Hennessey vyladilo Jeep Grand Cherokee. Výsledkem je SUV s výkonem tisíc koní!

Pokud FCA jako majitel značky Jeep vytvoří něco opravdu výkonného a trhlého, jako je Grand Cherokee Trackhawk, úpravce Hennessey půjde i tak ještě dále.

Jeep ke svým modelům poslední roky uvádí edice Trailhawk, coby terénnější verze. Třeba takový Compass má díky tomu dostat redukční převodovku. Jenže čas od času se tradiční výrobce rozhodně vyrobit nějaký krásný nesmysl, jako třeba Grand Cherokee Trackhawk.

Z názvu vyplývá, že více než na polygon terénní je stavěn na okruh asfaltový. Tehdy velkému SUV nadělili plnotučný osmiválec z neméně šíleného Dodge Challenger Hellcat. Jenže u dvorního úpravce Hennessey si myslí, že je to pořád málo.

Pohybujme se nyní v zámořských číslovka, tedy počtu koní, protože si myslíme, že právě pokoření hranice tisíce koní bylo tou největší motivací. Vidlicový osmiválec s původním výkonem 697 koňských sil a 895 Nm maximálního točivého momentu určitě nikdo neoznačí za lenivý. Úpravce hodnoty jednotky o objemu 6,2 litru však pozvedl na 1.012 koní a 1.314 Nm.

Kdo s koho? Jeep Trackhawk si to rozdal s Wranglerem. Ve spotřebě!

Kdo s koho? Jeep Trackhawk si to rozdal s Wranglerem. Ve spotřebě!

Pochopitelně se to v případě už tak našponované jednotky nestalo pouhým přeprogramováním softwaru řídicí jednotky. U Hennessey vyměnili komponenty systému přeplňování mechanickým kompresorem, přidali odolnější hlavu válců, výfukový systém a pohráli si i se vstřikováním paliva.

Z nuly na sto kilometrů v hodině to tak nyní tento mastodont zvládne za 2,8 sekund. Zvenčí se přitom výrazně neliší. Pokud byste chtěli už tak rychlé SUV jen připepřit, je připraven také balíček s výkonem 850 koňských sil. Ceny úprav zatím nebyly oznámeny.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků