Hlavy padají i u Audi. Končí šéf výzkumu a vývoje Stefan Kirsch

Hlavy padají i u Audi. Končí šéf výzkumu a vývoje Stefan Kirsch

Další člen vysokého managementu koncernu Volkswagen opouští svou funkci. Okamžitý odchod Stefana Kirsche, šéfa technického vývoje Audi, bez dalších podrobností oznámila automobilka. Německý koncern pokračuje ve vyšetřování emisního skandálu a nyní nachází viníky i u své luxusní značky.

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Vyšetřováním skandálu je od loňského roku pověřena nezávislá americká společnost Jones Day. Ta sice zatím nenašla důkazy proti řediteli Audi Rupertu Stadlerovi, ukončení spolupráce s šéfem vývoje motorů je však signálem, že do Dieselgate je pravděpodobně zapleteno i Audi. Toto zjištění bylo vzhledem k provázanosti koncernové techniky jen otázkou času.

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Místopředseda představenstva Audi Bernhold Huber k situaci v prohlášení jménem dozorčí rady a odborů řekl, že tímto koncern jen potvrzuje, že se při vyšetřování skandálu nebude bát velkých jmen. Zvláštní nicméně je, že byl Kirsch jmenován teprve v lednu, tedy dlouho po začátku Dieselgate. Tehdy nahradil Ulricha Hackenberga, který stejnou funkci zastával jak u Audi, tak i ve Volkswagenu.

Právě Hackenberg loni sám odstoupil již při prvním podezření, že byl spolu s dalšími dvěma výkonnými představiteli úzce spojen s vývojem podvodnického motoru s označením EA 189. Ani jeho nástupce však zřejmě neměl ruce čisté.

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Nestabilní situace na vrcholu technického vývoje značky Audi nenahrává jejímu boji s konkurenty BMW a Mercedes-Benz. Vždyť za posledních pár let je to již čtvrtý šéf na této pozici, který Audi opouští. Nástupce zatím vedení koncernu neoznámilo.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků