Historii ojetých vozů si prověřuje stále více motoristů a prodejců

Společnost Cebia zaznamenala výrazný meziroční nárůst počtu prověřených vozidel. Letos si ojeté vozidlo prověřilo o 35 % více zájemců než ve stejném období loňského roku. Zájemci z řad motoristů a prodejců ojetin využívají k prověřování historie vozidel aktivně systém AUTOTRACER.

„Příčinu tohoto nárůstu vidím především ve větší informovanosti motoristické veřejnosti o podvodech hrozících při nabízení a prodeji ojetých aut,“ uvedl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. „Podstatný vliv na prodejnost našich informací o vozidlech má ale i zvýšení objemu dat, s nimiž náš systém AUTOTRACER pracuje, a který nyní čítá téměř miliardu záznamů. K jednomu vozidlu poskytujeme průměrně více než 6 stavů tachometru. Letos jsme také se spuštěním nové verze systému zavedli řadu nových funkcionalit, jako jsou výbavy vozidel z výroby, on-line kontrola vybraného identifikátoru nebo nabídka fyzické kontroly technického stavu vozidla,“ vysvětlil Martin Pajer.

Systém AUTOTRACER využívají hojně také prodejci ojetých vozidel - zejména k prověření vozidel při výkupu. Tento systém používají rovněž k vytváření certifikátů Cebia REPORT při prodeji a inzerci na portálu Sauto.cz. Z meziročního nárůstu je patrná větší obezřetnost některých prodejců ojetin a snaha vyhovět sílící poptávce motoristické veřejnosti po prověřených vozidlech s nezávadnou historií.

Do neplacené části systému AUTOTRACER zadají uživatelé měsíčně průměrně 124.000 dotazů, tedy VIN vozidel, která si chtějí prověřit. „Tento počet již výrazně neroste. Když vezmeme v úvahu, že za rok se v ČR prodá přibližně 620 tisíc ojetin, znamená to, že prakticky každé VIN vozidla prodávané v ČR, ale často i v okolních státech, je zadáno do našeho systému s cílem prověřit si jej. A to průměrně 2krát, tedy 1 VIN průměrně zadají 2 zájemci o jeho prověření. O více než třetinu však vzrostla míra využívání plného rozsahu systému AUTOTRACER, tzn., že o 35% vzrostl počet zákazníků, kteří po zadání VIN informace ze systému AUTOTRACER koupí,“ říká Martin Pajer. Systém zákazníkovi po dotazu (zadání VIN) obratem zdarma ukáže, jaké a kolik informací je k dispozici (např. počet záznamů o stavu tachometru) a pak teprve se zákazník rozhodne, zda si informace zakoupí.

„Systém AUTOTRACER každý den oslovuje až překvapivě vysoký počet motoristů, kteří si právě vybírají ojeté auto, a proto chceme zákazníkovi k prověření historie nabízet i další související služby. Jedná se například o nabídku alternativních již prověřených vozidel stejné značky, modelu a roku výroby. Dále se chceme zaměřit na nabídku servisních služeb, výhodného pojištění a financování nezatíženého poplatky. Systém AUTOTRACER se tak stává komplexním nástrojem, který řeší vše potřebné při koupi ojetého vozu,“ doplnil Martin Pajer. 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků