srpna • 14:17

Nevím, s jakými vozy máte tu zkušenost, ale ve vozech, které znám já, se vždy při zapnutí zapalování na několik málo vteřin rozsvítí všechny kontrolky, a to nemluvím o infodispleji, takže při trošce pozornosti lze nefunkční kontrolku rychle odhalit. Ale je pravda, že nesvítící světlo vidí každý včetně policie, ovšem kromě řidiče. Ti předchozí na to skutečně žádnou kontrolku nepotřebují...

i
10. srpna • 15:14

Ano, vždy při zapnutí zapalování se na několik málo vteřin rozsvítí všechny kontrolky. Což ovšem neznamená, že pokud nějaká nesvítí, a Vy osobně odhalíte, že nesvítí, že to v té záplavě světýlek stejně pohotově odhalí průměrná blondýna. Asi byste se divil, ale už jsem měl v ruce i auto, kde nejen že se nerozsvěcela kontrolka nefunkčního airbagu, ale dotyčný ani netušil, že tam něco takového je a má svítit. Přitom to nebyl žádný blbec, ale ,,jen" humanitně vzdělaný člověk. Ta hra kontrolek při zapnutí zapalování a zamávání ručiček ukazatelů má možná nějaký význam pro technicky vzdělaného fandu do auta. Ostatním stačí, když po nastartování zhasne dobíjení a olej. A pokud něco nezhasne, tak pak teprve může někde nějaký problém být. A jen povzdech závěrem. Bývalo dobrým zvykem, že v přístrojovém štítu byly jen kontrolky fatálních poruch (dobíjení, tlak oleje, brzdová kapalina) + kontrolky v ukazateli danné veličiny (teplota vody, palivo v nádrži..) + signalizace směrových a dálkových světel. Ostatní kontrolky bývaly přímo ve spínači danné funkce (přední a zadní mlhovky, odmrazování zadního okna a zrcátek..) Tudíž i netechnik věděl, že pokud si nehraje se světly a přesto svítí kontrolky ve štítu nebo v ukazateli, bude asi třeba něco řešit. Ty ostatní ho až tolik znervózňovat nemusely. Zatímco dnes je ve štítu prakticky vše, bez ohledu na stupeň důležitosti informace a pro normální ženskou to je v podstatě (citace mé ženy) ,,rej světýlek, ve kterých aby se čert vyznal" :-)

Flavio
10. srpna • 16:47

Ale u moderních aut není nic zvláštního, že pokud nastane nějaká nestandardní událost, jste o ní okamžitě příslušným slovním hlášením upozorněn na displeji palubního počítače. Popřípadě se můžete dočíst i jak máte postupovat dál.

fahrman
10. srpna • 10:37

zajalo mě, k jaké pointě jste došel... co tak deaktivovat všechny kontrolky kromě blinkrů a palivoměru? :)kontrolky prasklých žárovek se hodí - člověk to nevymění na dálnici, ale de facto jakmile to bude možné ... ze zkušenosti ženy většinou jedno prasklé přední světlo nepoznají a o zadních, blinkrech, brzdových ani nemluvím. Tak zodpovědných řidičů, kteří si před vyjetím zkontrolují všechna světla, kola atp je minimum.

Anonymizovaný
10. srpna • 19:32

Já bych podle logiky pan i deaktivoval i palivoměr, protože na silnici se benzín přece dotankovat nedá.

michal
10. srpna • 21:42

No, nesmíš pro něj jezdit do sámošky, ale k pumpě. To se pak dá dotankovat snadno.

Anonymizovaný
11. srpna • 18:27

ironie asi není vaší silnou stránkou ...

i
10. srpna • 11:04

Ehm, a už jste zažil nesvítící kontrolku nesvítí žárovky? A spoléhal jste na ni? :-) Je to samozřejmě věcí osobního názoru, co budete před jízdou kontrolovat a jakým způsobem to bude dělat. Já prostě preferuji věnovat více péče vlastní funkci, než kontrolce o funkci. (Mimochodem, u jisté nejmenované značky jsme zažili více klamných rozsvícení kontrolky nesvítí žárovky, než opravdu nesvítích žárovek. Byla to v podstatě signalizace teploty konektorů a kontaktů. :-) Do doby než konečně kontrolka shořela.:-) Nicméně, vůbec Vám nerozmlouvám Váš názor.

fahrman
10. srpna • 11:26

já v autě kontrolku prasklých žárovek nemám - a moc mi nechybí, jsem zodpovědný řidič :)
ze zvědavosti se však zeptám - co to bylo za značku automobilu?

i
10. srpna • 11:53

Fiat Punto ELX MY 2000. Jinak úžasné auto, najelo se na něm přes 180 000 km, prakticky jen s běžnou údržbou a jednou výměnou lamely spojky.

josephko
10. srpna • 9:35

Na jednej strane som niekde čítal, že až tretina vodičov jazdí s podhustenými pneumatikami. Vtedy by bol tento systém prínosom. Moc tomuto číslu však neverím. Väčšina vodičov teraz 2 x ročne vymieňa pneu (letné/zimné) a pokiaľ to robia v pneuservise, tam tlak vždy upravia. A pol roka tlak v dobrej pneumatike vydrží.
Ak by sa to však meralo na základe rýchlosti otáčania pneumatiky, stačila by na to prakticky drobná úprava softvéru ABS, ktoré je už povinné.
Oveľa vhodnejšie by sa mi však zdalo, keby EÚ nariadila montovať do áut zariadenie upozorňujúce na vypálenú niektorú žiarovku. Tých jednookých je na cestách neuveriteľne veľa.

Atlis
10. srpna • 9:29

nic proti, ale nebyt eu, tak platime v roamingu cely majland za datove prenosy ci blbu sms... abs by si tiez vela ludi neobjednalo, ved ti najlepsi predsa dokazu skakat po brzdovom pedali ze to voe kope jak aabeees... vsetko co moze pomoct bezpecnosti a usetrit ludom v konecnom dosledku peniaze ma byt v aute standard - ABS, ESP ku aktivnej bezpecnost. tlak v pneumatikach? samozrejme. ved zlym nahustenim pneumatik sa tie viac opotrebuvaju, ma to neblahy vplyv na spotrebu a o defekte ani nehovorim. tlak v pneumatikach v oboch autach kontrolujem pravidelne a co z toho? nedavno som isiel po meste, cesty su menej kvalitne, kolesa na malom aute 195/45 R16 aj sa mi zdalo, ze auto sa mi divne raz zavlnilo v jednej zakrute ale pripisoval som to skor zvlnenemu povrchu a tuhej zadnej naprave ako defektu. doma sa ukazalo, ze v zadnej pneumatike je kliniec. doplazil som sa do servisu, pneumatiku mi opravili, ale uz mala na male, bocnice uz dostali zabrat, ale neboli znicene. ak by ta pneumatika bola po lavej strane, nemusel som si unik tlaku ani doma vsimnut a to nehovorim o mojej drahej. Jeden blby Continental za 3000 by som mohol vyhodit a to nehovorim o moznosti poskodenia disku...vyrobcovia nech sa brania kolko chcu, je to jedno zacarovane koleso. nikto snimac tlaku v pneumatike nechce, lebo je zan priplatok drahy. a drahy je preto, ze ho nikto nechce. takze teraz ho budu davat do vsetkych aut povinne, s mnozstvom vyrobenych kusov prevadzkove naklady spadnu a uz montaz nikoho trapit nebude...

dave_007
10. srpna • 9:36

Hmm, v zasade mate pravdu. Neobavate se, ze se z toho opet stane dalsi pasticka na majitele? Ja tedy ano!Potrebujete vymenit baterie v senzorech tlaku v pneu? Radi Vam poslouzime za pouhych 5000 CZK (cena baterky je muze byt cca 100 az 200 CZK).

Pavel F.
10. srpna • 9:52

Pokud EU bude vyžadovat levnější systém (jako např. v Octávii), kdy se únik měří dle rozdílného počtu otáček mezi koly na nápravě, tak údržba je za nula. Jde pouze o software a jedno tlačítko na palubce navíc (+ kontrolka).

dave_007
10. srpna • 10:38

Asi mate pravdu.Jen bych ale podotkl, ze takovy system bych tedy nespojoval s merenim tlaku v pneumatikach. To je system na mereni rozdilne drahy kol pri prime jizde. O tom, proc kola udelaji ruzny pocet otacek, se muzeme jen dohadovat. Podhustena pneumatika je jen nejpravdepodobnejsi pricina, ale ne jedina mozna.Prijde mi to stejne, jako kdybychom merili vysku teplomerem a s topkama. :-D

Pavel F.
10. srpna • 11:01

Proč bych nemohl měřit výšku stopkama? Když jsem byl mladej, tak výšku paneláku jsme měřili tak, že jsme ze střechy pustili vajíčko a měřili čas dopadu. Vajíčko, stopky v hodinkách a mozkové závity se znalostí fyziky nás přišli levněji než někde shánět a kupovat 30-metrový metr. :-D
Takže podobně bych se stavěl k tomu měření poklesu tlaku v pneu. Pokud budu mít levný systém, který mi z 90% odhalí pokles tlaku v pneu, tak proč ho tam nedát... Kvůli těm 10% falešným poplachům tam nebudu dávat drahý systém, který stejně nemá 100% spolehlivost...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dave_007
10. srpna • 11:08

Takze jste se pri tom mereni vysky panelaku dopustili rady chyb, ale Vam to nevadi. :-DKlidne se vsadim, ze nejakeho horliveho zastance bezpecnosti napadne nasledujici myslenka: "Kdyz je v pneumatice nizky tlak, je nutne auto zastavit." To je take snadne realizovatelne, neb se jedna jen o upravu SW. Co pak, to Vam i pak bude tech 10% stacit?

marabu
11. srpna • 15:36

Jak psal předchozí autor. Je dostačující to takto měřit. Z jakého důvodu potřebujete vědět, že tlak v pneumatice je 2.45891123 když při dofukování na benzínce se sotva trefíte na jedno desetinné místo. Navíc ten levnější způsob pouze poukáže na to, že došlo ke změně tlaku (nevím jak moc velký rozdíl to je, zda 0,1 nebo 0,3) a rozhodně Vám nezastaví auto. Jediný důvod toho dražšího systému by byl v tom, že by ukazoval, zda vzduch uniká rychle a je potřeba vyměnit kolo a nebo pomalu a dojedu s tim "přískokama" až do servisu (domu).
Celý ten důvod toho levnějšího systému kupříkladu u BMW je v tom, že od výrobce jsou pneumatiky na voze typu RunFlat a tam se skoro ani nedá poznat, že je guma prázdná. Systém Vás upozorní, že není něco v pořádku a vy "sníženou" rychlostí (až 80km/h) dojedete několik desítek nebo stovek kilometrů. Je fakt, že u standartních pneumatik je tento systém poněkud nedostačující.

Pavel F.
10. srpna • 14:09

Nehoňte myšlenky do absurdna, to byste v reálu nemohl řešit vůbec nic.Co se týče výšky paneláku, samozřejmě že zanedbáváme vlivy typu tření vzduchu či reakční dobu měřiče, ale pro dostačující změření to stačí. Opakuji "dostačující"...Co se týče druhého odstavce, můžete mi vysvětlit, jak souvisí s bezpečností okamžité zastavení auta při poklesu tlaku v pneu? Mě připomínáte ty absolutní odmítače čehokoliv: "On navrhnul A (detekce poklesu tlaku v pneu) a já to zavrhuji, protože může navrhnout i B (zastavení auta při poklesu tlaku)."
S takovými odmítači nelze rozumně diskutovat. Nebo mi můžete vysvětlit, proč B je argument proti zavedení A, jak B souvisí s A a kde jste slyšel o B, když s ním argumentujete proti A?BTW, jako historku zde přikládám jeden příklad. Strýc mé manželky měl v 70. letech nehodu. Narazil do něj náklaďák a on, díky nepřipoutání pásem, vylítl z auta a následně na auto spadla korba toho náklaďáku, která to auto totálně zdevastovala. Od té doby se v autě nikdy nepřipoutává, neboť kdyby byl tenkrát připoután, tak by to už s námi nebyl.
Plyne z toho pro Vás za
a) používání bezp. pásů je nebezpečné?
b) zrušíme povinné používání pásů, neboť jejich používání je životu nebezpečné?
c) zrušíme pásy jako povinnou součást vozidla a budou za příplatek jako elektrická okýnka?

fahrman
10. srpna • 9:02

Mám AR rád, ale zase to s tou kritikou EU nepřehánějte. Úsporné žárovky atp byly nesmysl - EU jich vyplodila mnoho, ale vy už vidíte ve všech nařízeních EU hrozné omezení osobní svobody, práva atp. Přitom zrovna tento systém může být velmi přínosný. Každý rok se diskutuje (ať už je to akce Besipu či Michelinu) že 90% řidičů nemá v pořádku tlak v pneu... každý den takové řidiče potkáváme na cestách a jsou to převážně nezodpovědní či hloupí lidé. Když mu to bude špatně brzdit nebo mu to udělá nějakou paseku při řízení, může někoho smést - a to je škoda. Nic vám nebrání si i nadále špinit ruce a měřit tlak ručně na pumpě.

Honza
11. srpna • 8:33

Myslím že autor článku i vy jste z žárovkami šláli dost vedle. Jediným problémem s celým zákazem klasických žárovek je pouze špatná informovanoct. Zatím jediné zakázané jsou žárovky se 100W a více. Kolik takových doma máte nebo byste chtěl mít? Já žádnou. Letos se přidají žárovky od 75 W. Narozdíl od doby cca 2 roky dozadu, kdy se s tímto cirkusem začalo, je dnes už výběr kvalita i cena úsporných zářivek, nových halogenových žárovek nebo diodových světel naprosto dostačující a vyplývající finanční úspora je nezpochybnitelná.

fahrman
11. srpna • 11:32

nesmyslnost nařízení úsporných zářivek není v ekonomičnosti, kterou chápu, sám mám doma mnoho úsporných zářivek ... jak píšu kdesi níže v téhle diskuzi "... problém není v ceně/životnosti, ale v ekologičnosti. Výroba toho úsporného bazmeku je natolik ekologicky "náročná" že jsme jen přesunuli ekologickou zátěž z vyspělé Evropy do rozvojových zemí. Navíc přemýšlím nad někým, koho bych znal a elektronický předřadník odnášel k recyklaci... "

asdf
10. srpna • 9:36

takže místo aby se kriplu sebral řidičák a dostal tři měsíce vězení za obecný ohrožení tak radši všem nakážeme používat nesmysly. proč by měl občan nést za své jednání zodpovědnost, že, beztak má humanitní vzdělání a nebo je prostě jen uplně blbej a na řízení techniky má nárok, tak co 3-[

fahrman
10. srpna • 10:30

nepřehánějte... lidi nepřemýšlí u podstatnějších věcí a zavírat je za to, tak to dopadne jak s vězeňstvím v kalifornii... a co je rovnou popravit abychom je v tom kriminále nemuseli živit? Nezbývá nám, než doufat, že tito lidé mají jiné důležité přednosti, kterými jsou společnosti k užitku...

dave_007
10. srpna • 9:31

V zasade s Vami souhlasim.Ale domnivam se, ze tento system sam o sobe jeste nic moc neresi: Pred temi 90% ridicu (ja se domnivam, ze jich je ponekud mene) nas to stejne neochrani. Takova Marka z venkova se bude na rozsvicenou signalizaci nizkeho tlaku v pneu divat cele mesice bez nejmensiho pohnuti mysli. Verim, ze kdo na pneu pece ted, bude na ne peci i s timto systemem.Systemove spravne reseni je autonomni subsystem, ktery nejen tak v pneu meri, ale take je dokaze dohustit a pripadne vypustit bez nutnosti interakce s ridicem. Nedelam si iluze, ze je to levna zalezitost, ale tak mi to prijde spravne a smysluplne.

Pavel F.
10. srpna • 9:43

Ano, vždycky se najde nějaký debil či Mařka z kravína (kde ta vezme na nové auto, to fakt netuším), který bude měsíce ignorovat kontrolku, že ji uchází kolo.
Ale domnívám se, že většina řidičů tak činit nebude. Nicméně dnes tak jezdí, protože si toho nevšimnou nebo zapomenou.

Ufi
10. srpna • 14:03

optimisto. co lidi jezdí se sjetýma gumama. a jejich argument je, jsem pozornej, nějak to ubrzdím a za deště pojedu pomalu. znám lidi, co mají půl roku nefunkční abs, prostě nezájem, ať si kontrolka svítí, dá se jet i bez něho. dodnes pořád lidi věří, že udrží stojící dítě, který kouká tatínkovi přes rameno. pořád to vidím, jedou pomalu, padesátkou, aby se nic nestalo.

Pavel F.
11. srpna • 3:48

Já ale netvrdím, že nejsou magoři, kteří ignorují cokoluv, co jim zobrazí palubní počítač. Ale je jich rozhodně menšina. Schválně se můžete postavit na dálnici na pumpu a statisticky zjistit, kolik řidičů jede se svítící kontrolkou ABS (když už to uvádíte jako příklad).
Troufnu si tvrdit, že to bude jednotky procent nebo spíše promile.
Takže argumentovat proti zavedení kontrolky poklesu tlaku nějakým debilem, co to bude záměrně ignorovat, je zcestné. To můžete argumentovat pro zrušení VŠECH kontrolek v autě, protože se vždy najde někdo, kdo to bude ignorovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
nadine
10. prosince • 0:09

:-)zrovna dnes se mi rozsvítila kontrolka tlaku,myslím,že je to dobrá věc.

Zdenek
28. června • 13:33

Mám Hyundai ix20, ani jsem to ještě pořádně nečetl, ale v servisu mi řekl technik, že můžu mít pneu i bez čidel, ale rozsvítí se mi na displeji červená signálka, že mi unika z kola vzduch, zjistím že vzduch neuniká, takže ta červená bude svítit pořád, v prodejně pneu mi řekli, že to může nějak rozhodit jiné věci, bude to vadit že budu jezdit s červeným signálem ?

Otto
10. srpna • 8:40

kdyby každé auto prodané v EU muselo být povinně vybaveno vlastním řidičem asijského nebo afrického původu. :-D

Vaclav Haken
11. srpna • 15:27

moc se nesmej, tady v JARu zajedu k benzince, a za par susnu mi umejou sklo, zkontrolujou pneu a olej a vyhodi smeti z auta

asdf
10. srpna • 8:29

většina uživatelů a hlavně uživatelek beztak netuší, ze se pneumatiky nafukujou, natož že se musej kontrolovat. už aby auta řídila sama a průměrný retoši mohli maximálně nouzově zastavit B-]B-]B-]

Jogi
10. srpna • 7:44

.. a vola sa bojkot. Takze prosim vas po zavedeni tohto nezmyslu nekupit ziadne auto. Oni si to velmi rychlo rozmyslia. B-]

Diamant
10. srpna • 8:28

"Nabízeli jsme TPMS jako standardní výbavu v modelech i30 a nejen že to nebylo vítané, mnozí zákazníci jej dokonce nechtěli v autě mít.“ Důvod? Zákazníci toto zařízení považovali za zbytečné a nechtěli platit dodatečné náklady související s jeho údržbou a opravami."To majú teda u Hyundai dobrý systém, keď je jeho údržba a opravy sú také nákladné. Ja si teda pneumatiky prezúvam 2x ročne sám, takže ich dôkladne skontrolujem. Ale TPM mi už jednu pneumatiku zachránilo. Takže sa mi náklady na jeho kúpu už vrátili.

David
10. srpna • 8:41

Přesně tak,
a) Žádnou pozornost/bezpečnost to nesníží. Pečliví řidiči si pneumatiky hlídají tak jak tak (opotřebení/kazy nevznikají za týden, takže pravidelná kontrola bohatě stačí) a ti ostatní (naprostá většina) jezdí stejně na těžce nevyhovujících pneu a vůbec o tom neví (těm to pomůže)b) Cena se nijak rapidně nezvedne. V případě sériové výroby se jedná o řádově desítky dolarů, které se v autě bezpochyby rozpustí. Zvlášť, když je celková cena z velké části spekulativní (na tom samozřejmě není nic špatného)c) Kvalita je věcí firmy/modelu/kusu. Jsou auta, která potřebují neustále něco servisovat a jsou auta kvalitní. Tak to bude dál. Jedna z 10000 serepatiček na tom nic nezmění.

neodhalitelny
10. srpna • 15:30

No s tou peclivosti bych to neprehanel.. chtel bych videt cloveka, co heveruje auto kvuli tomu aby si pod nej vlezl a zkontroloval pneumatiky zevnitr, jestli se nekde nedela boule :-D

Diamant
10. srpna • 15:56

Pokiaľ som niečo trafil, tak samozrejme tú pneumatiku náležite skontrolujem aj zvnútra. Ale nakoľko si zimné a letné prezúvam doma (na diskoch samozrejme), tak mám po pol roku prehľad, v akom stave plášte sú.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
neodhalitelny
10. srpna • 17:08

.. ale boule se muze udelat aniz byste neco trefil (-.

Koby
10. srpna • 9:12

údržbou se myslí výměna těch senzorů, až v nich dojdou baterie... Takhle to mělo BMW... Za 3 roky došla energie v těch čidlech a hlásilo to chybu... Diagnostika samozřejmě nepřišla na to, ve kterým kole ten senzor je špatný, takže se to muselo zkoušet po jednom kole... Můžete na ten vadný senzor narazit až na 4. kole... Novej senzor stál tenrkát 2400,- bez daně / kus... Samotné baterie se v tom vyměnit nedali... Je to pakárna, znovu bych to nechtěl..

Pavel F.
10. srpna • 9:40

Povídáte o koze, zatímco předchozí příspěvek byl o voze.
Jsou dva systémy hlídání poklesu tlaku:
1) Levnější, méně dokonalý, ale postačující, bez měření konkrétního tlaku, je hlídání přes rozdílný počet otáček kol mezi nápravami. Je to bezúdržbové, sice to nevychytá situace typu "píchnu obě kola naráz a obě mi utíkají stejně", ale pro 99% situací postačující. Jelikož cena navíc je pouze software a nějaké to tlačítko na "reset" na palubce, navýšení ceny je minimální.
2) Dražší, kdy je čidlo tlaku v každém kole. Sice to dokáže změřit tlak, ale má to mnohé neduhy, které jste sám vyjmenoval ve svém příspěvku. Nicméně EU tuto variantu explicitně nevyžaduje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Diamant
10. srpna • 15:54

Ja som mal 5,5 roka BMW X3 a tam to tiež fungovalo na princípe monitorovania počtu otáčok kolies cez senzory ABS. A na defekt kolesa (skrutka v behúni) ma to upozornilo zavčasu. Ja som ešte nepociťoval žiadny problém (zadné koleso pokleslo z 2,3 na 1,9 baru). To je podľa mňa viac než vyhovujúce.Identicky sa zachoval aj systém na Octavii II, ktorý ma taktiež zavčasu upozornil na defekt (klinec v behúni). A detto u Fabie II. Nikdy som nemal falošný poplach, vždy bol tlak v pneu nižší, ale ešte nie taký nízky, aby sa pneumatika jazdou poškodila.A myslím si, že tento systém by zaznamenal defekt zrejme aj na všetkých štyroch kolesách , nakoľko systém sa napr. u Octavie II naučí obvody jednotlivých kolies pre rôžne režiny jazdy (jazda v zákrute, rýchlosťou do 60, do 120, do 180 a nad 180 km/h, alebo tak nejako sú tie hranice) a ak by napr. na parkovisku niekto upustil tlak u všetkých kolies, tak by to zaznamenalo pokles tlaku (t.j. obvodu) u všetkých kolies súčasne.So systémami, ktoré sledujú aj presný tlak v kolesách je to už horšie. Asi najhorší systém, aký som doposial zažil má Lexus, tam sa musí pri každom prehodení kolies (zimné a letné) do servisu, kde nakódujú do systému kódy snímačov (ako keby systém nemohol mať uložené všetky kolesá, že?). A pre istotu sú tlaky len vypísaní na displeji, ale aby človek pátral, že ktoré koleso je ktoré. Ale sleduje to aj rezervu.U Audi A8 to ale sníma nie len tlak pneu, ale aj teplotu, čo je cenná informácia. Tlaky sp krásne graficky znázornené na plániku auta (vrátane rezervy), farba signalizuje aj stav (OK, nižší alebo veľmi nízky tlak). Prehodenie pneumatík bez problémov. Akurát sa občas objavujú aj falošné poplachy, resp. niekto zapamätal nejaké nezmyselne vysoké tlaky.

Birkov
10. srpna • 8:23

Tak jelikož to bude muset mít každé auto, samotná cena na kus rapidně klesne, takže náklady se o tolik nezvýší.. Mě osobně tento systém přijde přínosný.

Mirek29
6. dubna • 14:13

Já teda souhlasím. Manometr s sebou vozím pořád a nijak mě to neomezuje. navíc jsem ho koupil celkem za rozumnou cenu http://goo.gl/bFMav2... takže mi to nějak extra nevadí. :-)

Josef Musil
21. června • 12:32

Přínos ? Ano auta budou jen pro velmi majetné, nebo snad měsíční zvýšení nákladů na vozidlo o cca 1100 Kč je nevelká suma ?

autofans
10. srpna • 8:38

Jedná se jen o mediální humbuk a výmluvy výrobců. Únik tlaku v pneu lze totiž sledovat dvěma způsoby. Jedním z těch dražších jsou senzory, které bezdrátově předávají informace o "přesném" tlaku v jednotce v autě a ta umí zobazit graficky i onen tlak a případně varovat na náhlý pokles. Toto varování je ze 70% planý poplach protože s poklesem venkovní teploty se vždy sníží i tlak - majitelé Lagun mohou vyprávět. Toto řešení znamená bezdrátový senzor v každém disku (pozor i zimní sada) a první ňouma ve vesnickém pneuservisu kam dojedete s defektem Vám jej zničí při vyzouvání.
Druhý systém je skoro ZADARMO a klidně jej může mít každé auto kategorie mini aniž by se to projevilo na ceně. Stačí jen stávajícím systémem ABS, který je standardně v EU už pár roků u všech OA monitorovat rozdíl v otáčkách kol. Při jízdě rovně mají stejně nahuštěná kola stejný obvod a tím pádem čidlo otáček ABS napočítá stejnou dráhu při jízdě rovně (to že jedete rovně spolehlivě pozná senzor natočení volantu, který je standardně všude kde je ESP). Druhou variantu používalo myslím BMW/MINI už před pár lety. Pokles tlaku v pneu, který nepozná řidič s průměrným IQ v řízení je záležitost hlavně extrémně nízkých profilů pneu 45 a níž a toto je skoro vždy na autě vyšší třídy s ESP. Větší přínos bezpečnosti by měl úplný zákaz telefonování za jízdy (i přes HF) nebo zákaz kouření v autě.

aleš
18. února • 20:57

:-D
Místo jednoho zákazu by jste dal dva? Tak tak si pletou lidé bič sami na sebe:-/

Jouza
10. srpna • 22:18

Souhlas ... levnej system na zaklade mereni rozlidu otacek staci (OK, zakaznik si musi precist manual)... vyrobce to stoji jen jedno tlacitko a draty k ABS. Pokud vam budou rikat jak je to drahy, tak to bud neumi, nebo nechteji ... Vypocet zmeny tlaku je jednoducha vec a jednotky ABS ji umeji, jen vyrobci z toho chteji profitovat jako ze to je neco navic ("zakazniku - chces neco navic - ZAPLAT) ... stejne to je jako s tempomatem (pro vyrobce je rozdil na aute s nebo bez par euro - ale zakaznikovi to prodavaji za nehorazne sumy). Tudis ze strany vyrobcu to beru jen jako unik kseftu.

Petr
10. srpna • 14:21

Hlídání tlaku v pneu je krásná věc. Zvláště pak u výše uvedených značek. Na disp. se vám objeví výstraha " puncture" , vy musíte zastavit, překontrolovat všechna kola a pak mnohdy zjistíte, že defekt není. (naštěstí). A jindy zase, defekt máte a skvělé zařízení jej nezjistí. Tak nevím, kde soudruzi z GER UDĚLALI CHYBU.

Skyline
10. srpna • 15:29

Tuhle chybu ovladaji bravurne i soudruzi z Francie. 3 ze 4 senzoru v pytli. Ficura navic - palubni pocitac neumi krome varovne zpravy zobrazit nic jineho, takze neni mozne se podivat, jaky je aktualni namereny tlak - coz by byla jedina rozumna funkce, ze by clovek videl, jak moc velky je to problem (utika to rychle -> vetsi dira -> zastavuju hned, utika to pomalu -> mensi dira -> doresim o 3 kilaky dal na benzince). Kdyz kvuli vadnym senzorum sviti tohle varovani temer neustale, je to radost.Proste dalsi kram, ktery se bude kazit, takze boureni se vyrobcu je spis k smichu. Frantici uz to ted delaji tak, ze nevymenit senzory nelze, protoze pocitac je potrebuje k zivotu. Tedy naprosto antizakaznicky pristup ve smyslu "vy ten kram uz nechcete, kdyz se to porad kazi? Hmm, vas problem, budete to pekne menit a calovat az nez se te nasi vrazdy zbavite". Rekl bych, ze vyrobci se tak maximalne "bouri", protoze senzory si samozrejme zakaznik navic zaplati a jeste je tu bonus v podobe castejsich oprav a vic penez pro servis.

PePe
10. srpna • 8:51

Cize ak blondinke niekto rano prepichne obe pneumatiky a pojde uplne prazdnych pneu, tak mu tento system neohlasi pokles tlaku (obe pneu budu uplne prazdne a otacky kolies sa budu zhodovat)?
Ak ano, naco bude taky system povinny? :-)

marabu
11. srpna • 15:16

Proč občas nepřemýšlíte, než napíšete takovou kravinu a zesměšníte se? Ten druhý systém na základě ABS se pochopitelně musí zkalibrovat (zapne se kalibrace a s autem se rozjedeme), čimž se nastaví obvod kola, respektive rychlost otáčení. Pokud tedy propíchnete obě gumy (stačí i obě kola přifouknout), tak rychlost otáčení bude jiná a systém na změnu upozorní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pepe
11. srpna • 15:27

