Historicky nejmenší motor značky Ford je tady. Jmenuje se 1.0 EcoBoost

Downsizing nezná mezí. Také Ford rozšiřuje nabídku o svého „prcka“. Jedná se o tříválec určený pro malé vozy značky Ford.

Downsizing. Tento pojem přijde někomu zajímavý, jiné čím dál tím víc rozčiluje. Je to pořád dokola. Vždy, když se objeví nějaký nový menší motor, je v tiskové zprávě napsáno to samé. Například něco ve smyslu, že nový šestiválec nabízí výkony osmiválce, ale zároveň produkuje méně emisí, má nižší spotřebu a tak dále. Toto pravidlo sice tak úplně neplatí pro všechny provozní režimy, ale tím se teď zabývat nebudeme. U nového litrového motoru řady EcoBoost se samozřejmě píše něco podobného. Tříválcový motor nabízí parametry čtyřválec, ale údajně je mimořádně úsporný. No uvidíme, jaký bude v praxi.

Novou motorizaci mají na svědomí vývojáři z technického střediska v britském Duntonu. Důraz byl kladen na zlepšení tepelné účinnosti a snížení vnitřního tření, zejména během zahřívání na provozní teplotu. Litrová novinka dostala několik zajímavých technických řešení, která v budoucnu Ford využije také pro své další motory. Tak například chlazení je rozděleno do dvou částí. Samostatně se chladí blok válců a hlava. Díky tomu je možné blok válců zahřát na pracovní teplotu dříve.

Další zajímavostí je sběrné potrubí odlité přímo do hlavy válců. Tím se ušetřila hmotnost a snižuje se tak teplota výfukových plynů. Chybět samozřejmě nemůže ani technologie EcoBoost, tedy přímý vstřik paliva, turbo a variabilní časování jak sacích, tak výfukových ventilů. Víc toho Ford o své novince v tuto chvíli nezveřejnil. Pouze zdůrazňuje, že ještě nikdy nevyráběl tříválcový motor. Další podrobnosti výrobce oznámí v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Nejmenší EcoBoost se poprvé představí pod kapotou chystaného modelu B-MAX. Ten se začne prodávat na evropských trzích během příštího roku.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků