Hennessey Venom GT nenápadně připomíná, že je nejrychlejší na světě

Americký sporťák sice dosáhl rychlosti přes 435 km/h, ale jeho rekord není oficiální. Nesplňuje totiž pravidla pro zápis do Guinnessovy knihy.
Hennessey Venom GT nenápadně připomíná, že je nejrychlejší na světě

Už od ledna je Hennessey Venom GT zapsán v Guinnessově knize rekordů jako držitel rekordu ve zrychlení 0-300 km/h mezi sériovými automobily. V únoru k tomu přidal další rekord, když v Kennedyho vesmírném středisku na Floridě dosáhl rychlosti 435,31 km/h.

Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Venom GT vychází z Lotusu Exige

Tento údaj se ale v Guinnessově knize neobjeví. Pravidla totiž vyžadují, aby zapsaná rychlost vzešla z průměru dvou jízd oběma směry na jedné dráze, a Venom GT absolvoval rekordní pokus pouze v jednom směru. Majitel společnosti John Hennessey řekl britskému magazínu Top Gear, že druhou jízdu v opačném směru nepovolila NASA.

Venom GT by se ale stejně nekvalifikoval, protože plánovaná série 29 kusů o jediný kus zaostává za definicí „sériového“ automobilu podle editorů Guinnessovy knihy. Šanci na zápis mají pouze auta vyrobená nejméně ve třiceti exemplářích.

Oficiálně nejrychlejším sériovým automobilem světa tedy zůstává Bugatti Veyron. To ale firmě Hennessey Performance nezabránilo v uvedení nové edice „World’s Fastest Edition“, tedy „Edice Nejrychlejší na světě“. 

BMW M5 drží nový rekord – drift dlouhý 82,5 kilometrů

BMW M5 drží nový rekord – drift dlouhý 82,5 kilometrů

Tříkusová edice spočívá v opatření bílé karoserie modrým a červeným pruhem a cenovkou 1,25 milionu USD (24,76 milionu Kč). Barevná kombinace má podle Johna Hennesseyho odkazovat na americkou vlajku.

Hennessey Venom GT konstrukčně vychází z lehkého britského sportovního vozu Lotus Exige, do kterého Američané zabudovali motor V8 LS9 z produkce General Motors. Díky převrtání na rovných sedm litrů a osazení dvojicí turbodmychadel jednotka vyvine 1244 koní a 1564 Nm.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků