Hlavní ženevská hvězda Audi se jmenuje A3 sedan

Vzhled čtyřmístného konceptu A3, který automobilka Audi představila v Ženevě, nepřekvapil. Opět je před námi vůz, jenž působí sportovně a zároveň elegantně. Rukopis designérů Audi je snadno rozpoznatelný. Z boku koncept připomíná kupé, přitom to je čtyřdveřový notchback sedan.

Koncept se stupňovitou zádí je dlouhý 4,44 m, široký 1,84 m a 1,39 m. Podle sdělení automobilky byl na jeho karoserii hojně použit karbonem vyztužený plast (třeba na předním spoileru, či zpětných zrcatkách, 20palcových kolech) a také hliník (kapota motoru, dveře a víko zavazadlového prostoru a kola). Proto vůz váží obstojných 1 540 kilogramů.

Interiér působí vzdušně a prostorně. Dominují mu bílá a šedá barva, na palubní desce jsou hojně zastoupeny hliníkové doplňky. Výdechy klimatizace nezapřou inspiraci takzvaným „jet“ designem. K dispozici jsou čtyři prostorná samostatná sedadla. Rozvor 2,63 m nabízí dostatek místa i cestujícím na zadních sedadlech. Přední sportovní sedadla mají výrazné boční vedení. Velmi výkonný je audio systém. Ovládání multimediálního rozhraní MMI se nachází na centrálním panelu. Zavazadlový prostor má kapacitu 410 litrů.

Koncept skrývá pod kapotou přeplňovaný pětiválec 2,5 TFSIP. Jeho výkon je 300 kW (408 k), maximální točivý moment 500 Nm je k dispozici v širokém rozpětí od 1600 do 5300 min-1. Svým zvukem motor odkazuje na zvukové projevy motorů Audi z 80. let, z časů, kdy vozy této automobilky slavily úspěchy na sportovním poli. S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Nechybí ani quattro, pohon všech kol. 

Z „nuly na sto“ je vůz katapultován během 4,1 sekund, jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Podle údajů Audi spotřeba paliva v kombinovaném provozu dosahuje 9,1 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Koncept Audi A3 Sedan představil v Ženevě šéf automobilky Rupert Stadler 

 

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků