Hennessey Venom GT je tu, zvládne až 440 km/h

Dlouho očekávaný přírůstek do rodiny superlehkých supersportů je konečně venku. A očekávání rozhodně nezklamal.

Po několika odkladech je Hennessey Venom GT venku a k dispozici máme několik velmi zajímavých oficiálních snímků včetně detailních fotografií z výrobní haly, jež ukazují i konstrukční finesy pokrokové mechaniky.

Venom GT vyachází z Lotusu Elise (resp. Exige) a kombinuje ultralehkou britskou strukturu s výkonným americkým motorem V8. Jím se stal kompresorem přeplňovaný osmiválec GM LS9 s objemem 6,2 l známý z Chevroletu Corvette ZR1, jenž ve svém základním naladění dává 735 koní (541 kW). Pokud vám není tato hodnota dost dobrá, Hennessey nabízí i silnější provedení ve výkonových stupních 1 014 koní (746 kW) a 1 217 koní (895 kW). Vyjádřeno v britských koních nám tyto hodnoty dávají zakulacená čísla 725, 1 000 a 1 200.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkon však není jedinou doménou modelu Venom GT, tou nejvýraznější totiž bude pohotovostní hmotnost, jež činí díky rozsáhlému použití uhlíkových kompozitů pouhých 1 071 kg. Díky tomu nejvýkonnější provedení zrychlí z klidu na 96 km/h za pouhých 2,4 s a dosáhne nejvyšší rychlosti plných 440 km/h, pokud u Hennessey mluví pravdu, může Bugatti Veyron se svými 408 km/h blednout závistí. Podobně působivé jsou i další parametry zrychlení, na 160 km/h za 5,3 s, na 241 km/h za 8,9 s na 322 km/h, tedy 200 mph, za 14,3 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi prvky, jež pomáhají takové výkony krotit, patří brzdiče Brembo, šestipístkové vpředu a čtyřpístkové vzadu, dále patnáctipalcové uhlíkokeramické kotouče, šestistupňová převodovka Ricardo s manuálním řazením, programovatelný protiprokluzový systém, stavitelné tlumiče nebo pneumatiky Michelin PS2.

Vyrobit se má pouhá desítka exkluzivních strojů Venom GT a základní pořizovací cena za nejslabší z nich byla stanovena na částku 444 863 Euro (600 000 dolarů). John Hennessey dodává: „Není to poprvé, co Británie a Amerika spojily své síly při vývoji zbraní hromadného ničení. Před více než padesáti lety američané vestavěli do stíhačky P-51 Mustang britský motor Rolls-Royce Merlin, zatímco nyní náš Venom GT v kategorii supersportovních vozů stanovuje dosud nevídaná měřítka v poměru výkonu k hmotnosti.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Venom GT

bazar

Chevrolet Captiva 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 84 511 km
Cena: 267 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2010
Stav: 173 571 km
Cena: 149 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 155 911 km
Cena: 60 000 Kč
Chevrolet Spark 0,8
Rok výroby: 2007
Stav: 93 255 km
Cena: 50 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 56 781 km
Cena: 152 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2011
Stav: 81 629 km
Cena: 165 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků