Dnes bude řeč o Lotusu Exige Sport 410, který vychází právě ze zmíněného 430 Cup. | Lotus Exige Sport 410

Dnes bude řeč o Lotusu Exige Sport 410, který vychází právě ze zmíněného 430 Cup. | Lotus Exige Sport 410

Není levný, vždyť v sousedním Německu za něj dáte 111.800 eur (asi 2,9 milionu korun), což je více, než kolik u nás stojí Porsche 911 Carrera. | Lotus Exige Sport 410

Není levný, vždyť v sousedním Německu za něj dáte 111.800 eur (asi 2,9 milionu korun), což je více, než kolik u nás stojí Porsche 911 Carrera. | Lotus Exige Sport 410

Pokud ale budete uvažovat takto, Lotus Exige není pro vás. Není to jenom jiná liga, on je to s nadsázkou řečeno úplně jiný sport. | Lotus Exige Sport 410

Pokud ale budete uvažovat takto, Lotus Exige není pro vás. Není to jenom jiná liga, on je to s nadsázkou řečeno úplně jiný sport. | Lotus Exige Sport 410

Vůz bude k dispozici jako kupé a roadster, vypadá hodně agresivně a nešetří karbonem. | Lotus Exige Sport 410

Vůz bude k dispozici jako kupé a roadster, vypadá hodně agresivně a nešetří karbonem. | Lotus Exige Sport 410

Difuzor je hliníkový, výfuk vede středem a kovaná kola mají rozdílný průměr – 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Obuta jsou do lepivých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. | Lotus Exige Sport 410

Difuzor je hliníkový, výfuk vede středem a kovaná kola mají rozdílný průměr – 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Obuta jsou do lepivých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. | Lotus Exige Sport 410

Nevykládejte si to špatně – tohle nejsou žádné splašené trubky, ale vlastně docela luxusně vybavené auto. | Lotus Exige Sport 410

Nevykládejte si to špatně – tohle nejsou žádné splašené trubky, ale vlastně docela luxusně vybavené auto. | Lotus Exige Sport 410

brzdy dodala firma AP Racing | Lotus Exige Sport 410

brzdy dodala firma AP Racing | Lotus Exige Sport 410

Nejnižší suchá hmotnost vozu činí 1054 kilogramů a na to by v pohodě stačil dvoulitrový čtyřválec. | Lotus Exige Sport 410

Nejnižší suchá hmotnost vozu činí 1054 kilogramů a na to by v pohodě stačil dvoulitrový čtyřválec. | Lotus Exige Sport 410

Uvnitř nechybí karbon, Alcantara a kůže, klimatizace nebo audio s bluetooth připojením. | Lotus Exige Sport 410

Uvnitř nechybí karbon, Alcantara a kůže, klimatizace nebo audio s bluetooth připojením. | Lotus Exige Sport 410

Není levný, vždyť v sousedním Německu za něj dáte 111.800 eur (asi 2,9 milionu korun), což je více, než kolik u nás stojí Porsche 911 Carrera. | Lotus Exige Sport 410
Pokud ale budete uvažovat takto, Lotus Exige není pro vás. Není to jenom jiná liga, on je to s nadsázkou řečeno úplně jiný sport. | Lotus Exige Sport 410
Vůz bude k dispozici jako kupé a roadster, vypadá hodně agresivně a nešetří karbonem. | Lotus Exige Sport 410
Difuzor je hliníkový, výfuk vede středem a kovaná kola mají rozdílný průměr – 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Obuta jsou do lepivých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. | Lotus Exige Sport 410
9
Fotogalerie

Hledáte dokonalý silniční závoďák? Máme tip: Lotus Exige Sport 410!

Lotus Exige už není nejmladší, do důchodu se však nechystá. Vždyť proč nahrazovat něco, co stále perfektně funguje?

Není tomu tak dávno, co jsme psali o Lotusu Exige 430 Cup – raketě, která je v podstatě závodním vozem schopným legálního provozu na běžných silnicích. Takových není mnoho, běžné sporťáky mají obvykle otočenou „polaritu“, na druhou stranu je fajn, že Lotus nezahálí a navzdory vyššímu věku modelu Exige stále dokáže šokovat svět.

Dnes bude řeč o Lotusu Exige Sport 410, který vychází právě ze zmíněného 430 Cup. Není levný, vždyť v sousedním Německu za něj dáte 111.800 eur (asi 2,9 milionu korun), což je více, než kolik u nás stojí Porsche 911 Carrera. Pokud ale budete uvažovat takto, Lotus Exige není pro vás. Není to jenom jiná liga, on je to s nadsázkou řečeno úplně jiný sport.

Vůz bude k dispozici jako kupé a roadster, vypadá hodně agresivně a nešetří karbonem. Difuzor je hliníkový, výfuk vede středem a kovaná kola mají rozdílný průměr – 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Obuta jsou do lepivých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, brzdy dodala firma AP Racing.

Nevykládejte si to špatně – tohle nejsou žádné splašené trubky, ale vlastně docela luxusně vybavené auto. Uvnitř nechybí karbon, Alcantara a kůže, klimatizace nebo audio s bluetooth připojením. Navíc se stále jedná nejlehčí šestiválcový Exige, jaký kdy byl vyroben, tedy alespoň po instalaci dílů jako je titanový výfuk, který sám o sobě dokáže stlačit hmotnost o 10 kilogramů.

Nejnižší suchá hmotnost vozu činí 1054 kilogramů a na to by v pohodě stačil dvoulitrový čtyřválec. Šestiválec Lotosu Exige Sport 410 však má objem 3,5 litru, výkon 305 kW a točivý moment 420 N.m. Žádný div, že umí sporťák rozhýbat z klidu na stovku za 3,4 sekundy a kupé zvládá rychlost 290 km/h. Převodovka je manuální a nechybí ani řada dílů z 430 Cup – třeba chladič oleje, spojka nebo zavěšení.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud