HGP Golf R36 Bi-turbo: 640 koní v Golfu

HGP Golf R36 Bi-turbo: 640 koní v Golfu

Německý úpravce, který je znám především všem milovníkům zturbování přináší na trh zcela novou úpravu pro Golf současné generace. A stojí opravdu za pozornost.

Nový Golf HGP je odvozen od sériového modelu R32, tedy od modelu se šestiválecem o objemu 3,2 l s výkonem 250 koní. Úpravce ovšem převrtal motor na 3,6l, použil kompletně nové vnitřní díly, jako je klika, ojnice, písty, ventily, dále dodal nové sání, výfuk a hlavně velké turbo.

Ve výsledku pak Golf dosahuje výkonu 477 kW (640 k) a točivý moment přesahuje 700 Nm. Prozatím nejsou známy dynamické vlastnosti, ale loňská verze s výkonem 620 koní zrychlila na stovku za 3,8 s, rychlost 280 km/h dosáhl za 23,5 s a maximální rychlost činila 327 km/h. Dá se tedy předpokládat, že nyní to bude ještě o něco lepší.

Ruku v ruce úpravě výkonu jdou i jiné části. Nové speciální brzdy, nový podvozek, nový interiér a prostě vše, co může pozitivně posunout jízdní výkony.

Dobrou zprávou je i fakt, že tuner v případě úpravy modelu s převodovkou DSG upravuje i ji. Přeci jenom musí zvládnout více než dvojnásobek točivého momentu.

Cena za úpravu také není známa, ale úprava na 600 koní přijde na necelých 100 000 eur.

Klepněte pro větší obrázek 
Verze o výkonu 620 koní.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků