Hennessey Venom GT Spyder je s rychlostí 427,5 km/h nejrychlejší kabriolet

Hennessey Venom GT Spyder je oficiálně nejrychlejší kabriolet na světě. Bez střechy vzládl 427,5 km/h.
Seznam kapitol
  1. Hennessey Venom GT Spyder
  2. Fotogalerie: Hennessey Venom GT Spyder

Včera americký malosériový výrobce Hennessey informoval, že překonal světový rekord v nejvyšší rychlosti. Dnes je to už oficiální a jedná se o nový rekord pro kabriolety. Samozřejmě podle pravidel muselo mít auto během pokusu staženou střechu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hennessey Venom GT Spyder používá osmiválec 7,0 l se dvěma turby. Výkon dosahuje na 1471 koní, točivý moment na 1750 Nm. Uzavřená verze kupé bude zřejmě ještě rychlejší

Hennessey Venom GT Spyder tak překonává Bugatti Veyron Super Sport Vitesse, který doposud držel rekord 408,85 km/h. Nový rekord má hodnotu 427,46 km/h a 25. března ho za volantem Venomu GT Spyder dosáhl Brian Smith, šéf Ford Performance Racing School. Z přiloženého videa je ale znát, že Venom GT Spyder by možná na delší ranveji zvládl trochu víc.

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Nakonec to tedy není překonání původního absolutního rekordu 435,3 km/h, ale na ten si stejně už brousí zuby uzavřená verze modernizovaného modelu Venom GT. Ten totiž také dostane posílený osmiválec 7,0 l bi-turbo s výkonem 1471 koní a točivým momentem 1750 Nm. Rozjet by se měl až přes 450 km/h.

Automobilka Hennessey vytvořila rekord v rámci oslav 25 let existence. Nyní vyrobí omezenou sérii World Record Edition modelu Venom GT Spyder, každý kus bude stát 1,3 milionu dolarů, tedy zhruba 31,2 milionu korun.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hennessey Venom GT Spyder
  2. Fotogalerie: Hennessey Venom GT Spyder
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků