Hennessey Venom GT nenápadně připomíná, že je nejrychlejší na světě

Americký sporťák sice dosáhl rychlosti přes 435 km/h, ale jeho rekord není oficiální. Nesplňuje totiž pravidla pro zápis do Guinnessovy knihy.
Hennessey Venom GT nenápadně připomíná, že je nejrychlejší na světě

Už od ledna je Hennessey Venom GT zapsán v Guinnessově knize rekordů jako držitel rekordu ve zrychlení 0-300 km/h mezi sériovými automobily. V únoru k tomu přidal další rekord, když v Kennedyho vesmírném středisku na Floridě dosáhl rychlosti 435,31 km/h.

Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Venom GT vychází z Lotusu Exige

Tento údaj se ale v Guinnessově knize neobjeví. Pravidla totiž vyžadují, aby zapsaná rychlost vzešla z průměru dvou jízd oběma směry na jedné dráze, a Venom GT absolvoval rekordní pokus pouze v jednom směru. Majitel společnosti John Hennessey řekl britskému magazínu Top Gear, že druhou jízdu v opačném směru nepovolila NASA.

Venom GT by se ale stejně nekvalifikoval, protože plánovaná série 29 kusů o jediný kus zaostává za definicí „sériového“ automobilu podle editorů Guinnessovy knihy. Šanci na zápis mají pouze auta vyrobená nejméně ve třiceti exemplářích.

Oficiálně nejrychlejším sériovým automobilem světa tedy zůstává Bugatti Veyron. To ale firmě Hennessey Performance nezabránilo v uvedení nové edice „World’s Fastest Edition“, tedy „Edice Nejrychlejší na světě“. 

BMW M5 drží nový rekord – drift dlouhý 82,5 kilometrů

BMW M5 drží nový rekord – drift dlouhý 82,5 kilometrů

Tříkusová edice spočívá v opatření bílé karoserie modrým a červeným pruhem a cenovkou 1,25 milionu USD (24,76 milionu Kč). Barevná kombinace má podle Johna Hennesseyho odkazovat na americkou vlajku.

Hennessey Venom GT konstrukčně vychází z lehkého britského sportovního vozu Lotus Exige, do kterého Američané zabudovali motor V8 LS9 z produkce General Motors. Díky převrtání na rovných sedm litrů a osazení dvojicí turbodmychadel jednotka vyvine 1244 koní a 1564 Nm.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky