Heron Golf GT: výkon 210 koní z 1,4 TSI

Inženýři ladičské firmy Heron se podívali pod sukni Golfu GT a z přeplňované benzínové jedna-čtyřky vydolovali úžasných 154 kW (210 k).

Výrobci pohonných jednotek se poslední dobou snaží snižovat objemy při zachování nebo zvýšení maximálního výkonu. Jednou takovou technologickou perlou je motor 1,4 TSI z automobilky Volkswagen, kde tento malý agregát díky kombinaci přeplňování kompresorem a turbodmychadlem disponuje výkonem 125 kW (170 k).

Německá ladičská firma Heron, dřívější Digi-Tec Automobiltechnik, je na trhu už 15 let a celou dobu se specializuje na zvyšování výkonu pohonných jednotek. Inženýři u čtyřválce z regálů koncernu Volkswagen zvýšili u turbodmychadla plnící tlak, optimalizovali sání a vstřikování, přepracovali výfukový systém a přeprogramovali řídící jednotku. Ve výsledku mohou zákazníkům nabídnout dva stupně výkonu: 140 kW (190 k) a silnější verzi s 154 kW (210 k) v 6 600 ot/min.

Golf GT s 210 koníky pod kapotou zvládne sprint za 7,0 s, což je o 0,6 s méně, než má sériový vůz, a dokonce o -0,2 s porazí i dvoulitrový Golf GTI. Nejvyšší rychlost je 245 km/h. Heron dále udává, že kombinovaná spotřeba činí 9,7 l na 100 km. Zvýšenému výkonu bylo přizpůsobeno i nastavení podvozku. Golf GT dostal i nové odpružení a pro lepší adhezi a trakci se v blatnících objevila 19palcová kola s ráfky O-Z.

Tip: Přečtěte si náš redakční test vozu Volkswagen Golf GT se zmiňovaným motorem 1.4 TSI (125 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Heron Golf GT
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků