Hlídání tlaku v pneumatikách bude povinné, automobilky se bouří

Naše milá a moudrá Evropská unie nás obdařila další libůstkou „podporující” naši svobodu a osobní odpovědnost: od listopadu příštího roku bude muset být každé nové auto opatřeno soustavou pro hlídání tlaku v pneumatikách (TPMS). Tento systém se v sériových automobilech objevuje již přes deset let a v současnosti jej za příplatek nabízí řada značek. Zájem ze strany zákazníků však zůstává velmi vlažný.

Jeden z lidí z britského zastoupení automobilky Hyundai k této věci uvedl: „Je to poměrně nákladné zařízení a jeho cena dolehne na zákazníka. Je tu jistý bezpečností aspekt, který oceňujeme, ale nemyslíme si, že by to byl nezbytný prvek. Zpětná vazba od našich zákazníků ukazuje, že o něj nestojí. Nabízeli jsme TPMS jako standardní výbavu v modelech i30 a nejen že to nebylo vítané, mnozí zákazníci jej dokonce nechtěli v autě mít.“ Důvod? Zákazníci toto zařízení považovali za zbytečné a nechtěli platit dodatečné náklady související s jeho údržbou a opravami.

Mluvčí Vauxhallu pak dodal, že jen velmi málo zákazníků kupujících třeba Insignii si za TPMS připlácí. Tlak v pneu beztak pravidelně kontrolují a podobný systém nepovažují za přínosný.

Jak už to navíc u podobných systémů bývá, TMPS může paradoxně snížit pozornost, s jakou řidiči kontrolují stav svých pneumatik co do jejich opotřebení či vzniku nebezpečných výdutí. Teď to přece hlídá systém... Jenže ten v mnoha případech zaznamená jen jiný poloměr otáčení kol stejné osy a mnoho závažných problémů s pneumatikami neodhalí.

Pochybujeme, že odpor automobilek s evropskou mašinérií něco svede. Poté, co už si nemůžete koupit benzin jaký chcete, elektřinu jakou chcete nebo žarovku jakou chcete, si budete opět o něco méně moci koupit auto jaké chcete. Není to svkělé?

Klepněte pro větší obrázek
Další krásná kontrolka. Již brzy i ve vašem autě.
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků