Hledáte dokonalý silniční závoďák? Máme tip: Lotus Exige Sport 410!

Lotus Exige už není nejmladší, do důchodu se však nechystá. Vždyť proč nahrazovat něco, co stále perfektně funguje?

Není tomu tak dávno, co jsme psali o Lotusu Exige 430 Cup – raketě, která je v podstatě závodním vozem schopným legálního provozu na běžných silnicích. Takových není mnoho, běžné sporťáky mají obvykle otočenou „polaritu“, na druhou stranu je fajn, že Lotus nezahálí a navzdory vyššímu věku modelu Exige stále dokáže šokovat svět.

Lotus Exige Cup 430 je novou okruhovou zbraní, která stále může na silnice

Lotus Exige Cup 430 je novou okruhovou zbraní, která stále může na silnice

Dnes bude řeč o Lotusu Exige Sport 410, který vychází právě ze zmíněného 430 Cup. Není levný, vždyť v sousedním Německu za něj dáte 111.800 eur (asi 2,9 milionu korun), což je více, než kolik u nás stojí Porsche 911 Carrera. Pokud ale budete uvažovat takto, Lotus Exige není pro vás. Není to jenom jiná liga, on je to s nadsázkou řečeno úplně jiný sport.

Lotus Exige Cup 430 Type 25 je závoďák, který může na silnici. Vznikne 25 kusů

Lotus Exige Cup 430 Type 25 je závoďák, který může na silnici. Vznikne 25 kusů

Vůz bude k dispozici jako kupé a roadster, vypadá hodně agresivně a nešetří karbonem. Difuzor je hliníkový, výfuk vede středem a kovaná kola mají rozdílný průměr – 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Obuta jsou do lepivých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, brzdy dodala firma AP Racing.

Bývalý šéf Škody Winfried Vahland se stal členem vedení Protonu

Bývalý šéf Škody Winfried Vahland se stal členem vedení Protonu

Nevykládejte si to špatně – tohle nejsou žádné splašené trubky, ale vlastně docela luxusně vybavené auto. Uvnitř nechybí karbon, Alcantara a kůže, klimatizace nebo audio s bluetooth připojením. Navíc se stále jedná nejlehčí šestiválcový Exige, jaký kdy byl vyroben, tedy alespoň po instalaci dílů jako je titanový výfuk, který sám o sobě dokáže stlačit hmotnost o 10 kilogramů.

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Nejnižší suchá hmotnost vozu činí 1054 kilogramů a na to by v pohodě stačil dvoulitrový čtyřválec. Šestiválec Lotosu Exige Sport 410 však má objem 3,5 litru, výkon 305 kW a točivý moment 420 N.m. Žádný div, že umí sporťák rozhýbat z klidu na stovku za 3,4 sekundy a kupé zvládá rychlost 290 km/h. Převodovka je manuální a nechybí ani řada dílů z 430 Cup – třeba chladič oleje, spojka nebo zavěšení.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků