Hennessey Venom GT Spyder je s rychlostí 427,5 km/h nejrychlejší kabriolet

Hennessey Venom GT Spyder je oficiálně nejrychlejší kabriolet na světě. Bez střechy vzládl 427,5 km/h.
Seznam kapitol
  1. Hennessey Venom GT Spyder
  2. Fotogalerie: Hennessey Venom GT Spyder

Včera americký malosériový výrobce Hennessey informoval, že překonal světový rekord v nejvyšší rychlosti. Dnes je to už oficiální a jedná se o nový rekord pro kabriolety. Samozřejmě podle pravidel muselo mít auto během pokusu staženou střechu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hennessey Venom GT Spyder používá osmiválec 7,0 l se dvěma turby. Výkon dosahuje na 1471 koní, točivý moment na 1750 Nm. Uzavřená verze kupé bude zřejmě ještě rychlejší

Hennessey Venom GT Spyder tak překonává Bugatti Veyron Super Sport Vitesse, který doposud držel rekord 408,85 km/h. Nový rekord má hodnotu 427,46 km/h a 25. března ho za volantem Venomu GT Spyder dosáhl Brian Smith, šéf Ford Performance Racing School. Z přiloženého videa je ale znát, že Venom GT Spyder by možná na delší ranveji zvládl trochu víc.

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Nakonec to tedy není překonání původního absolutního rekordu 435,3 km/h, ale na ten si stejně už brousí zuby uzavřená verze modernizovaného modelu Venom GT. Ten totiž také dostane posílený osmiválec 7,0 l bi-turbo s výkonem 1471 koní a točivým momentem 1750 Nm. Rozjet by se měl až přes 450 km/h.

Automobilka Hennessey vytvořila rekord v rámci oslav 25 let existence. Nyní vyrobí omezenou sérii World Record Edition modelu Venom GT Spyder, každý kus bude stát 1,3 milionu dolarů, tedy zhruba 31,2 milionu korun.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hennessey Venom GT Spyder
  2. Fotogalerie: Hennessey Venom GT Spyder
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků