Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Texaský úpravce a výrobce zase poodhaluje část svého chystaného hypersportu, s nímž se možná pokusí překonat rychlostní rekordy od Koenigseggu a Bugatti.

John Hennessey je zase o něco blíže k dokončení svého hypersportu F5, jehož první ilustrace jsme poprvé viděli už zpátky v roce 2014. Od té doby jsme zahlédli dokončený exteriér modelu i nákresy interiéru. Teď konečně přichází na řadu pohonné ústrojí, které již existuje, podstoupilo první testy na brzdě a odhaluje tak i předběžné hodnoty výkonu.

Motorem je zbrusu nový 6,6litrový osmiválec vlastní konstrukce, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, používající kované vnitřnosti, titanový výfukový systém, hliníkové sací ústrojí a další „dobroty“ od texaského úpravce, který se proslule nebojí velkých čísel výkonu. Hodnoty tedy stojí na 1817 koních (1336 kW) a 1617 N.m točivého momentu. Hennessey dal motoru jméno „Fury“ (zběsilost).

Známý americký úpravce to zkusí s elektromobily. Pro start si lépe vybrat nemohl

Známý americký úpravce to zkusí s elektromobily. Pro start si lépe vybrat nemohl

Hennessey uvádí, že Venom F5 bude schopný akcelerovat z nuly na 300 km/h za méně než 10 sekund. Už zpátky v roce 2014 ale Texasan tvrdil, že s novým hypersportem chce zamířit až k hranici 466 km/h (290 mph). Tímto by porazil oficiální silniční rekord Koenigseggu Agera RS z roku 2017 s naměřenými 444,6 km/h.

Mezitím už ovšem stačilo Bugatti Chiron dosáhnout na testovacím polygonu Ehra-Lessien rychlosti 490,484 km/h. Automobilka sice použila vysoce upravený exemplář, ale svůj cíl pokořit jako první značka bájnou hranici 300 mil za hodinu (482,8 km/h) má v kapse a o další rekordy prý nemá zájem. Uvidíme tedy, zda se Hennessey se svou novinkou pokusí překonat i Bugatti.

Rekordní Bugatti míří do výroby. Jednoho koně výkonu nechá za skoro 60.000 korun

Rekordní Bugatti míří do výroby. Jednoho koně výkonu nechá za skoro 60.000 korun

Hennessey plánuje vyrobit pouhých 24 exemplářů Venomu F5. Cenou by se měl hypersport pohybovat okolo 1,6 milionu dolaru (asi 37,6 milionu korun) a každý zájemce o vůz bude osobně schválen samotným zakladatelem značky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků