Hennessey Venom GT oficiálně nejrychlejším autem světa

Dvoumístný supersport Hennessey Venom GT se zapsal do Guinessovy knihy rekordů (GWR) jako sériový vůz s nejrychlejším zrychlením z 0 na 300 km/h. Zvládne je za 13,63 s.
Seznam kapitol
  1. Hennessey Venom GT
  2. Fotogalerie

Pod dohledem komisařů z GWR a s využitím oficiální časomíry proběhly na letišti Ellington Airport v texaském Houstonu dynamické testy sériového modelu Hennessey Venom GT, který se prvně představil již před třemi lety. Venom GT vychází z Lotusu Elise (resp. Exige) a kombinuje ultralehkou britskou strukturu s výkonným americkým motorem V8. Jím se stal důsledně přepracovaný, dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec GM LS9.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hennessey Venom GT při své úspěšné rekordní jízdě

Ten je dobře znám z Chevroletu Corvette ZR1 (C6) a ve svém základním naladění dává 735 koní (541 kW). Pokud vám není tato hodnota dost dobrá, Hennessey ukazuje, že to jde ještě výrazně lépe. Zprvu nabízel silnější provedení ve výkonových stupních 1 014 koní (746 kW) a 1 217 koní (895 kW). Vyjádřeno v britských koních nám tyto hodnoty dávají zakulacená čísla 725, 1 000 a 1 200.

Hennessey Venom GT je tu, zvládne až 440 km/h

Hennessey Venom GT je tu, zvládne až 440 km/h

A jak to na Ellington Airport vypadalo? Při první jízdě Venom GT zrychlil z 0 na 300 km/h za 13,18 s při zadním větru o rychlosti 6,4 km/h a v opačném směru pak za 14,08 s při čelním větru 9,7 km/h, takže průměr činí 13,63 km/h. Jen pro srovnání: standardní Bugatti Veyron zrychluje z 0 na 300 km/h za 16,7 s a vylepšené Bugatti Veyron Super Sport za 14,6 s. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tvůrci vozu mohou být na svůj supersport hrdi

V definitivním provedení byl impozantní motor modelu Venom GT převrtán z 6,2 na 7,0 l a dosahuje výkonu 1 244 koní (915 kW) a točivého momentu 1 564 Nm. Vůz Venom GT přitom vykazuje pohotovostní hmotnost jen 1 244 kg, takže je jasné, že kombinace 1 k/1 kg přináší oslnivé výkony. Vzniknout má nakonec série 29 vozů této řady, přičemž přibližně třetina z nich již zná své majitele. Prodejní cena činí v přepočtu 23 mil. Kč. 


Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hennessey Venom GT
  2. Fotogalerie
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků