Historii ojetých vozů si prověřuje stále více motoristů a prodejců

Společnost Cebia zaznamenala výrazný meziroční nárůst počtu prověřených vozidel. Letos si ojeté vozidlo prověřilo o 35 % více zájemců než ve stejném období loňského roku. Zájemci z řad motoristů a prodejců ojetin využívají k prověřování historie vozidel aktivně systém AUTOTRACER.
Historii ojetých vozů si prověřuje stále více motoristů a prodejců

„Příčinu tohoto nárůstu vidím především ve větší informovanosti motoristické veřejnosti o podvodech hrozících při nabízení a prodeji ojetých aut,“ uvedl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. „Podstatný vliv na prodejnost našich informací o vozidlech má ale i zvýšení objemu dat, s nimiž náš systém AUTOTRACER pracuje, a který nyní čítá téměř miliardu záznamů. K jednomu vozidlu poskytujeme průměrně více než 6 stavů tachometru. Letos jsme také se spuštěním nové verze systému zavedli řadu nových funkcionalit, jako jsou výbavy vozidel z výroby, on-line kontrola vybraného identifikátoru nebo nabídka fyzické kontroly technického stavu vozidla,“ vysvětlil Martin Pajer.

Systém AUTOTRACER využívají hojně také prodejci ojetých vozidel - zejména k prověření vozidel při výkupu. Tento systém používají rovněž k vytváření certifikátů Cebia REPORT při prodeji a inzerci na portálu Sauto.cz. Z meziročního nárůstu je patrná větší obezřetnost některých prodejců ojetin a snaha vyhovět sílící poptávce motoristické veřejnosti po prověřených vozidlech s nezávadnou historií.

Do neplacené části systému AUTOTRACER zadají uživatelé měsíčně průměrně 124.000 dotazů, tedy VIN vozidel, která si chtějí prověřit. „Tento počet již výrazně neroste. Když vezmeme v úvahu, že za rok se v ČR prodá přibližně 620 tisíc ojetin, znamená to, že prakticky každé VIN vozidla prodávané v ČR, ale často i v okolních státech, je zadáno do našeho systému s cílem prověřit si jej. A to průměrně 2krát, tedy 1 VIN průměrně zadají 2 zájemci o jeho prověření. O více než třetinu však vzrostla míra využívání plného rozsahu systému AUTOTRACER, tzn., že o 35% vzrostl počet zákazníků, kteří po zadání VIN informace ze systému AUTOTRACER koupí,“ říká Martin Pajer. Systém zákazníkovi po dotazu (zadání VIN) obratem zdarma ukáže, jaké a kolik informací je k dispozici (např. počet záznamů o stavu tachometru) a pak teprve se zákazník rozhodne, zda si informace zakoupí.

„Systém AUTOTRACER každý den oslovuje až překvapivě vysoký počet motoristů, kteří si právě vybírají ojeté auto, a proto chceme zákazníkovi k prověření historie nabízet i další související služby. Jedná se například o nabídku alternativních již prověřených vozidel stejné značky, modelu a roku výroby. Dále se chceme zaměřit na nabídku servisních služeb, výhodného pojištění a financování nezatíženého poplatky. Systém AUTOTRACER se tak stává komplexním nástrojem, který řeší vše potřebné při koupi ojetého vozu,“ doplnil Martin Pajer. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků