Hlavy padají i u Audi. Končí šéf výzkumu a vývoje Stefan Kirsch

Hlavy padají i u Audi. Končí šéf výzkumu a vývoje Stefan Kirsch

Další člen vysokého managementu koncernu Volkswagen opouští svou funkci. Okamžitý odchod Stefana Kirsche, šéfa technického vývoje Audi, bez dalších podrobností oznámila automobilka. Německý koncern pokračuje ve vyšetřování emisního skandálu a nyní nachází viníky i u své luxusní značky.

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Vyšetřováním skandálu je od loňského roku pověřena nezávislá americká společnost Jones Day. Ta sice zatím nenašla důkazy proti řediteli Audi Rupertu Stadlerovi, ukončení spolupráce s šéfem vývoje motorů je však signálem, že do Dieselgate je pravděpodobně zapleteno i Audi. Toto zjištění bylo vzhledem k provázanosti koncernové techniky jen otázkou času.

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Místopředseda představenstva Audi Bernhold Huber k situaci v prohlášení jménem dozorčí rady a odborů řekl, že tímto koncern jen potvrzuje, že se při vyšetřování skandálu nebude bát velkých jmen. Zvláštní nicméně je, že byl Kirsch jmenován teprve v lednu, tedy dlouho po začátku Dieselgate. Tehdy nahradil Ulricha Hackenberga, který stejnou funkci zastával jak u Audi, tak i ve Volkswagenu.

Právě Hackenberg loni sám odstoupil již při prvním podezření, že byl spolu s dalšími dvěma výkonnými představiteli úzce spojen s vývojem podvodnického motoru s označením EA 189. Ani jeho nástupce však zřejmě neměl ruce čisté.

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Nestabilní situace na vrcholu technického vývoje značky Audi nenahrává jejímu boji s konkurenty BMW a Mercedes-Benz. Vždyť za posledních pár let je to již čtvrtý šéf na této pozici, který Audi opouští. Nástupce zatím vedení koncernu neoznámilo.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků