Hennessey upravil Jeep Gladiator. Pod kapotu mu zasadil V8 Hellcat s 1000 koní

Z Texasu přijíždí další monstrum s nálepkami Hennessey. Do pick-upu od Jeepu nyní úpravce nacpal přes tisícovku koní.

S příchodem tuningové výstavy SEMA v Las Vegas představuje úpravce a výrobce Hennessey svou další absurdně výkonnou hračku. Zatímco totiž pracuje na hypersportu Venom F5, zvládl také steroidy pořádně napumpovat  i Jeep Gladiator, do kterého vcelku předvídatelně umístil osmiválec z výkonných Hellcat modelů Dodge.

Známý americký úpravce to zkusí s elektromobily. Pro start si lépe vybrat nemohl

Známý americký úpravce to zkusí s elektromobily. Pro start si lépe vybrat nemohl

Hlavní zprávou tedy je, že v USA nabízený 3,6litrový šestiválec Pentastar pod kapotou pick-upu zmizel a nahradil ho 6,2litrový osmiválec přeplňovaný kompresorem. V případě baličku úprav HPE1000 přitom Hennessey motor dále ladí na celkem 746 kW (1014 koní) a přidává rovněž účinnější chlazení, upravený palivový systém, nerezový výfukový systém a novou řídicí jednotku.

S točivým momentem 1264 N.m a pohonem všech kol je zajištěna akcelerace z nuly na stovku za pouhých 3,9 sekundy. Na „pracovní“ pick-up vážně slušné. V tomto případě už navíc nejde o Gladiator, svou bestiální variantu pick-upu totiž Hennessey nazývá Maximus.

Jeep Gladiator se chystá na vpád do Evropy. Místo kopí a štítu sází na šestiválec

Jeep Gladiator se chystá na vpád do Evropy. Místo kopí a štítu sází na šestiválec

U motoru se nezastavilo, takže Maximus přichází rovněž se zvýšeným podvozkem a novými tlumiči a pružinami značky King, nechybí odolnější hnací hřídele a nápravy Dana 60, lehčí hliníková kola a obutí ve formě off-road pneumatik BFGoodrich. Také došlo na nové nárazníky, vpředu vybavené dodatečným LED osvětlením, a interiér obdržel nově čalouněné sedačky.

Zatímco na americkém trhu je lehké Jeep Gladiator specifikovat na cenovku přesahující 50.000 dolarů (asi 1,2 milionu korun), u Hennessey je samozřejmě situace ještě nákladnější. Maximus totiž dostává základní cenovku 225.000 dolarů (asi 5,2 milionu korun). Produkce bude navíc limitována pouze na 24 kusů.

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků