Jak asi vypadala porada v automobilce Polestones, když polemizovali nad novým modelem? Má to být luxusní, praktické nebo dobrodružné SUV? Ale co, tak tam dáme od každého něco a bude vším najednou!
Čínský trh je natolik dynamický, že zde s nadsázkou každý týden vznikne nějaká nová značka. Jednou z nich je Polestones Automobile s všestranným rodinným SUV 01. Aby se automobilka zavděčila co nejširšímu spektru zákazníků, je novinka mixem všeho možného od názvu, přes design až po výbavu.
Člověk si název značky musí přečíst dvakrát, aby se ujistil, že nejde o Polestar, zvláště v kombinaci s téměř identickým označením modelu. Design mohutné karoserie pak připomíná Land Rover Defender, Range Rover Sport a Lexus GX. Sázka na jistotu...
Polestones 01 lze mít v sedmimístné i šestimístné verzi s kapitánskými křesly ve druhé řadě. Díky možnosti sklopení a vysunutí opěrky pro nohy v nich můžete na dlouhých cestách relaxovat při sledování 15,6palcové televize, která se vyklápí ze střechy. Řidič a spolujezdec si hoví v sedadlech s výhřevem, klimatizací i masážní funkcí. Vzhledem k omezenému výhledu kvůli televizi je vnitřní zrcátko spojené se zadní kamerou. Na palubní desce najdeme minimum tlačítek, jelikož většina funkcí se ovládá skrze velkoformátovou dotykovou obrazovku. Minimalistickému přístupu se přizpůsobily i skryté výdechy ventilace.
Šestimístná verze je zaměřená hlavně na luxus, zatímco sedmimístná osloví skutečné dobrodruhy. Ze druhé a třetí řady totiž jde vytvořit pohodlné lůžko na přespání a do zadních dveří se podařilo integrovat plnohodnotnou kuchyň. Po jejich otevření se vám nabídne dávkovač na vodu, vařič, přípravná deska a úložné prostory na drobnosti. K vozu je také velká markýza, kterou prý jde postavit za 5 minut.
Polestones 01 pohání primárně dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 350 kW a 740 N.m. Součástí pohonu je i čtyřválec o objemu 1,5 litru sloužící jako prodlužovač dojezdu na 1115 kilometrů dle čínského cyklu CLTC, takže podle evropských měřítek to bude o kus méně. V čistě elektrickém režimu pak ujede 235 kilometrů. Díky světlé výšce 205 mm se bez problému můžete vydat do lehčího terénu. Za volantem 5050 mm dlouhého SUV vás podpoří pokročilé systémy autonomní jízdy čerpající informace z řady senzorů a laserového radaru.
Jak je u vozů z lidnaté země zvykem, „hodně auta“ nestojí moc peněz. V tomto případě si Polestones řekne v přepočtu 1.077.000 korun za sedmimístnou a 1.105.000 korun za luxusní šestimístnou verzi.