Hennessey Venom GT: bude i verze s výkonem 1200 koní

Venom GT je velmi očekávaným supersportem, který zřejmě jen těžko bude svou extrémností hledat vyrovnané soupeře. Hennessey nyní zveřejnil další specifikace vozu, které doslova vyrážejí dech.

Tak za prvé, pohotovostní hmotnost vozu bude pouhých 1225 kg. Výkon desetiválce o objemu 8,5 litru bude díky dvojici turbodmychadel plných 745 kW/1013 koní. Jenomže to není vše. K dispozici bude také kit zvyšující výkon motoru na 1200 koní. Točivý moment v tom případě dosáhne monstrózních 1490 Nm. Vše bude na silnici přenášeno pouze přes zadní kola.

Stovku zvládne Venom GT za 2,5 sekundy, rychlost 300 km/h mu bude patřit po 14 sekundách. Maximální rychlost bude dle Hennessey až 421 km/h. Taková dynamika si žádá i pořádné brzdy, vpředu se objeví 14“ keramické kotouče s šestipístkovými třmeny, vzadu budou svou práci odvádět pístky čtyři. Stroj s motorem uprostřed bude mít koeficient odporu vzduchu (s maximálně vysunutým spoilerem) 0,39.

První prototyp by měl být veřejnosti představen v roce 2009 a pokud se produkce spustí, vozy budou konstruovány v dílnách společnosti Lonestar Motorsports Park poblíž amerického Houstnu.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrace Hennessey Venom GT

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků