Hennessey vyladilo Jeep Grand Cherokee. Výsledkem je SUV s výkonem tisíc koní!

Pokud FCA jako majitel značky Jeep vytvoří něco opravdu výkonného a trhlého, jako je Grand Cherokee Trackhawk, úpravce Hennessey půjde i tak ještě dále.

Jeep ke svým modelům poslední roky uvádí edice Trailhawk, coby terénnější verze. Třeba takový Compass má díky tomu dostat redukční převodovku. Jenže čas od času se tradiční výrobce rozhodně vyrobit nějaký krásný nesmysl, jako třeba Grand Cherokee Trackhawk.

Z názvu vyplývá, že více než na polygon terénní je stavěn na okruh asfaltový. Tehdy velkému SUV nadělili plnotučný osmiválec z neméně šíleného Dodge Challenger Hellcat. Jenže u dvorního úpravce Hennessey si myslí, že je to pořád málo.

Pohybujme se nyní v zámořských číslovka, tedy počtu koní, protože si myslíme, že právě pokoření hranice tisíce koní bylo tou největší motivací. Vidlicový osmiválec s původním výkonem 697 koňských sil a 895 Nm maximálního točivého momentu určitě nikdo neoznačí za lenivý. Úpravce hodnoty jednotky o objemu 6,2 litru však pozvedl na 1.012 koní a 1.314 Nm.

Kdo s koho? Jeep Trackhawk si to rozdal s Wranglerem. Ve spotřebě!

Kdo s koho? Jeep Trackhawk si to rozdal s Wranglerem. Ve spotřebě!

Pochopitelně se to v případě už tak našponované jednotky nestalo pouhým přeprogramováním softwaru řídicí jednotky. U Hennessey vyměnili komponenty systému přeplňování mechanickým kompresorem, přidali odolnější hlavu válců, výfukový systém a pohráli si i se vstřikováním paliva.

Z nuly na sto kilometrů v hodině to tak nyní tento mastodont zvládne za 2,8 sekund. Zvenčí se přitom výrazně neliší. Pokud byste chtěli už tak rychlé SUV jen připepřit, je připraven také balíček s výkonem 850 koňských sil. Ceny úprav zatím nebyly oznámeny.

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků