HGP Golf R36 Bi-turbo: 640 koní v Golfu

Německý úpravce, který je znám především všem milovníkům zturbování přináší na trh zcela novou úpravu pro Golf současné generace. A stojí opravdu za pozornost.

Nový Golf HGP je odvozen od sériového modelu R32, tedy od modelu se šestiválecem o objemu 3,2 l s výkonem 250 koní. Úpravce ovšem převrtal motor na 3,6l, použil kompletně nové vnitřní díly, jako je klika, ojnice, písty, ventily, dále dodal nové sání, výfuk a hlavně velké turbo.

Ve výsledku pak Golf dosahuje výkonu 477 kW (640 k) a točivý moment přesahuje 700 Nm. Prozatím nejsou známy dynamické vlastnosti, ale loňská verze s výkonem 620 koní zrychlila na stovku za 3,8 s, rychlost 280 km/h dosáhl za 23,5 s a maximální rychlost činila 327 km/h. Dá se tedy předpokládat, že nyní to bude ještě o něco lepší.

Ruku v ruce úpravě výkonu jdou i jiné části. Nové speciální brzdy, nový podvozek, nový interiér a prostě vše, co může pozitivně posunout jízdní výkony.

Dobrou zprávou je i fakt, že tuner v případě úpravy modelu s převodovkou DSG upravuje i ji. Přeci jenom musí zvládnout více než dvojnásobek točivého momentu.

Cena za úpravu také není známa, ale úprava na 600 koní přijde na necelých 100 000 eur.

Klepněte pro větší obrázek 
Verze o výkonu 620 koní.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků