Hledáte netradiční kombi? Porsche představuje Panameru Sport Turismo

Porsche na ženevský autosalon přiveze model Panamera Sport Turismo. Odhalena byla kompletní fotogalerie a technické specifikace.

Na Panameru s prodlouženou a useknutou zádí Porsche lákalo již v rámci první generace modelu. Tenkrát však působila dost podivně Panamera jako taková. S druhou generací si již motoristická veřejnost na přítomnost čtyřdveřového Porsche zvykla. Přichází tak čas upoutat pozornost právě kombíkem.

Sport Turismo se od sedanu odlišuje od B-sloupku dále. Na zádi zaujmou spojené svítilny, a také aktivní spoiler. Vysouvá se při rychlostech nad 170 km/h. V případě otevřeného střešního okna či při aktivovaných sportovních režimech proud vzduchu svým vysunutím usměrňuje již od 80 km/h, respektive devadesátky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Auto je o půl centimetru vyšší než sedan, celkem jeho výška činí 1 428 mm. Panamera v praktičtější variantě je 5 049 mm dlouhá a 1 937 mm široká. Rozvor náprav zůstal zachován. Zavazadlový prostor nabídne solidních 520 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1390 l.

Pět vozů Porsche s nejlepším zvukem. Pořadí určila sama automobilka

Pět vozů Porsche s nejlepším zvukem. Pořadí určila sama automobilka

Na rozdíl od sedanu je navíc Sport Turismo pro pět pasažérů. Porsche uvádí konfiguraci 4+1, což značí, že prostřední místo je spíše nouzové. Připlatit si však lze za čtyřmístnou konfiguraci s elektrickými zadními sedadly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Technika se oproti sedanu nezměnila. Všech pět verzí má pohon všech kol. Základní, dvakrát přeplňovaný šestiválec poskytuje 243 kW (330 k) v případě verze 4. Model 4S nabídne 324 kW (440 k), šestiválcovým vrcholem je hybridní "4 E-Hybrid" o výkonu 340 kW (462 k). Pro příznivce vznětových motorů je tu verze 4S Diesel o výkonu 310 kW (422 k). Nejvýkonnější verze Turbo má osmiválec, který dává dává 404 kW (550 k).

Nejsilnější verze Porsche Panamera má výkon 671 koní. Je to hybrid

Nejsilnější verze Porsche Panamera má výkon 671 koní. Je to hybrid

Pro všechny modely, kromě základního provedení, je standardem vzduchové odpružení. Připlatit si lze za natáčení zadní nápravy. Na české ceny si ještě počkáme. Prodej na starém kontinentu začne až 7. října 2017.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků