Hlídání tlaku v pneumatikách bude povinné, automobilky se bouří

Naše milá a moudrá Evropská unie nás obdařila další libůstkou „podporující” naši svobodu a osobní odpovědnost: od listopadu příštího roku bude muset být každé nové auto opatřeno soustavou pro hlídání tlaku v pneumatikách (TPMS). Tento systém se v sériových automobilech objevuje již přes deset let a v současnosti jej za příplatek nabízí řada značek. Zájem ze strany zákazníků však zůstává velmi vlažný.

Jeden z lidí z britského zastoupení automobilky Hyundai k této věci uvedl: „Je to poměrně nákladné zařízení a jeho cena dolehne na zákazníka. Je tu jistý bezpečností aspekt, který oceňujeme, ale nemyslíme si, že by to byl nezbytný prvek. Zpětná vazba od našich zákazníků ukazuje, že o něj nestojí. Nabízeli jsme TPMS jako standardní výbavu v modelech i30 a nejen že to nebylo vítané, mnozí zákazníci jej dokonce nechtěli v autě mít.“ Důvod? Zákazníci toto zařízení považovali za zbytečné a nechtěli platit dodatečné náklady související s jeho údržbou a opravami.

Mluvčí Vauxhallu pak dodal, že jen velmi málo zákazníků kupujících třeba Insignii si za TPMS připlácí. Tlak v pneu beztak pravidelně kontrolují a podobný systém nepovažují za přínosný.

Jak už to navíc u podobných systémů bývá, TMPS může paradoxně snížit pozornost, s jakou řidiči kontrolují stav svých pneumatik co do jejich opotřebení či vzniku nebezpečných výdutí. Teď to přece hlídá systém... Jenže ten v mnoha případech zaznamená jen jiný poloměr otáčení kol stejné osy a mnoho závažných problémů s pneumatikami neodhalí.

Pochybujeme, že odpor automobilek s evropskou mašinérií něco svede. Poté, co už si nemůžete koupit benzin jaký chcete, elektřinu jakou chcete nebo žarovku jakou chcete, si budete opět o něco méně moci koupit auto jaké chcete. Není to svkělé?

Klepněte pro větší obrázek
Další krásná kontrolka. Již brzy i ve vašem autě.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků