Hlavní ženevská hvězda Audi se jmenuje A3 sedan

Vzhled čtyřmístného konceptu A3, který automobilka Audi představila v Ženevě, nepřekvapil. Opět je před námi vůz, jenž působí sportovně a zároveň elegantně. Rukopis designérů Audi je snadno rozpoznatelný. Z boku koncept připomíná kupé, přitom to je čtyřdveřový notchback sedan.

Koncept se stupňovitou zádí je dlouhý 4,44 m, široký 1,84 m a 1,39 m. Podle sdělení automobilky byl na jeho karoserii hojně použit karbonem vyztužený plast (třeba na předním spoileru, či zpětných zrcatkách, 20palcových kolech) a také hliník (kapota motoru, dveře a víko zavazadlového prostoru a kola). Proto vůz váží obstojných 1 540 kilogramů.

Interiér působí vzdušně a prostorně. Dominují mu bílá a šedá barva, na palubní desce jsou hojně zastoupeny hliníkové doplňky. Výdechy klimatizace nezapřou inspiraci takzvaným „jet“ designem. K dispozici jsou čtyři prostorná samostatná sedadla. Rozvor 2,63 m nabízí dostatek místa i cestujícím na zadních sedadlech. Přední sportovní sedadla mají výrazné boční vedení. Velmi výkonný je audio systém. Ovládání multimediálního rozhraní MMI se nachází na centrálním panelu. Zavazadlový prostor má kapacitu 410 litrů.

Koncept skrývá pod kapotou přeplňovaný pětiválec 2,5 TFSIP. Jeho výkon je 300 kW (408 k), maximální točivý moment 500 Nm je k dispozici v širokém rozpětí od 1600 do 5300 min-1. Svým zvukem motor odkazuje na zvukové projevy motorů Audi z 80. let, z časů, kdy vozy této automobilky slavily úspěchy na sportovním poli. S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Nechybí ani quattro, pohon všech kol. 

Z „nuly na sto“ je vůz katapultován během 4,1 sekund, jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Podle údajů Audi spotřeba paliva v kombinovaném provozu dosahuje 9,1 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Koncept Audi A3 Sedan představil v Ženevě šéf automobilky Rupert Stadler 

 

 

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků