Hispano-Suiza plánuje návrat ze záhrobí. Španělé uvedou elektrické GT

Stará španělská značka Hispano-Suiza se chce vrátit na scénu. Na autosalon v Ženevě tak chystá přivést „hyperluxusní“ elektrické GT.

Jestliže vám jméno Hispano-Suiza nic neříká, stačí vědět, že tento španělský podnik nevyráběl v době svého největšího úspěchu před druhou světovou válkou pouze luxusní automobily, ale také se specializoval na stavbu leteckých motorů. A jen pro zajímavost, plzeňská Škoda dokonce v průběhu 20. let minulého století vyráběla licenčně jeden z modelů značky (H6B) pod názvem Škoda Hispano-Suiza 25/100 HP.

Ačkoliv značka určitým způsobem po ukončení činnosti v 60. letech stále fungovala pod rukama nového vlastníka v leteckém průmyslu, k výrobě automobilů se již nedostala. Návrat zpět do produkce byl zamýšlen vcelku nedávno v roce 2010, ale nakonec skončil neúspěchem. Dalšího pokusu znovuzrodit španělskou značku se tak máme dočkat letos v Ženevě.

Nové superauto přiveze do Ženevy i britská Ginetta. Inspiruje se motorsportem

Nové superauto přiveze do Ženevy i britská Ginetta. Inspiruje se motorsportem

Hispano-Suiza zde chystá představit již produkční verzi nového „hyperluxusního“ GT s čistě elektrickým ústrojím. Základem vozu má být karbonový monokok, jehož fotku ostatně nyní výrobce zveřejňuje. Auto dostane jméno Carmen, odkazující na vnučku zakladatele značky Damiána Mateu, a má se vyznačovat kvalitou ruční výroby.

Jistou představu o designu vozu nám může poskytnout údajná inspirace ve starém modelu H6C Dubonnet Xenia z roku 1938 (viz galerie). Na vývoji elektrického ústrojí s výrobcem spolupracovala společnost QEV Technologies známá z Formule E díky partnerství se stájí Mahindra. Více technických podrobností si nicméně značka prozatím drží v tajnosti.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Další podrobnosti se tedy dozvíme v průběhu ženevského autosalonu, který začíná novinářskými dny 5. března 2019.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků