Hledáte dokonalý silniční závoďák? Máme tip: Lotus Exige Sport 410!

Lotus Exige už není nejmladší, do důchodu se však nechystá. Vždyť proč nahrazovat něco, co stále perfektně funguje?

Není tomu tak dávno, co jsme psali o Lotusu Exige 430 Cup – raketě, která je v podstatě závodním vozem schopným legálního provozu na běžných silnicích. Takových není mnoho, běžné sporťáky mají obvykle otočenou „polaritu“, na druhou stranu je fajn, že Lotus nezahálí a navzdory vyššímu věku modelu Exige stále dokáže šokovat svět.

Lotus Exige Cup 430 je novou okruhovou zbraní, která stále může na silnice

Lotus Exige Cup 430 je novou okruhovou zbraní, která stále může na silnice

Dnes bude řeč o Lotusu Exige Sport 410, který vychází právě ze zmíněného 430 Cup. Není levný, vždyť v sousedním Německu za něj dáte 111.800 eur (asi 2,9 milionu korun), což je více, než kolik u nás stojí Porsche 911 Carrera. Pokud ale budete uvažovat takto, Lotus Exige není pro vás. Není to jenom jiná liga, on je to s nadsázkou řečeno úplně jiný sport.

Lotus Exige Cup 430 Type 25 je závoďák, který může na silnici. Vznikne 25 kusů

Lotus Exige Cup 430 Type 25 je závoďák, který může na silnici. Vznikne 25 kusů

Vůz bude k dispozici jako kupé a roadster, vypadá hodně agresivně a nešetří karbonem. Difuzor je hliníkový, výfuk vede středem a kovaná kola mají rozdílný průměr – 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Obuta jsou do lepivých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, brzdy dodala firma AP Racing.

Bývalý šéf Škody Winfried Vahland se stal členem vedení Protonu

Bývalý šéf Škody Winfried Vahland se stal členem vedení Protonu

Nevykládejte si to špatně – tohle nejsou žádné splašené trubky, ale vlastně docela luxusně vybavené auto. Uvnitř nechybí karbon, Alcantara a kůže, klimatizace nebo audio s bluetooth připojením. Navíc se stále jedná nejlehčí šestiválcový Exige, jaký kdy byl vyroben, tedy alespoň po instalaci dílů jako je titanový výfuk, který sám o sobě dokáže stlačit hmotnost o 10 kilogramů.

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Nejnižší suchá hmotnost vozu činí 1054 kilogramů a na to by v pohodě stačil dvoulitrový čtyřválec. Šestiválec Lotosu Exige Sport 410 však má objem 3,5 litru, výkon 305 kW a točivý moment 420 N.m. Žádný div, že umí sporťák rozhýbat z klidu na stovku za 3,4 sekundy a kupé zvládá rychlost 290 km/h. Převodovka je manuální a nechybí ani řada dílů z 430 Cup – třeba chladič oleje, spojka nebo zavěšení.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 65 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků