Hledáte netradiční kombi? Porsche představuje Panameru Sport Turismo

Porsche na ženevský autosalon přiveze model Panamera Sport Turismo. Odhalena byla kompletní fotogalerie a technické specifikace.

Na Panameru s prodlouženou a useknutou zádí Porsche lákalo již v rámci první generace modelu. Tenkrát však působila dost podivně Panamera jako taková. S druhou generací si již motoristická veřejnost na přítomnost čtyřdveřového Porsche zvykla. Přichází tak čas upoutat pozornost právě kombíkem.

Sport Turismo se od sedanu odlišuje od B-sloupku dále. Na zádi zaujmou spojené svítilny, a také aktivní spoiler. Vysouvá se při rychlostech nad 170 km/h. V případě otevřeného střešního okna či při aktivovaných sportovních režimech proud vzduchu svým vysunutím usměrňuje již od 80 km/h, respektive devadesátky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Auto je o půl centimetru vyšší než sedan, celkem jeho výška činí 1 428 mm. Panamera v praktičtější variantě je 5 049 mm dlouhá a 1 937 mm široká. Rozvor náprav zůstal zachován. Zavazadlový prostor nabídne solidních 520 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1390 l.

Pět vozů Porsche s nejlepším zvukem. Pořadí určila sama automobilka

Pět vozů Porsche s nejlepším zvukem. Pořadí určila sama automobilka

Na rozdíl od sedanu je navíc Sport Turismo pro pět pasažérů. Porsche uvádí konfiguraci 4+1, což značí, že prostřední místo je spíše nouzové. Připlatit si však lze za čtyřmístnou konfiguraci s elektrickými zadními sedadly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Technika se oproti sedanu nezměnila. Všech pět verzí má pohon všech kol. Základní, dvakrát přeplňovaný šestiválec poskytuje 243 kW (330 k) v případě verze 4. Model 4S nabídne 324 kW (440 k), šestiválcovým vrcholem je hybridní "4 E-Hybrid" o výkonu 340 kW (462 k). Pro příznivce vznětových motorů je tu verze 4S Diesel o výkonu 310 kW (422 k). Nejvýkonnější verze Turbo má osmiválec, který dává dává 404 kW (550 k).

Nejsilnější verze Porsche Panamera má výkon 671 koní. Je to hybrid

Nejsilnější verze Porsche Panamera má výkon 671 koní. Je to hybrid

Pro všechny modely, kromě základního provedení, je standardem vzduchové odpružení. Připlatit si lze za natáčení zadní nápravy. Na české ceny si ještě počkáme. Prodej na starém kontinentu začne až 7. října 2017.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků