Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto Bugatti Chiron je tady. Čekali jsme na něj tři roky. Nese název Hennessey Venom F5 a má ambice překonat rychlost 480 km/h.
Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Budou to už tři roky, co vývojáři od Hennessey Performance oznámili světu, že začínají pracovat na superautě nazvaném Venom F5, což odstartovalo velké čekání. To bude ale brzy u konce, protože premiéra je naplánována na 1. listopadu 2017.

Video:

Vůz se bude vyznačovat mimo speciálního podvozku také velmi progresivním designem, vývojáři se netají tím, že na aerodynamice pracovali velmi intenzivně. Venom F5 by tak měl mít koeficient odporu 0,44. Zatím však není jasné, jaký bude pod kapotou motor, můžeme ale tipovat, že Hennessey zvolí podobné řešení jako u modelu Venom GT, tedy V8 se dvěma turby.

Hennessey taky před pár dny zveřejnilo dvě fotografie, které nám o chystaném modelu pár věcí vypovídají. Jeden snímek obsahuje zadní část Venomu F5 uprostřed prázdné silnice. Ten druhý je o něco zajímavější a ukazuje značku omezení rychlosti napravo od vozu. Na ní je číslo 300. Hennessey tak zřejmě chce naznačit hranici, kterou má vůz při maximální rychlosti atakovat.

405 koní z Texasu: Hennessey Ford Focus RS HPE400

405 koní z Texasu: Hennessey Ford Focus RS HPE400

Vše tedy naznačuje, že se v Texasu rozhodli doopravdy postavit to nejrychlejší silniční auto na světě. Buggati Veyron je už pryč a jeho nástupce Chiron má rychlost omezenou na 420 km/h. Zda ho však Venom F5 překoná, je zatím ve hvězdách. Počkejme s verdiktem do 1. listopadu.

Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků