Hennessey Venom GT je tu, zvládne až 440 km/h

Dlouho očekávaný přírůstek do rodiny superlehkých supersportů je konečně venku. A očekávání rozhodně nezklamal.

Po několika odkladech je Hennessey Venom GT venku a k dispozici máme několik velmi zajímavých oficiálních snímků včetně detailních fotografií z výrobní haly, jež ukazují i konstrukční finesy pokrokové mechaniky.

Venom GT vyachází z Lotusu Elise (resp. Exige) a kombinuje ultralehkou britskou strukturu s výkonným americkým motorem V8. Jím se stal kompresorem přeplňovaný osmiválec GM LS9 s objemem 6,2 l známý z Chevroletu Corvette ZR1, jenž ve svém základním naladění dává 735 koní (541 kW). Pokud vám není tato hodnota dost dobrá, Hennessey nabízí i silnější provedení ve výkonových stupních 1 014 koní (746 kW) a 1 217 koní (895 kW). Vyjádřeno v britských koních nám tyto hodnoty dávají zakulacená čísla 725, 1 000 a 1 200.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkon však není jedinou doménou modelu Venom GT, tou nejvýraznější totiž bude pohotovostní hmotnost, jež činí díky rozsáhlému použití uhlíkových kompozitů pouhých 1 071 kg. Díky tomu nejvýkonnější provedení zrychlí z klidu na 96 km/h za pouhých 2,4 s a dosáhne nejvyšší rychlosti plných 440 km/h, pokud u Hennessey mluví pravdu, může Bugatti Veyron se svými 408 km/h blednout závistí. Podobně působivé jsou i další parametry zrychlení, na 160 km/h za 5,3 s, na 241 km/h za 8,9 s na 322 km/h, tedy 200 mph, za 14,3 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi prvky, jež pomáhají takové výkony krotit, patří brzdiče Brembo, šestipístkové vpředu a čtyřpístkové vzadu, dále patnáctipalcové uhlíkokeramické kotouče, šestistupňová převodovka Ricardo s manuálním řazením, programovatelný protiprokluzový systém, stavitelné tlumiče nebo pneumatiky Michelin PS2.

Vyrobit se má pouhá desítka exkluzivních strojů Venom GT a základní pořizovací cena za nejslabší z nich byla stanovena na částku 444 863 Euro (600 000 dolarů). John Hennessey dodává: „Není to poprvé, co Británie a Amerika spojily své síly při vývoji zbraní hromadného ničení. Před více než padesáti lety američané vestavěli do stíhačky P-51 Mustang britský motor Rolls-Royce Merlin, zatímco nyní náš Venom GT v kategorii supersportovních vozů stanovuje dosud nevídaná měřítka v poměru výkonu k hmotnosti.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Venom GT
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků