Hennessey poprvé ukázal svůj Chevrolet Corvette C8. Hned pokořil kýžený rekord

Očekávaný projekt od Hennessey Performance Engineering se začíná pomalu odhalovat. Začal tím, že se stal nejrychlejším vozem své generace.

Texaský úpravce amerických automobilů Hennessey Performance Engineering je známý svou vášní pro překonávání rychlostních rekordů. S opravdu rychlým sportovním autem se však už nějakou dobu neukázal. Po finální verzi upraveného Chevroletu Camaro o výkonu 1200 koní, kterému se interně říká Resurrection ZL1 1LE, přišla dlouhá série upravených pick-upů.

Nyní ale o sobě dali v Hennessey opět pořádně vědět. Již od března totiž pracují na novém Chevroletu Corvette C8 a nyní se rozhodli ukázat výsledky své práce veřejnosti. První Corvette s motorem uprostřed je už sama o sobě velmi rychlým autem. Již z výroby je vůz schopen překonat metu 300 km/h. To ale Texasanům nestačí.

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Metou bylo pokořit hranici 200 mil za hodinu, tedy 320 km/h. Vůz tak dostal zbrusu nové výfukové potrubí a vstřikování kapalného oxidu dusíku. Výsledkem byl výkon okolo 650 koní, jehož možnosti se stavitel rozhodl otestovat na okruhu Continental Tire Proving Grounds v domácím Texasu.

Za volant se posadil John Heinricy, přezdívaný „Heinrocket“. John je automobilovým závodníkem a v Hennessey má na starosti vývoj supersportu Venom F5. Po usednutí za volant okamžitě vypálil a i s kameramanem na sedadle spolujezdce se řítil k rekordu. GPS se zastavila až na rychlosti 205,1 mil za hodinu, tedy 330 km/h. 

Ford Mustang GT500 se ještě neprodává. V Texasu přesto ví, že 760 koní nestačí

Ford Mustang GT500 se ještě neprodává. V Texasu přesto ví, že 760 koní nestačí

Možná vám přijde úsměvné, že v Texasu vynaložili tolik úsilí, aby se dostali na maximální rychlost běžného italského supersportu, ale toto byla samozřejmě jen první fáze. Cílem navíc bylo udělat nejrychlejší Corvettu generace C8, nikoliv nejrychlejší supersport. Kdyby něco takového v Hennessey udělat chtěli, nacpali by do vozu tisícovku koní a bylo by hotovo.

V dílnách Hennessey mají tyto vozy celkem dva a nyní je budou podrobovat dalšímu testování. Cílem má být totiž již dříve avizovaných 1200 koní. Aby se výsledek udržel na silnici, bude mít i lepší pneumatiky a odpružení. Kdy bude auto hotové, zatím není jasné, o zákazníky ale výrobce už teď nemá nouzi. Již od uvedení nového modelu od Chevroletu chodily do Texasu dotazy od movitých zákazníků, kteří chtěli Corvettu Hennessey.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

včera | Jan Mička | 35 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 75 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků