Hlavy padají i u Audi. Končí šéf výzkumu a vývoje Stefan Kirsch

Hlavy padají i u Audi. Končí šéf výzkumu a vývoje Stefan Kirsch

Další člen vysokého managementu koncernu Volkswagen opouští svou funkci. Okamžitý odchod Stefana Kirsche, šéfa technického vývoje Audi, bez dalších podrobností oznámila automobilka. Německý koncern pokračuje ve vyšetřování emisního skandálu a nyní nachází viníky i u své luxusní značky.

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Vyšetřováním skandálu je od loňského roku pověřena nezávislá americká společnost Jones Day. Ta sice zatím nenašla důkazy proti řediteli Audi Rupertu Stadlerovi, ukončení spolupráce s šéfem vývoje motorů je však signálem, že do Dieselgate je pravděpodobně zapleteno i Audi. Toto zjištění bylo vzhledem k provázanosti koncernové techniky jen otázkou času.

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Místopředseda představenstva Audi Bernhold Huber k situaci v prohlášení jménem dozorčí rady a odborů řekl, že tímto koncern jen potvrzuje, že se při vyšetřování skandálu nebude bát velkých jmen. Zvláštní nicméně je, že byl Kirsch jmenován teprve v lednu, tedy dlouho po začátku Dieselgate. Tehdy nahradil Ulricha Hackenberga, který stejnou funkci zastával jak u Audi, tak i ve Volkswagenu.

Právě Hackenberg loni sám odstoupil již při prvním podezření, že byl spolu s dalšími dvěma výkonnými představiteli úzce spojen s vývojem podvodnického motoru s označením EA 189. Ani jeho nástupce však zřejmě neměl ruce čisté.

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Nestabilní situace na vrcholu technického vývoje značky Audi nenahrává jejímu boji s konkurenty BMW a Mercedes-Benz. Vždyť za posledních pár let je to již čtvrtý šéf na této pozici, který Audi opouští. Nástupce zatím vedení koncernu neoznámilo.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky