Hennessey Venom GT: nové dimenze

Hennessey konečně vypustil detailnější informace ohledně připravovaného supersportu. Přes 1000 koní bude mít na starosti jen 1200 kg.
Hennessey Venom GT: nové dimenze

Nový vůz postavený na základech Lotusu Elise bude skutečnou lahůdkou, ale jen pro silné povahy. V jeho útrobách bude totiž uprostřed umístěný dvakrát přeplňovaný desetiválec z Viperu Venom s ohromným výkonem něco málo přes 1000 koní. Něco jako Veyron? Ani ne. Zde bude mít agregát na starosti pouze 1225 kg pohotovostní hmotnosti, navíc se vše bude přenášet pouze na zadní kola. Srovnání s Bugatti zde není na místě, tohle bude na rozdíl od luxusního GT opravdový supersport.

U Hennessey padla volba na šestistupňovou manuální převodovku, jako extra bude k dispozici sekvence se stejným počtem stupňů. Výsledná výkonová hmotnost 1,225 kg na koně výkonu slibuje nadpozemskou dynamiku. Trochu údajů? Stovku zvládne Venom GT za 2,5 sekundy a rychlost 300 km/h atakuje za neskutečných 14 vteřin.

Ačkoli celý projekt prozatím nedostal zelenou, nakonec bychom se jej měli skutečně dočkat. Hennessey již má pod palcem několik potenciálních zájemců, kteří jsou k startu produkce zapotřebí. Koncept vozu bude představen veřejnosti nejdříve v roce 2009. Následně by měla být výroba superrychlého vozu zahájena v americkém Houstnu, s masovou produkcí se ale pochopitelně nepočítá.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrace Hennessey Venom GT

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků