Hledáte netradiční kombi? Porsche představuje Panameru Sport Turismo

Porsche na ženevský autosalon přiveze model Panamera Sport Turismo. Odhalena byla kompletní fotogalerie a technické specifikace.

Na Panameru s prodlouženou a useknutou zádí Porsche lákalo již v rámci první generace modelu. Tenkrát však působila dost podivně Panamera jako taková. S druhou generací si již motoristická veřejnost na přítomnost čtyřdveřového Porsche zvykla. Přichází tak čas upoutat pozornost právě kombíkem.

Sport Turismo se od sedanu odlišuje od B-sloupku dále. Na zádi zaujmou spojené svítilny, a také aktivní spoiler. Vysouvá se při rychlostech nad 170 km/h. V případě otevřeného střešního okna či při aktivovaných sportovních režimech proud vzduchu svým vysunutím usměrňuje již od 80 km/h, respektive devadesátky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Auto je o půl centimetru vyšší než sedan, celkem jeho výška činí 1 428 mm. Panamera v praktičtější variantě je 5 049 mm dlouhá a 1 937 mm široká. Rozvor náprav zůstal zachován. Zavazadlový prostor nabídne solidních 520 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1390 l.

Pět vozů Porsche s nejlepším zvukem. Pořadí určila sama automobilka

Pět vozů Porsche s nejlepším zvukem. Pořadí určila sama automobilka

Na rozdíl od sedanu je navíc Sport Turismo pro pět pasažérů. Porsche uvádí konfiguraci 4+1, což značí, že prostřední místo je spíše nouzové. Připlatit si však lze za čtyřmístnou konfiguraci s elektrickými zadními sedadly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Technika se oproti sedanu nezměnila. Všech pět verzí má pohon všech kol. Základní, dvakrát přeplňovaný šestiválec poskytuje 243 kW (330 k) v případě verze 4. Model 4S nabídne 324 kW (440 k), šestiválcovým vrcholem je hybridní "4 E-Hybrid" o výkonu 340 kW (462 k). Pro příznivce vznětových motorů je tu verze 4S Diesel o výkonu 310 kW (422 k). Nejvýkonnější verze Turbo má osmiválec, který dává dává 404 kW (550 k).

Nejsilnější verze Porsche Panamera má výkon 671 koní. Je to hybrid

Nejsilnější verze Porsche Panamera má výkon 671 koní. Je to hybrid

Pro všechny modely, kromě základního provedení, je standardem vzduchové odpružení. Připlatit si lze za natáčení zadní nápravy. Na české ceny si ještě počkáme. Prodej na starém kontinentu začne až 7. října 2017.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků