Historii ojetých vozů si prověřuje stále více motoristů a prodejců

Společnost Cebia zaznamenala výrazný meziroční nárůst počtu prověřených vozidel. Letos si ojeté vozidlo prověřilo o 35 % více zájemců než ve stejném období loňského roku. Zájemci z řad motoristů a prodejců ojetin využívají k prověřování historie vozidel aktivně systém AUTOTRACER.
Historii ojetých vozů si prověřuje stále více motoristů a prodejců

„Příčinu tohoto nárůstu vidím především ve větší informovanosti motoristické veřejnosti o podvodech hrozících při nabízení a prodeji ojetých aut,“ uvedl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. „Podstatný vliv na prodejnost našich informací o vozidlech má ale i zvýšení objemu dat, s nimiž náš systém AUTOTRACER pracuje, a který nyní čítá téměř miliardu záznamů. K jednomu vozidlu poskytujeme průměrně více než 6 stavů tachometru. Letos jsme také se spuštěním nové verze systému zavedli řadu nových funkcionalit, jako jsou výbavy vozidel z výroby, on-line kontrola vybraného identifikátoru nebo nabídka fyzické kontroly technického stavu vozidla,“ vysvětlil Martin Pajer.

Systém AUTOTRACER využívají hojně také prodejci ojetých vozidel - zejména k prověření vozidel při výkupu. Tento systém používají rovněž k vytváření certifikátů Cebia REPORT při prodeji a inzerci na portálu Sauto.cz. Z meziročního nárůstu je patrná větší obezřetnost některých prodejců ojetin a snaha vyhovět sílící poptávce motoristické veřejnosti po prověřených vozidlech s nezávadnou historií.

Do neplacené části systému AUTOTRACER zadají uživatelé měsíčně průměrně 124.000 dotazů, tedy VIN vozidel, která si chtějí prověřit. „Tento počet již výrazně neroste. Když vezmeme v úvahu, že za rok se v ČR prodá přibližně 620 tisíc ojetin, znamená to, že prakticky každé VIN vozidla prodávané v ČR, ale často i v okolních státech, je zadáno do našeho systému s cílem prověřit si jej. A to průměrně 2krát, tedy 1 VIN průměrně zadají 2 zájemci o jeho prověření. O více než třetinu však vzrostla míra využívání plného rozsahu systému AUTOTRACER, tzn., že o 35% vzrostl počet zákazníků, kteří po zadání VIN informace ze systému AUTOTRACER koupí,“ říká Martin Pajer. Systém zákazníkovi po dotazu (zadání VIN) obratem zdarma ukáže, jaké a kolik informací je k dispozici (např. počet záznamů o stavu tachometru) a pak teprve se zákazník rozhodne, zda si informace zakoupí.

„Systém AUTOTRACER každý den oslovuje až překvapivě vysoký počet motoristů, kteří si právě vybírají ojeté auto, a proto chceme zákazníkovi k prověření historie nabízet i další související služby. Jedná se například o nabídku alternativních již prověřených vozidel stejné značky, modelu a roku výroby. Dále se chceme zaměřit na nabídku servisních služeb, výhodného pojištění a financování nezatíženého poplatky. Systém AUTOTRACER se tak stává komplexním nástrojem, který řeší vše potřebné při koupi ojetého vozu,“ doplnil Martin Pajer. 

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 230 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků