Hlídání tlaku v pneumatikách bude povinné, automobilky se bouří

Naše milá a moudrá Evropská unie nás obdařila další libůstkou „podporující” naši svobodu a osobní odpovědnost: od listopadu příštího roku bude muset být každé nové auto opatřeno soustavou pro hlídání tlaku v pneumatikách (TPMS). Tento systém se v sériových automobilech objevuje již přes deset let a v současnosti jej za příplatek nabízí řada značek. Zájem ze strany zákazníků však zůstává velmi vlažný.

Jeden z lidí z britského zastoupení automobilky Hyundai k této věci uvedl: „Je to poměrně nákladné zařízení a jeho cena dolehne na zákazníka. Je tu jistý bezpečností aspekt, který oceňujeme, ale nemyslíme si, že by to byl nezbytný prvek. Zpětná vazba od našich zákazníků ukazuje, že o něj nestojí. Nabízeli jsme TPMS jako standardní výbavu v modelech i30 a nejen že to nebylo vítané, mnozí zákazníci jej dokonce nechtěli v autě mít.“ Důvod? Zákazníci toto zařízení považovali za zbytečné a nechtěli platit dodatečné náklady související s jeho údržbou a opravami.

Mluvčí Vauxhallu pak dodal, že jen velmi málo zákazníků kupujících třeba Insignii si za TPMS připlácí. Tlak v pneu beztak pravidelně kontrolují a podobný systém nepovažují za přínosný.

Jak už to navíc u podobných systémů bývá, TMPS může paradoxně snížit pozornost, s jakou řidiči kontrolují stav svých pneumatik co do jejich opotřebení či vzniku nebezpečných výdutí. Teď to přece hlídá systém... Jenže ten v mnoha případech zaznamená jen jiný poloměr otáčení kol stejné osy a mnoho závažných problémů s pneumatikami neodhalí.

Pochybujeme, že odpor automobilek s evropskou mašinérií něco svede. Poté, co už si nemůžete koupit benzin jaký chcete, elektřinu jakou chcete nebo žarovku jakou chcete, si budete opět o něco méně moci koupit auto jaké chcete. Není to svkělé?

Klepněte pro větší obrázek
Další krásná kontrolka. Již brzy i ve vašem autě.
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků