Hledáte ojetý sporťák vhodný na okruhy do sta tisíc? Tyhle jsou nejlepší

24 komentářů

dr. 120L
25. června • 16:32

ještě bych tam dodal Ford focus ST 170 ... na lepivých semislickách a lepších brzdách je to super auto

Dejv
21. října • 14:54

Zdarec, několikrát jsem už na okruhu jezdil s Cooprem S R53 a není to moc dobrá volba. Pak jsem se svezl s kámošovo BMW Z4 3.0 a to už bylo to správné ořechové :-D. Takže jedině Z4 ten podvozek je ideální na tohle okruhové ježdění.

P11
13. července • 11:04

Primera GT.
50000 za auto + 50000 lepsi brzdy.
Price may vary.

Kuke Males (sshskript)
12. července • 13:17

Tu Alfu zas tak lehce neseženete. Jinak bych zvolit nějaké silné menzínové BMW třeba z áček. Tam občas něco podobného pro nadšence vykoupí jak jsem se před nedávnem ptal.

Martin
8. července • 8:11

Pokud nekdo chce auto pouzivatna okruhu, tak kupni cena je temer nepodstatna. Naklady na upravu a predevsim na provoz jsou nekde jinde... Jezdime v Radicalteamu s prestavenymi BMW e36 2.5, pricemz naklady na zakladni okruhovou prestavbu zacinaji na 200tis... A provoz auta na hodinu je kolem 15.000... Jezdime sice diky sponzorum za mene, ale pokud nekdo vezme auto na okruh, tak musi pocitat s uplne jinymi naklady nez je kupni cena...

Jirka
7. července • 23:45

Nevím zda je článek psaný jen tak narychlo nebo jen autor neměl čas na přípravu a musel vypotit "něco" bez přípravy. Je možné, že byl napsaný již dávno a pár let trvalo, než se dostal na web...
Pokud by náhodou někdo ze čtenářů hledal ojetý sporťák vhodný na okruhy do sto tisíc, tak právě tento článek s výběrem nepomůže.
Alfa GTV se zadním náhonem je skvělé sportovní nářadí, ale 35 let stará Alfa už nebude to pravé. Druhá generace (která je na fotkách) je spíše pěkné kupé s přední poháněnou nápravou, takže s motorem 2.0V6TB (kretý se do limitu také vejde) pojede jak z praku, ale jen rovně. Do zatáček se tomu moc nebude chtít.
BMW 318 E36, ale PROČ? do limitu 100k se v pohodě vejde i novější generace a ještě k tomu s šestiválcem. Pokud bych chtěl "něco od BMW" do 100k, tak určitě přemýšlím i nad podstatně mladším a silnějším a modernějším kupé 328Ci E46.
Jenom 4 válce si do nového BMW koupili pouze socky, které chtěly mít nové BMW, ale neměli dost peněz na 6ti válec... u nového auta byl obrovský rozdíl v ceně, ale u 20 let staré ojetiny je to naprosto fukk.
Saxo VTS? Ano, pro některé fandy malých citroenů je to sice kultovní miniautíčko, ale když už ryckého Citroena, tak třeba Xsara VTS nabídne dvoulitr na 120kW a při tom je cena na polovině limitu ...
Fiesta ST? Ano, je to celkem zábavné malé autíčko a z nabízených patří mezi nejmladší a nejmodernější, ale proč ve ve výběru sporťáku vhodného na okruhy do sto tisíc, to mi trochu uniklo. Třeba Xsara VTS nabídne výrazně silnější dvoulitr za poloviční cenu
Honda Civic 1.6 VTI - proč jet za hranice pro 116kW z 1.6, když i na místním trhu je dostatečná nabídka verzí 124kW z 1.8 a za poloviční cenu? Při cenovém limitu v názvu článku mi připadá celkem zbytečné přemýšlet nad touto generací Hondy.
Peugeot 306 GTI? taky celkem vykopávka, za tykové peníze není problém najít 307 a možná i 308
MX5 je od začátku stavěná jako sportovní auto pro zábavu, takže s výkonem dvoulitru na zadní nápravu je to rozhodně nejlepší volba z nabízených aut, většinouo doporučených agenturou JPP
Renault Clio? Ano, je to něco pro fandy jako třeba Saxo VTS
Subaru Imprezza? Do limitu se vejde i s turbem a pokud jsou v plánu okruhy i mimo zpevněný povrch, tak to může být nejlepší volba.
Toyota Celica? Proč ne, auto je od začátku stavěné jako sporťák, i když s předním náhonem nebude tak zábavná jako Mazda MX5. Při limitu uvedeném v nézvu článku není problém koupit novější a hranatější generaci
Nevím, zda tento článek nekde dlouho ležel nebo jen někdo špatně zvolil název, ale většina zde uvedených aut má v bazarech cenovku kolem 30.000,- a kromě autora tohoto článku by je nikdo nedal do výběru nejlepšího sporťáku na okruhy do 100.000,-

CerVus
26. srpna • 18:03

306 s16 je sportovní auto. Tuším že v České rally školilo svého času i čtyřkolky. Navíc má samořiditelnou zadní nápravu. A co si tak pamatuju vždy byla synonymem dokonale vyváženého auta.
Když jsem e dostak k té nápravě..proč v seznamu není honda prelude 4ws

fff
7. července • 22:53

co takhle SAAB 9000 Turbo nebo SAAB 900 TURBO 1985 ?

:-))
6. července • 21:40

Mazda MX5 a dobrý okruhový závoďák? Jednou to převrátíš a jsi bez hlavy...

lethal924
15. července • 16:34

Se nekdy bez na okruh podivat :-D Na amaterskych zavodech jezdi hodne aut bez strechy a vetsina okruhovych specialu jsou roadstery.

Jirka
7. července • 22:36

Právě proto je třeba zkontrolovat funkčnost vyhřívání zadního okna ...

Olda
7. července • 19:06

A to říkal švagr bratrance tetiny snachy nebo to máš z doslechu? :-D
Víš, kolik aut z českého klubu šlo za ty roky přes boudu a že se nikomu nic nestalo, včetně zmiňovaných okruhů?
Ze zmiňovaných aut je na okruh asi nejlepší možné, protože je z výroby tak těžce předimenzované, že snáší okruhovou zátěž bez zaváhání i kompletně OEM. O kouzle minimální hmotnosti a maximální zpětné vazby spolu s pohonem té správné nápravy netřeba mluvit.

Vavris
7. července • 21:54

Tu předimenzovanost bych skutečně velmi vydzvihl. Společně s Cliem RS to je jediné auto ze seznamu, které skutečně vydrží tvrdé zacházení aniž by se sypalo pod rukama...

Proskleno
6. července • 20:42

Pokus o článek s reklamou na (ne)jmenovaný bazar, ale budiž, peněz je třeba... Spíše bych se zastavil nad těma radama k autům. To, co pan odborník z toho (ne)jmenovaného bazaru popisuje, tedy aby si každý dal pozor na auto bourané a následně špatně opravené, aby dbal každý na výběr zachovalého vozu, na servisní historii či opotřebovaný podvozek nebo třeba na korozi... To by snad měla být samozřejmost u všech aut, ne? Nebo jsou snad auta u kterých nevadí to, že byla bouraná a špatně slepená ze dvou?:-) Nebo rada nad zlato: "Důležité je, aby Fiestě ST dobře fungoval motor..." Chápu to dobře, že třeba Fiestě 1,3i ten motor dobře fungovat nemusí a je vše v naprostém pořádku? :-D
Článek je o výběru levného auta na okruh nebo nějaké hobby závody a zmiňuje se v něm rada, která se týká nefunkčnosti vyhřívání zadního okna? A co třeba ještě poradit, aby byl funkční zapalovač v popelníku? :-D
Abych něco přidal a jenom "nepindal", zajímavý by pro někoho mohl být např. Mercedes-Benz CLK coupe 230 kompressor 142 kW nebo třeba Audi TT 1,8T se 132 kW. ;-)

andrejlm
6. července • 20:19

Ja som za 90k kupil krasnu alfu 75 s 2.0, na okruh isto lepsie ako spominana GTV...

Jig
7. července • 8:51

přesně, GTV na okruh se hodí úplně nejméně... raději 156 či 147, případně 155 / 75

lamal_SK
6. července • 19:52

Dalibore ! Kedy uz sadnes do Primery GT ? Obe generacie P10 i P11 maju skvely, usporny a spolahlivy 2,0 16V 150K, v predu 2 lichobeznik, v zadu multilink napravy. Nizke a siroke auta, vo verzi GT, alebo aj obycajne 2,0 16V ozaj stoja za pozornost.Staci kuknut na www.nissanclub.cz urcite by sa naslo zopar peknych kuskov na zapozicanie...

lamal_SK
6. července • 19:55

navyse su to velmi spolahlive auta za smiesne peniaze a aftermaket na 2,0 16V - SR20DE je obrovsky aj diely na tie auta su v pohode... jedine treba poriesit rez co plati povacsinou na starsich japoncov

Antiautomat
6. července • 18:13

priatelka mala civica 1.4 VTEC - nikto lepsiu atmosfericku jednastvorku nepostavil a ani nepostavi. Vznikajuce, zabavne, rychle a spolahlive auticko, staral som sa osobne :-)Velka pochvala za vyber aut. Otazka : Preco sa uz taketo pekne auta nevyrabaju?

tom
10. července • 9:52

A nebylo to i tim, ze to auto bylo lehke skoro jako favorit a melo i podobnou pasivní bezpecnost?

lamal_SK
6. července • 19:53

1,4 nemala Vtec :-D1,5 a 1,6 z mensich kubatur mali Vtec

_sulcik_
6. července • 22:11

Vajco mělo 1,4 i-VTEC, 1,5 byl VTEC-E, jen 1,6 byly plnokrevný VTECy :D

Ujo
6. července • 16:46

Mě by se asi nejvíce zamlouvala ta MX5, cena, zábava a myslím na normální svezení mimo okruh ideální.

RadunnaCZ
6. července • 17:58

Skvělá volba, měl jsem MX5 NB. Prodal jsem ji a byla to největší chyba, jakou jsem mohl udělat... ;-)

Doporučujeme

Články odjinud