Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto Bugatti Chiron je tady. Čekali jsme na něj tři roky. Nese název Hennessey Venom F5 a má ambice překonat rychlost 480 km/h.
Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Budou to už tři roky, co vývojáři od Hennessey Performance oznámili světu, že začínají pracovat na superautě nazvaném Venom F5, což odstartovalo velké čekání. To bude ale brzy u konce, protože premiéra je naplánována na 1. listopadu 2017.

Video:

Vůz se bude vyznačovat mimo speciálního podvozku také velmi progresivním designem, vývojáři se netají tím, že na aerodynamice pracovali velmi intenzivně. Venom F5 by tak měl mít koeficient odporu 0,44. Zatím však není jasné, jaký bude pod kapotou motor, můžeme ale tipovat, že Hennessey zvolí podobné řešení jako u modelu Venom GT, tedy V8 se dvěma turby.

Hennessey taky před pár dny zveřejnilo dvě fotografie, které nám o chystaném modelu pár věcí vypovídají. Jeden snímek obsahuje zadní část Venomu F5 uprostřed prázdné silnice. Ten druhý je o něco zajímavější a ukazuje značku omezení rychlosti napravo od vozu. Na ní je číslo 300. Hennessey tak zřejmě chce naznačit hranici, kterou má vůz při maximální rychlosti atakovat.

405 koní z Texasu: Hennessey Ford Focus RS HPE400

405 koní z Texasu: Hennessey Ford Focus RS HPE400

Vše tedy naznačuje, že se v Texasu rozhodli doopravdy postavit to nejrychlejší silniční auto na světě. Buggati Veyron je už pryč a jeho nástupce Chiron má rychlost omezenou na 420 km/h. Zda ho však Venom F5 překoná, je zatím ve hvězdách. Počkejme s verdiktem do 1. listopadu.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků