Hennessey vyladilo Jeep Grand Cherokee. Výsledkem je SUV s výkonem tisíc koní!

Pokud FCA jako majitel značky Jeep vytvoří něco opravdu výkonného a trhlého, jako je Grand Cherokee Trackhawk, úpravce Hennessey půjde i tak ještě dále.

Jeep ke svým modelům poslední roky uvádí edice Trailhawk, coby terénnější verze. Třeba takový Compass má díky tomu dostat redukční převodovku. Jenže čas od času se tradiční výrobce rozhodně vyrobit nějaký krásný nesmysl, jako třeba Grand Cherokee Trackhawk.

Z názvu vyplývá, že více než na polygon terénní je stavěn na okruh asfaltový. Tehdy velkému SUV nadělili plnotučný osmiválec z neméně šíleného Dodge Challenger Hellcat. Jenže u dvorního úpravce Hennessey si myslí, že je to pořád málo.

Pohybujme se nyní v zámořských číslovka, tedy počtu koní, protože si myslíme, že právě pokoření hranice tisíce koní bylo tou největší motivací. Vidlicový osmiválec s původním výkonem 697 koňských sil a 895 Nm maximálního točivého momentu určitě nikdo neoznačí za lenivý. Úpravce hodnoty jednotky o objemu 6,2 litru však pozvedl na 1.012 koní a 1.314 Nm.

Kdo s koho? Jeep Trackhawk si to rozdal s Wranglerem. Ve spotřebě!

Kdo s koho? Jeep Trackhawk si to rozdal s Wranglerem. Ve spotřebě!

Pochopitelně se to v případě už tak našponované jednotky nestalo pouhým přeprogramováním softwaru řídicí jednotky. U Hennessey vyměnili komponenty systému přeplňování mechanickým kompresorem, přidali odolnější hlavu válců, výfukový systém a pohráli si i se vstřikováním paliva.

Z nuly na sto kilometrů v hodině to tak nyní tento mastodont zvládne za 2,8 sekund. Zvenčí se přitom výrazně neliší. Pokud byste chtěli už tak rychlé SUV jen připepřit, je připraven také balíček s výkonem 850 koňských sil. Ceny úprav zatím nebyly oznámeny.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků