Hlavy padají i u Audi. Končí šéf výzkumu a vývoje Stefan Kirsch

Hlavy padají i u Audi. Končí šéf výzkumu a vývoje Stefan Kirsch

Další člen vysokého managementu koncernu Volkswagen opouští svou funkci. Okamžitý odchod Stefana Kirsche, šéfa technického vývoje Audi, bez dalších podrobností oznámila automobilka. Německý koncern pokračuje ve vyšetřování emisního skandálu a nyní nachází viníky i u své luxusní značky.

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Vyšetřováním skandálu je od loňského roku pověřena nezávislá americká společnost Jones Day. Ta sice zatím nenašla důkazy proti řediteli Audi Rupertu Stadlerovi, ukončení spolupráce s šéfem vývoje motorů je však signálem, že do Dieselgate je pravděpodobně zapleteno i Audi. Toto zjištění bylo vzhledem k provázanosti koncernové techniky jen otázkou času.

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Místopředseda představenstva Audi Bernhold Huber k situaci v prohlášení jménem dozorčí rady a odborů řekl, že tímto koncern jen potvrzuje, že se při vyšetřování skandálu nebude bát velkých jmen. Zvláštní nicméně je, že byl Kirsch jmenován teprve v lednu, tedy dlouho po začátku Dieselgate. Tehdy nahradil Ulricha Hackenberga, který stejnou funkci zastával jak u Audi, tak i ve Volkswagenu.

Právě Hackenberg loni sám odstoupil již při prvním podezření, že byl spolu s dalšími dvěma výkonnými představiteli úzce spojen s vývojem podvodnického motoru s označením EA 189. Ani jeho nástupce však zřejmě neměl ruce čisté.

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Nestabilní situace na vrcholu technického vývoje značky Audi nenahrává jejímu boji s konkurenty BMW a Mercedes-Benz. Vždyť za posledních pár let je to již čtvrtý šéf na této pozici, který Audi opouští. Nástupce zatím vedení koncernu neoznámilo.

bazar

Audi Q7 3
Rok výroby: 2011
Stav: 128 661 km
Cena: 660 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 99 405 km
Cena: 630 000 Kč
Audi A4 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 161 872 km
Cena: 274 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 189 118 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 88 139 km
Cena: 630 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2003
Stav: 209 611 km
Cena: 98 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků