Hennessey Venom GT: nové snímky a detaily

Hennessey zažil velkou slávu, neboť předal prvnímu zákazníkoví svůj vůz Venom GT. Při té příležitosti uvolnil zejména sadu nových fotografií.

Venom GT sice není žádnou horkou novinkou, představili jsme vám jej třeba na tomto místě, ale stejně najdeme řadu důvodů k tomu vrátit se k němu. Jde o jedno z nejrychlejších „sériových“ osobních aut současnosti, stroje ověnčené touto gloriolou se však často vyrábět ani nezačnou. To však není případ Venomu GT, jenž svými jízdními výkony překonává i legendární Bugatti Veyron a první k prodeji určený exemplář byl předán svému novému majiteli, přičemž zároveň byla zveřejněna i rozsáhlá fotogalerie, do které jistě každý milovník supervozů rád nahlédne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Šťastlivec pochází ze Spojených arabských emirátů (jaká překvapivá destinace...) a John Hennessey při této příležitosti poznamenal: „Je to splnění mého dětského snu, ale také začátek toho, kdy můžeme prakticky předvést jízdní výkony našeho Venomu GT.“

Tento model vychází z Lotusu Elise/Exige a ve své nejsilnější verzi disponuje vidlicovým osmiválcem s dvojitým přeplňováním a výkonem 1 217 koní (895 kW) a točivým momentem 1 537 Nm. Tyto parametry v kombinaci s pohotovostní hmotností jen 1 220 kg vozu umožňují zrychlení z klidu na 100 km/h za 2,4 s a dosažení nejvyšší rychlosti 440 km/h. Karoserie je vyrobena z uhlíkových kompozitů s koeficientem odporu vzduchu 0,36, případně 0,43 při zdvižení přítlačného křídla. Všechna kola jsou odpružena stavitelnými jednotkami KW, o brzdění se stará soustava Brembo s uhlíkokeramickými kotouči Brembo a enormní točivý moment se na zadní kola přenáší skrze šestistupňovou převodovku Ricardo s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prostřední z trojice nabízených verzí má stejný motor, naladěný ale na „pouhých“ 1 044 koní (768 kW) a 1 216 Nm, což však postačuje ke zrychlení na 100 km/h za 2,9 s, na 200 km/h za 7 s a na 300 km/h za 14,9 s. Nejvyšší rychlost však u Hennessey neuveřejnili. A na závěr se zmíníme o základním provedení modelu Venom GT. To se vyznačuje použitím přeplňovaného osmiválce LS9 s objemem 6,2 l převzatého z Corvette ZR1 a nastaveného na 735 koní (541 kW). Ačkoli nemáme k dispozici žádné dynamické hodnoty, je jisté, že tento Venom GT bude ve všech ohledech rychleší než Corvette.

Dost bylo slov, teď už vás necháme v klidu vychutnat zbytek kompletní sady takřka šedesáti nových fotografií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Venom GT
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků