Heron Golf GT: výkon 210 koní z 1,4 TSI

Inženýři ladičské firmy Heron se podívali pod sukni Golfu GT a z přeplňované benzínové jedna-čtyřky vydolovali úžasných 154 kW (210 k).

Výrobci pohonných jednotek se poslední dobou snaží snižovat objemy při zachování nebo zvýšení maximálního výkonu. Jednou takovou technologickou perlou je motor 1,4 TSI z automobilky Volkswagen, kde tento malý agregát díky kombinaci přeplňování kompresorem a turbodmychadlem disponuje výkonem 125 kW (170 k).

Německá ladičská firma Heron, dřívější Digi-Tec Automobiltechnik, je na trhu už 15 let a celou dobu se specializuje na zvyšování výkonu pohonných jednotek. Inženýři u čtyřválce z regálů koncernu Volkswagen zvýšili u turbodmychadla plnící tlak, optimalizovali sání a vstřikování, přepracovali výfukový systém a přeprogramovali řídící jednotku. Ve výsledku mohou zákazníkům nabídnout dva stupně výkonu: 140 kW (190 k) a silnější verzi s 154 kW (210 k) v 6 600 ot/min.

Golf GT s 210 koníky pod kapotou zvládne sprint za 7,0 s, což je o 0,6 s méně, než má sériový vůz, a dokonce o -0,2 s porazí i dvoulitrový Golf GTI. Nejvyšší rychlost je 245 km/h. Heron dále udává, že kombinovaná spotřeba činí 9,7 l na 100 km. Zvýšenému výkonu bylo přizpůsobeno i nastavení podvozku. Golf GT dostal i nové odpružení a pro lepší adhezi a trakci se v blatnících objevila 19palcová kola s ráfky O-Z.

Tip: Přečtěte si náš redakční test vozu Volkswagen Golf GT se zmiňovaným motorem 1.4 TSI (125 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Heron Golf GT
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků