Hennessey Venom GT: nové snímky a detaily

Hennessey zažil velkou slávu, neboť předal prvnímu zákazníkoví svůj vůz Venom GT. Při té příležitosti uvolnil zejména sadu nových fotografií.

Venom GT sice není žádnou horkou novinkou, představili jsme vám jej třeba na tomto místě, ale stejně najdeme řadu důvodů k tomu vrátit se k němu. Jde o jedno z nejrychlejších „sériových“ osobních aut současnosti, stroje ověnčené touto gloriolou se však často vyrábět ani nezačnou. To však není případ Venomu GT, jenž svými jízdními výkony překonává i legendární Bugatti Veyron a první k prodeji určený exemplář byl předán svému novému majiteli, přičemž zároveň byla zveřejněna i rozsáhlá fotogalerie, do které jistě každý milovník supervozů rád nahlédne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Šťastlivec pochází ze Spojených arabských emirátů (jaká překvapivá destinace...) a John Hennessey při této příležitosti poznamenal: „Je to splnění mého dětského snu, ale také začátek toho, kdy můžeme prakticky předvést jízdní výkony našeho Venomu GT.“

Tento model vychází z Lotusu Elise/Exige a ve své nejsilnější verzi disponuje vidlicovým osmiválcem s dvojitým přeplňováním a výkonem 1 217 koní (895 kW) a točivým momentem 1 537 Nm. Tyto parametry v kombinaci s pohotovostní hmotností jen 1 220 kg vozu umožňují zrychlení z klidu na 100 km/h za 2,4 s a dosažení nejvyšší rychlosti 440 km/h. Karoserie je vyrobena z uhlíkových kompozitů s koeficientem odporu vzduchu 0,36, případně 0,43 při zdvižení přítlačného křídla. Všechna kola jsou odpružena stavitelnými jednotkami KW, o brzdění se stará soustava Brembo s uhlíkokeramickými kotouči Brembo a enormní točivý moment se na zadní kola přenáší skrze šestistupňovou převodovku Ricardo s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prostřední z trojice nabízených verzí má stejný motor, naladěný ale na „pouhých“ 1 044 koní (768 kW) a 1 216 Nm, což však postačuje ke zrychlení na 100 km/h za 2,9 s, na 200 km/h za 7 s a na 300 km/h za 14,9 s. Nejvyšší rychlost však u Hennessey neuveřejnili. A na závěr se zmíníme o základním provedení modelu Venom GT. To se vyznačuje použitím přeplňovaného osmiválce LS9 s objemem 6,2 l převzatého z Corvette ZR1 a nastaveného na 735 koní (541 kW). Ačkoli nemáme k dispozici žádné dynamické hodnoty, je jisté, že tento Venom GT bude ve všech ohledech rychleší než Corvette.

Dost bylo slov, teď už vás necháme v klidu vychutnat zbytek kompletní sady takřka šedesáti nových fotografií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Venom GT
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků