Hlavní body expozice Fordu v Ženevě

Asi nejdůležitějším bodem na stánku Fordu bude uvedení nového modelu, který ponese název Fusion. Pro návštěvníky je však připravena celá řada dalších zajímavostí.
Hlavní body expozice Fordu v Ženevě

Ford Fusion

Nový Ford Fusion, který si na letošním autosalonu v Ženevě odbude svoji výstavní premiéru, si bere to nejlepší z různých automobilových tříd, především ze segmentu Klepněte pro větší obrázekpřizpůsobivých agilních městských vozidel UAV (Urban Activity Vehicle). 

Se svojí délkou 4020 mm, šířkou 1708 mm a výškou 1503 mm je Ford Fusion o něco větší než typický malý vůz. Díky tomu však také uvnitř nabízí zřetelně více místa a pojem „městský vůz“ získává nový rozměr.

Pasažéři, kteří sedí na předních sedadlech, mají vynikající výhled ven a velmi snadno se Klepněte pro větší obrázekjim do vozu nastupuje i vystupuje. Cestující vzadu si rozhodně nemohou stěžovat na nedostatek místa pro kolena, nad hlavami nebo v oblasti ramen.

Zavazadlový prostor modelu Ford Fusion má ve standardní konfiguraci objem 337 l. Sklápěním zadních sedadel, dělených v poměru 60/40, lze však v zadní části vozu vytvořit mimořádně objemný prostor pro náklad s dlouhou rovnou podlahu. Výhodou je neznatelný práh zadních dveří, který usnadňuje manipulaci s převáženými předměty. Dopředu překlápěcí sedadlo předního spolujezdce se uplatní při transportu velmi dlouhých úzkých předmětů.

Pro pohon nových modelů Ford Fusion jsou připraveny tři různé motory. Jde o turbodiesel s přímým vstřikováním paliva „common-rail“ poslední generace a dva vitální zážehové agregáty. Všechny motory byly konstruovány se zřetelem na dosažení velmi nízkých provozních nákladů.

Nový Ford Fiesta

V Ženevě se představí i nový Ford Fiesta, designéři v něm zužitkovali své zkušenosti ve stavbě malých vozů. Vyspělé prvky, jako např. inteligentní ochranný systém, využívající dvoustupňových airbagů – obdobných, jako používá nový Ford Mondeo – upevňuje pověst vozů Ford Fiesta jako vysoce bezpečných a po všech stránkách hodnotných automobilů.

Design a koncepce nové Fiesty zřetelně vypovídají o tom, jak účelně využitelný je obestavěný prostor, a naznačují i výborné jízdní výkony. Nová Fiesta patří k těm vozům, které oslovují jak srdce emotivních zákazníků, tak i chladně racionálně uvažující motoristy. Další informace o nové Fiestě získáte v článku, který jsme vám přinesli již dříve

Ford Mondeo 

V roce 2002 již nabídku modelové řady Mondeo obohatil nový vznětový motor Duratorq TDCi vybavený vysokotlakým přímým vstřikováním systému „common-rail“, na řadě je nová sofistikovaná pětistupňová automatická převodovka Klepněte pro větší obrázek a sportovně laděná výkonná verze Mondeo ST 220, která byla v podobě konceptu představena již na loňském ženevském autosalonu.

Bezpečnostní výbavu vozů Ford Mondeo dále zvyšuje možnost pořídit si integrované dětské sedačky, které jsou zabudované do struktury zadních sedadel. Díky integrovaným sedačkám mohou ve voze bezpečně cestovat i malé děti, aniž by bylo neustále nutné do vozu instalovat, nebo naopak vyjímat tradiční, neforemné dětské sedačky.

Přídomek „ST“ značí sportovní automobily

Automobilka Ford plní svůj závazek vrátit výkonné sportovně laděné modely zpátky do běžného nabídkového portfolia značky. V Ženevě se představují (a už zanedlouho se objeví i v autosalonech prodejců automobilů Ford) dva výrazné modely ztělesňující filozofii sportovních technologií (ST) značky Ford.

Výrazně sportovně laděný model Mondeo ST 220 skvěle kombinuje mohutný výkon svého motoru s exkluzivním stylingem karoserie a vynikajícími jízdními vlastnostmi – přesně v duchu odkazu nejlepších vozů třídy GT – „grand touring“.

Mondeo ST 220 se bude nabízet ve všech třech karosářských verzích, tedy jako čtyřdveřová limuzína, pětidveřový model se splývavou zádí a prostorné kombi. Na výjimečnost modelů ST 220 upozorňuje řada originálních designerských prvků na jejich exteriéru i  interiéru.

Vozy Ford Mondeo ST 220 jsou poháněné speciálně naladěným čtyřiadvacetiventilovým Klepněte pro větší obrázekzážehovým šestiválcem Duratec ST V6 o objemu 3,0 l a výkonu 226 k. Ten postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,1 s a k dosažení maximální rychlosti 243 km/h.

Zrychlení z klidu na 100 km/h během 8,2 s, maximální rychlost 215 km/h, tak je možné stručně charakterizovat Focus ST170, tento model bude stát na vrcholu nabídky řady Focus. (opomeneme-li Focus RS)

S motorem o výkonu o 40 ks vyšším, než v případě nejvýkonnější „obyčejné“ verze řady Focus, šestistupňovou manuální převodovkou, sedmnáctipalcovými litými koly s nízkoprofilovými pneumatikami, výkonnými brzdami, speciálně naladěným zavěšením a originálním designem se Ford Focus ST 170 profiluje nad dosavadní modely.

Ford Focus ST 170 se bude prodávat ve tří i pětidveřovém provedení, později se objeví i praktické kombi.

Focus RS

Podle předběžných údajů by Focus RS měl z 0 na 100 km/h zrychlovat během 6,7 s a jeho maximální rychlost bude omezena na 225 km/h. Focus RS je poháněn přeplňovaným dvoulitrovým motorem Duratec RS s mezichladičem, jehož nejvyšší výkon činí 220 koní a točivý moment vrcholí na hodnotě 300 Nm.

Duratec SCi

Evropský Ford rozjede ještě do konce roku 2003 výrobu nové generace zážehových motorů se systémem přímého vstřikování benzínu DISI (Direct Injection Spark Ingnition). Tato nová řada motorů ponese název Duratec SCi (Smart Charge injection).

Agregáty nové řady vyspělých zážehových motorů Duratec SCi nesou některé technické rysy přímovstřikových vznětových agregátů. Motory SCi nevynikají velkými zdvihovými objemy, zato však překvapují i znalce vysokými výkony a velmi nízkou spotřebou. Ve škále motorů Duratec SCi se objeví i přeplňované verze, včetně turbodmychadlem přeplňovaného tříválce zdvihového objemu 1,1 l, který bude k vidění v Ženevě. Tento motor byl prezentován už v září roku 2001 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde hrál roli jednoho z možných pohonných agregátů konceptu Ford Fusion.

Motory SCi se svými dynamickými parametry v hustém městském provozu vyrovnají mnohem větším agregátům, aniž by tím jakkoli trpěla jejich hospodárnost. Malé turbodmychadlo zvyšuje točivý moment a rozšiřuje hranice otáček využitelného točivého momentu. K dosažení pozoruhodně nízké spotřeby paliva a nízké úrovně škodlivin ve spalinách přispívá i variabilní časování ventilů.

Detailní technické údaje o motorech řady Duratec SCi i přesná specifikace modelů, které budou tyto agregáty pohánět, budou k dispozici, jakmile se přiblíží okamžik uvedení těchto agregátů na trh.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků