Hlídání tlaku v pneumatikách bude povinné, automobilky se bouří

Hlídání tlaku v pneumatikách bude povinné, automobilky se bouří

Naše milá a moudrá Evropská unie nás obdařila další libůstkou „podporující” naši svobodu a osobní odpovědnost: od listopadu příštího roku bude muset být každé nové auto opatřeno soustavou pro hlídání tlaku v pneumatikách (TPMS). Tento systém se v sériových automobilech objevuje již přes deset let a v současnosti jej za příplatek nabízí řada značek. Zájem ze strany zákazníků však zůstává velmi vlažný.

Jeden z lidí z britského zastoupení automobilky Hyundai k této věci uvedl: „Je to poměrně nákladné zařízení a jeho cena dolehne na zákazníka. Je tu jistý bezpečností aspekt, který oceňujeme, ale nemyslíme si, že by to byl nezbytný prvek. Zpětná vazba od našich zákazníků ukazuje, že o něj nestojí. Nabízeli jsme TPMS jako standardní výbavu v modelech i30 a nejen že to nebylo vítané, mnozí zákazníci jej dokonce nechtěli v autě mít.“ Důvod? Zákazníci toto zařízení považovali za zbytečné a nechtěli platit dodatečné náklady související s jeho údržbou a opravami.

Mluvčí Vauxhallu pak dodal, že jen velmi málo zákazníků kupujících třeba Insignii si za TPMS připlácí. Tlak v pneu beztak pravidelně kontrolují a podobný systém nepovažují za přínosný.

Jak už to navíc u podobných systémů bývá, TMPS může paradoxně snížit pozornost, s jakou řidiči kontrolují stav svých pneumatik co do jejich opotřebení či vzniku nebezpečných výdutí. Teď to přece hlídá systém... Jenže ten v mnoha případech zaznamená jen jiný poloměr otáčení kol stejné osy a mnoho závažných problémů s pneumatikami neodhalí.

Pochybujeme, že odpor automobilek s evropskou mašinérií něco svede. Poté, co už si nemůžete koupit benzin jaký chcete, elektřinu jakou chcete nebo žarovku jakou chcete, si budete opět o něco méně moci koupit auto jaké chcete. Není to svkělé?

Klepněte pro větší obrázek
Další krásná kontrolka. Již brzy i ve vašem autě.
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků