Hennessey Venom GT oficiálně nejrychlejším autem světa

Dvoumístný supersport Hennessey Venom GT se zapsal do Guinessovy knihy rekordů (GWR) jako sériový vůz s nejrychlejším zrychlením z 0 na 300 km/h. Zvládne je za 13,63 s.
Seznam kapitol
  1. Hennessey Venom GT
  2. Fotogalerie

Pod dohledem komisařů z GWR a s využitím oficiální časomíry proběhly na letišti Ellington Airport v texaském Houstonu dynamické testy sériového modelu Hennessey Venom GT, který se prvně představil již před třemi lety. Venom GT vychází z Lotusu Elise (resp. Exige) a kombinuje ultralehkou britskou strukturu s výkonným americkým motorem V8. Jím se stal důsledně přepracovaný, dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec GM LS9.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hennessey Venom GT při své úspěšné rekordní jízdě

Ten je dobře znám z Chevroletu Corvette ZR1 (C6) a ve svém základním naladění dává 735 koní (541 kW). Pokud vám není tato hodnota dost dobrá, Hennessey ukazuje, že to jde ještě výrazně lépe. Zprvu nabízel silnější provedení ve výkonových stupních 1 014 koní (746 kW) a 1 217 koní (895 kW). Vyjádřeno v britských koních nám tyto hodnoty dávají zakulacená čísla 725, 1 000 a 1 200.

Hennessey Venom GT je tu, zvládne až 440 km/h

Hennessey Venom GT je tu, zvládne až 440 km/h

A jak to na Ellington Airport vypadalo? Při první jízdě Venom GT zrychlil z 0 na 300 km/h za 13,18 s při zadním větru o rychlosti 6,4 km/h a v opačném směru pak za 14,08 s při čelním větru 9,7 km/h, takže průměr činí 13,63 km/h. Jen pro srovnání: standardní Bugatti Veyron zrychluje z 0 na 300 km/h za 16,7 s a vylepšené Bugatti Veyron Super Sport za 14,6 s. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tvůrci vozu mohou být na svůj supersport hrdi

V definitivním provedení byl impozantní motor modelu Venom GT převrtán z 6,2 na 7,0 l a dosahuje výkonu 1 244 koní (915 kW) a točivého momentu 1 564 Nm. Vůz Venom GT přitom vykazuje pohotovostní hmotnost jen 1 244 kg, takže je jasné, že kombinace 1 k/1 kg přináší oslnivé výkony. Vzniknout má nakonec série 29 vozů této řady, přičemž přibližně třetina z nich již zná své majitele. Prodejní cena činí v přepočtu 23 mil. Kč. 


Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hennessey Venom GT
  2. Fotogalerie
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 43 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků