Hlavní ženevská hvězda Audi se jmenuje A3 sedan

Vzhled čtyřmístného konceptu A3, který automobilka Audi představila v Ženevě, nepřekvapil. Opět je před námi vůz, jenž působí sportovně a zároveň elegantně. Rukopis designérů Audi je snadno rozpoznatelný. Z boku koncept připomíná kupé, přitom to je čtyřdveřový notchback sedan.

Koncept se stupňovitou zádí je dlouhý 4,44 m, široký 1,84 m a 1,39 m. Podle sdělení automobilky byl na jeho karoserii hojně použit karbonem vyztužený plast (třeba na předním spoileru, či zpětných zrcatkách, 20palcových kolech) a také hliník (kapota motoru, dveře a víko zavazadlového prostoru a kola). Proto vůz váží obstojných 1 540 kilogramů.

Interiér působí vzdušně a prostorně. Dominují mu bílá a šedá barva, na palubní desce jsou hojně zastoupeny hliníkové doplňky. Výdechy klimatizace nezapřou inspiraci takzvaným „jet“ designem. K dispozici jsou čtyři prostorná samostatná sedadla. Rozvor 2,63 m nabízí dostatek místa i cestujícím na zadních sedadlech. Přední sportovní sedadla mají výrazné boční vedení. Velmi výkonný je audio systém. Ovládání multimediálního rozhraní MMI se nachází na centrálním panelu. Zavazadlový prostor má kapacitu 410 litrů.

Koncept skrývá pod kapotou přeplňovaný pětiválec 2,5 TFSIP. Jeho výkon je 300 kW (408 k), maximální točivý moment 500 Nm je k dispozici v širokém rozpětí od 1600 do 5300 min-1. Svým zvukem motor odkazuje na zvukové projevy motorů Audi z 80. let, z časů, kdy vozy této automobilky slavily úspěchy na sportovním poli. S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Nechybí ani quattro, pohon všech kol. 

Z „nuly na sto“ je vůz katapultován během 4,1 sekund, jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Podle údajů Audi spotřeba paliva v kombinovaném provozu dosahuje 9,1 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Koncept Audi A3 Sedan představil v Ženevě šéf automobilky Rupert Stadler 

 

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků