Hennessey vyladilo Jeep Grand Cherokee. Výsledkem je SUV s výkonem tisíc koní!

Pokud FCA jako majitel značky Jeep vytvoří něco opravdu výkonného a trhlého, jako je Grand Cherokee Trackhawk, úpravce Hennessey půjde i tak ještě dále.

Jeep ke svým modelům poslední roky uvádí edice Trailhawk, coby terénnější verze. Třeba takový Compass má díky tomu dostat redukční převodovku. Jenže čas od času se tradiční výrobce rozhodně vyrobit nějaký krásný nesmysl, jako třeba Grand Cherokee Trackhawk.

Z názvu vyplývá, že více než na polygon terénní je stavěn na okruh asfaltový. Tehdy velkému SUV nadělili plnotučný osmiválec z neméně šíleného Dodge Challenger Hellcat. Jenže u dvorního úpravce Hennessey si myslí, že je to pořád málo.

Pohybujme se nyní v zámořských číslovka, tedy počtu koní, protože si myslíme, že právě pokoření hranice tisíce koní bylo tou největší motivací. Vidlicový osmiválec s původním výkonem 697 koňských sil a 895 Nm maximálního točivého momentu určitě nikdo neoznačí za lenivý. Úpravce hodnoty jednotky o objemu 6,2 litru však pozvedl na 1.012 koní a 1.314 Nm.

Kdo s koho? Jeep Trackhawk si to rozdal s Wranglerem. Ve spotřebě!

Kdo s koho? Jeep Trackhawk si to rozdal s Wranglerem. Ve spotřebě!

Pochopitelně se to v případě už tak našponované jednotky nestalo pouhým přeprogramováním softwaru řídicí jednotky. U Hennessey vyměnili komponenty systému přeplňování mechanickým kompresorem, přidali odolnější hlavu válců, výfukový systém a pohráli si i se vstřikováním paliva.

Z nuly na sto kilometrů v hodině to tak nyní tento mastodont zvládne za 2,8 sekund. Zvenčí se přitom výrazně neliší. Pokud byste chtěli už tak rychlé SUV jen připepřit, je připraven také balíček s výkonem 850 koňských sil. Ceny úprav zatím nebyly oznámeny.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků