Hlavy padají i u Audi. Končí šéf výzkumu a vývoje Stefan Kirsch

Hlavy padají i u Audi. Končí šéf výzkumu a vývoje Stefan Kirsch

Další člen vysokého managementu koncernu Volkswagen opouští svou funkci. Okamžitý odchod Stefana Kirsche, šéfa technického vývoje Audi, bez dalších podrobností oznámila automobilka. Německý koncern pokračuje ve vyšetřování emisního skandálu a nyní nachází viníky i u své luxusní značky.

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Vyšetřováním skandálu je od loňského roku pověřena nezávislá americká společnost Jones Day. Ta sice zatím nenašla důkazy proti řediteli Audi Rupertu Stadlerovi, ukončení spolupráce s šéfem vývoje motorů je však signálem, že do Dieselgate je pravděpodobně zapleteno i Audi. Toto zjištění bylo vzhledem k provázanosti koncernové techniky jen otázkou času.

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Místopředseda představenstva Audi Bernhold Huber k situaci v prohlášení jménem dozorčí rady a odborů řekl, že tímto koncern jen potvrzuje, že se při vyšetřování skandálu nebude bát velkých jmen. Zvláštní nicméně je, že byl Kirsch jmenován teprve v lednu, tedy dlouho po začátku Dieselgate. Tehdy nahradil Ulricha Hackenberga, který stejnou funkci zastával jak u Audi, tak i ve Volkswagenu.

Právě Hackenberg loni sám odstoupil již při prvním podezření, že byl spolu s dalšími dvěma výkonnými představiteli úzce spojen s vývojem podvodnického motoru s označením EA 189. Ani jeho nástupce však zřejmě neměl ruce čisté.

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Nestabilní situace na vrcholu technického vývoje značky Audi nenahrává jejímu boji s konkurenty BMW a Mercedes-Benz. Vždyť za posledních pár let je to již čtvrtý šéf na této pozici, který Audi opouští. Nástupce zatím vedení koncernu neoznámilo.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků