Hledáte netradiční kombi? Porsche představuje Panameru Sport Turismo

Porsche na ženevský autosalon přiveze model Panamera Sport Turismo. Odhalena byla kompletní fotogalerie a technické specifikace.

Na Panameru s prodlouženou a useknutou zádí Porsche lákalo již v rámci první generace modelu. Tenkrát však působila dost podivně Panamera jako taková. S druhou generací si již motoristická veřejnost na přítomnost čtyřdveřového Porsche zvykla. Přichází tak čas upoutat pozornost právě kombíkem.

Sport Turismo se od sedanu odlišuje od B-sloupku dále. Na zádi zaujmou spojené svítilny, a také aktivní spoiler. Vysouvá se při rychlostech nad 170 km/h. V případě otevřeného střešního okna či při aktivovaných sportovních režimech proud vzduchu svým vysunutím usměrňuje již od 80 km/h, respektive devadesátky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Auto je o půl centimetru vyšší než sedan, celkem jeho výška činí 1 428 mm. Panamera v praktičtější variantě je 5 049 mm dlouhá a 1 937 mm široká. Rozvor náprav zůstal zachován. Zavazadlový prostor nabídne solidních 520 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1390 l.

Pět vozů Porsche s nejlepším zvukem. Pořadí určila sama automobilka

Pět vozů Porsche s nejlepším zvukem. Pořadí určila sama automobilka

Na rozdíl od sedanu je navíc Sport Turismo pro pět pasažérů. Porsche uvádí konfiguraci 4+1, což značí, že prostřední místo je spíše nouzové. Připlatit si však lze za čtyřmístnou konfiguraci s elektrickými zadními sedadly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Technika se oproti sedanu nezměnila. Všech pět verzí má pohon všech kol. Základní, dvakrát přeplňovaný šestiválec poskytuje 243 kW (330 k) v případě verze 4. Model 4S nabídne 324 kW (440 k), šestiválcovým vrcholem je hybridní "4 E-Hybrid" o výkonu 340 kW (462 k). Pro příznivce vznětových motorů je tu verze 4S Diesel o výkonu 310 kW (422 k). Nejvýkonnější verze Turbo má osmiválec, který dává dává 404 kW (550 k).

Nejsilnější verze Porsche Panamera má výkon 671 koní. Je to hybrid

Nejsilnější verze Porsche Panamera má výkon 671 koní. Je to hybrid

Pro všechny modely, kromě základního provedení, je standardem vzduchové odpružení. Připlatit si lze za natáčení zadní nápravy. Na české ceny si ještě počkáme. Prodej na starém kontinentu začne až 7. října 2017.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků