Hennessey vyladilo Jeep Grand Cherokee. Výsledkem je SUV s výkonem tisíc koní!

Pokud FCA jako majitel značky Jeep vytvoří něco opravdu výkonného a trhlého, jako je Grand Cherokee Trackhawk, úpravce Hennessey půjde i tak ještě dále.

Jeep ke svým modelům poslední roky uvádí edice Trailhawk, coby terénnější verze. Třeba takový Compass má díky tomu dostat redukční převodovku. Jenže čas od času se tradiční výrobce rozhodně vyrobit nějaký krásný nesmysl, jako třeba Grand Cherokee Trackhawk.

Z názvu vyplývá, že více než na polygon terénní je stavěn na okruh asfaltový. Tehdy velkému SUV nadělili plnotučný osmiválec z neméně šíleného Dodge Challenger Hellcat. Jenže u dvorního úpravce Hennessey si myslí, že je to pořád málo.

Pohybujme se nyní v zámořských číslovka, tedy počtu koní, protože si myslíme, že právě pokoření hranice tisíce koní bylo tou největší motivací. Vidlicový osmiválec s původním výkonem 697 koňských sil a 895 Nm maximálního točivého momentu určitě nikdo neoznačí za lenivý. Úpravce hodnoty jednotky o objemu 6,2 litru však pozvedl na 1.012 koní a 1.314 Nm.

Kdo s koho? Jeep Trackhawk si to rozdal s Wranglerem. Ve spotřebě!

Kdo s koho? Jeep Trackhawk si to rozdal s Wranglerem. Ve spotřebě!

Pochopitelně se to v případě už tak našponované jednotky nestalo pouhým přeprogramováním softwaru řídicí jednotky. U Hennessey vyměnili komponenty systému přeplňování mechanickým kompresorem, přidali odolnější hlavu válců, výfukový systém a pohráli si i se vstřikováním paliva.

Z nuly na sto kilometrů v hodině to tak nyní tento mastodont zvládne za 2,8 sekund. Zvenčí se přitom výrazně neliší. Pokud byste chtěli už tak rychlé SUV jen připepřit, je připraven také balíček s výkonem 850 koňských sil. Ceny úprav zatím nebyly oznámeny.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků