Hennessey upravil Jeep Gladiator. Pod kapotu mu zasadil V8 Hellcat s 1000 koní

Z Texasu přijíždí další monstrum s nálepkami Hennessey. Do pick-upu od Jeepu nyní úpravce nacpal přes tisícovku koní.

S příchodem tuningové výstavy SEMA v Las Vegas představuje úpravce a výrobce Hennessey svou další absurdně výkonnou hračku. Zatímco totiž pracuje na hypersportu Venom F5, zvládl také steroidy pořádně napumpovat  i Jeep Gladiator, do kterého vcelku předvídatelně umístil osmiválec z výkonných Hellcat modelů Dodge.

Známý americký úpravce to zkusí s elektromobily. Pro start si lépe vybrat nemohl

Známý americký úpravce to zkusí s elektromobily. Pro start si lépe vybrat nemohl

Hlavní zprávou tedy je, že v USA nabízený 3,6litrový šestiválec Pentastar pod kapotou pick-upu zmizel a nahradil ho 6,2litrový osmiválec přeplňovaný kompresorem. V případě baličku úprav HPE1000 přitom Hennessey motor dále ladí na celkem 746 kW (1014 koní) a přidává rovněž účinnější chlazení, upravený palivový systém, nerezový výfukový systém a novou řídicí jednotku.

S točivým momentem 1264 N.m a pohonem všech kol je zajištěna akcelerace z nuly na stovku za pouhých 3,9 sekundy. Na „pracovní“ pick-up vážně slušné. V tomto případě už navíc nejde o Gladiator, svou bestiální variantu pick-upu totiž Hennessey nazývá Maximus.

Jeep Gladiator se chystá na vpád do Evropy. Místo kopí a štítu sází na šestiválec

Jeep Gladiator se chystá na vpád do Evropy. Místo kopí a štítu sází na šestiválec

U motoru se nezastavilo, takže Maximus přichází rovněž se zvýšeným podvozkem a novými tlumiči a pružinami značky King, nechybí odolnější hnací hřídele a nápravy Dana 60, lehčí hliníková kola a obutí ve formě off-road pneumatik BFGoodrich. Také došlo na nové nárazníky, vpředu vybavené dodatečným LED osvětlením, a interiér obdržel nově čalouněné sedačky.

Zatímco na americkém trhu je lehké Jeep Gladiator specifikovat na cenovku přesahující 50.000 dolarů (asi 1,2 milionu korun), u Hennessey je samozřejmě situace ještě nákladnější. Maximus totiž dostává základní cenovku 225.000 dolarů (asi 5,2 milionu korun). Produkce bude navíc limitována pouze na 24 kusů.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků