Historii ojetých vozů si prověřuje stále více motoristů a prodejců

Společnost Cebia zaznamenala výrazný meziroční nárůst počtu prověřených vozidel. Letos si ojeté vozidlo prověřilo o 35 % více zájemců než ve stejném období loňského roku. Zájemci z řad motoristů a prodejců ojetin využívají k prověřování historie vozidel aktivně systém AUTOTRACER.

„Příčinu tohoto nárůstu vidím především ve větší informovanosti motoristické veřejnosti o podvodech hrozících při nabízení a prodeji ojetých aut,“ uvedl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. „Podstatný vliv na prodejnost našich informací o vozidlech má ale i zvýšení objemu dat, s nimiž náš systém AUTOTRACER pracuje, a který nyní čítá téměř miliardu záznamů. K jednomu vozidlu poskytujeme průměrně více než 6 stavů tachometru. Letos jsme také se spuštěním nové verze systému zavedli řadu nových funkcionalit, jako jsou výbavy vozidel z výroby, on-line kontrola vybraného identifikátoru nebo nabídka fyzické kontroly technického stavu vozidla,“ vysvětlil Martin Pajer.

Systém AUTOTRACER využívají hojně také prodejci ojetých vozidel - zejména k prověření vozidel při výkupu. Tento systém používají rovněž k vytváření certifikátů Cebia REPORT při prodeji a inzerci na portálu Sauto.cz. Z meziročního nárůstu je patrná větší obezřetnost některých prodejců ojetin a snaha vyhovět sílící poptávce motoristické veřejnosti po prověřených vozidlech s nezávadnou historií.

Do neplacené části systému AUTOTRACER zadají uživatelé měsíčně průměrně 124.000 dotazů, tedy VIN vozidel, která si chtějí prověřit. „Tento počet již výrazně neroste. Když vezmeme v úvahu, že za rok se v ČR prodá přibližně 620 tisíc ojetin, znamená to, že prakticky každé VIN vozidla prodávané v ČR, ale často i v okolních státech, je zadáno do našeho systému s cílem prověřit si jej. A to průměrně 2krát, tedy 1 VIN průměrně zadají 2 zájemci o jeho prověření. O více než třetinu však vzrostla míra využívání plného rozsahu systému AUTOTRACER, tzn., že o 35% vzrostl počet zákazníků, kteří po zadání VIN informace ze systému AUTOTRACER koupí,“ říká Martin Pajer. Systém zákazníkovi po dotazu (zadání VIN) obratem zdarma ukáže, jaké a kolik informací je k dispozici (např. počet záznamů o stavu tachometru) a pak teprve se zákazník rozhodne, zda si informace zakoupí.

„Systém AUTOTRACER každý den oslovuje až překvapivě vysoký počet motoristů, kteří si právě vybírají ojeté auto, a proto chceme zákazníkovi k prověření historie nabízet i další související služby. Jedná se například o nabídku alternativních již prověřených vozidel stejné značky, modelu a roku výroby. Dále se chceme zaměřit na nabídku servisních služeb, výhodného pojištění a financování nezatíženého poplatky. Systém AUTOTRACER se tak stává komplexním nástrojem, který řeší vše potřebné při koupi ojetého vozu,“ doplnil Martin Pajer. 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků