John Hennessey je zase o něco blíže k dokončení svého hypersportu F5, jehož první ilustrace jsme poprvé viděli už zpátky v roce 2014. Od té doby jsme zahlédli dokončený exteriér modelu i nákresy interiéru. Teď konečně přichází na řadu pohonné ústrojí, které již existuje, podstoupilo první testy na brzdě a odhaluje tak i předběžné hodnoty výkonu.
Motorem je zbrusu nový 6,6litrový osmiválec vlastní konstrukce, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, používající kované vnitřnosti, titanový výfukový systém, hliníkové sací ústrojí a další „dobroty“ od texaského úpravce, který se proslule nebojí velkých čísel výkonu. Hodnoty tedy stojí na 1817 koních (1336 kW) a 1617 N.m točivého momentu. Hennessey dal motoru jméno „Fury“ (zběsilost).
Známý americký úpravce to zkusí s elektromobily. Pro start si lépe vybrat nemohl
Hennessey uvádí, že Venom F5 bude schopný akcelerovat z nuly na 300 km/h za méně než 10 sekund. Už zpátky v roce 2014 ale Texasan tvrdil, že s novým hypersportem chce zamířit až k hranici 466 km/h (290 mph). Tímto by porazil oficiální silniční rekord Koenigseggu Agera RS z roku 2017 s naměřenými 444,6 km/h.
Mezitím už ovšem stačilo Bugatti Chiron dosáhnout na testovacím polygonu Ehra-Lessien rychlosti 490,484 km/h. Automobilka sice použila vysoce upravený exemplář, ale svůj cíl pokořit jako první značka bájnou hranici 300 mil za hodinu (482,8 km/h) má v kapse a o další rekordy prý nemá zájem. Uvidíme tedy, zda se Hennessey se svou novinkou pokusí překonat i Bugatti.
Rekordní Bugatti míří do výroby. Jednoho koně výkonu nechá za skoro 60.000 korun
Hennessey plánuje vyrobit pouhých 24 exemplářů Venomu F5. Cenou by se měl hypersport pohybovat okolo 1,6 milionu dolaru (asi 37,6 milionu korun) a každý zájemce o vůz bude osobně schválen samotným zakladatelem značky.