Ale ale, niekto nepochopil. Myslel som situaciu ked sa prepichnu gumy este pred nastartovanim a vyfucia obe az "na disk". Polomer je rovnaky a otacky v priamom smere zhodne...

marabu
11. srpna • 15:45

Já sem to pochopil. Ale ty to evidentně nechápeš.
Tak to zkusíme pro malé děti. Příklad:
- nafoukneme kola třeba na 2,5 atmosféry - spustíme kalibraci - počítač si uloží hodnoty odpovídající třeba obvodu kola 2m, pokud dojde ke změně, tudíž 1,8m (resp. změna otáček kola) tak to nahlásí jako chybu a je jedno, jestli to je minutu po kalibraci nebo po měsíci.
Nebo se snad domníváte, že při každém nastartování auta se musí provádět kalibrace znovu?
:-P

Pepe
11. srpna • 17:47

Az na taky detail ze auto "nepozna" rychlost. Rychlost si len dopocitava z otacok na kolese za cas, pricom pocita s konstantnym priemerom kolesa.
Cize ak sa znizi obvod kolesa, auto nema ako zistit ze napr. 10 otacok za sekundu uz v reale nie je 60km/h ale 55 km/h s atd...

ace2
14. srpna • 10:45

Blbost, auto si nepočítá rychlost z otáček kol. Není to bicykl. Rychlost si auto přepočítává z otáček výstupní hřídele převodovky. Tenhle systém měření tlaku pneu jsem měl na BMW, funguje to spolehlivě, po nahuštění pneumatik, se jen v menu spustí funkce kalibrace a počítač si uloží výchozí hodnoty. Jakmile se ty hodnoty blíží k výrobcem nastavené odchylce tak napíše upozornění na nízký tlak. Sice tento systém neumí řící jaký je tlak v jaké pneumatice, na druhou stranu od věčně blbnoucích senzorů to funguje spolehlivě a bez dalších nákladů.

autofans
10. srpna • 9:02

Blondýnce nepomůžou ani čísla na displeji, určitě by si je vysvětlila nějak jinak (aktuální index slunění, vzdálenost od nejbližšího frajera ap.) Vždycky je lepší řešení zadarmo co se n*e*s*e*r*e a podchytí 90% situací než fičurka za moc peněz, která možná odhalí i náhlý pokles tlaku u všech 4 pneu při náhodném přejetí tramvajového ostrůvku...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
neodhalitelny
10. srpna • 15:25

Mno... ja bych mohl vypravet, jak tento n*e*s*e*r*o*u*c*i se system nektere nase zakazniky pekne vytocil, kdyz i po nahusteni pneumatik s kalibrovanym manometrem jim jejich Audi hlasilo chybu tlaku. Znecisteny cidlo ABS taky umi cloveka vyskolit.... Na druhou stranu system mereni tlaku pres cidlo ve ventilku je drahy, dela ho vice vyrobcu a tudiz je i vice druhu, cili sehnat ten spravny ventilek s cidlem bude vopruz. Existuji typy, kdy je ventilek napevno spojem s cidlem (dokonce bych rekl ze jich je vetsina), a dokazete si jiste predstavit, jak musi nastvanej clovek byt, kdyz musi vymenit cely cidlo s ventilkem za 5k diky tomu, ze je na ventilku treba spatnej zavit vlozky ventilku a ten propousti. Mohu uvest osobni zkusenost, zakaznik s automobilem jiste americke znacky zacinajici na Ch a koncici na R si prijel vymnemit svoje 19" pneumatiky a pri foukani zabicka na hustici doslova "ustipla" kus ventilku z duvodu, ze v mistech, kde je zavit zvenku (na cepicku) i zevnitr (na vlozku) byl material tak slaby, ze nevydrzel.. a mily zakaznik si jel koupit cidlo skoro za 5K..... a to nemluvim ani o tom, ze kdyz ma clovek druhou sadu disku, tak musi koupit nova cidla, a rekneme s polovinou aut se musi do autorizovaneho servisu, aby ty cidla nafrkali do computeru, zadali rozmisteni na voze... :)

PetrHL
10. srpna • 12:34

Nemusí být blondýna.Moje nedávno zaparkovala s couvacím asistentem do sloupu a pak se divila kdo ho tam postavil:-D:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud